3 min. doba čtení

54 % spotřebitelů bere při výběru potravin ohled na budoucnost planety

Aktuální průzkum Tetra Pak Index 2023 ukázal, že spotřebitelé v současnosti při nákupu potravin aktivně zohledňují kromě svého zdraví i životní prostředí. Tito ekologicky uvědomělí spotřebitelé jsou ochotní změnit své stravovací návyky, aby chránili planetu. 

54 % spotřebitelů bere při výběru potravin ohled na budoucnost planety
Zdroj: Depositphotos

Trh se zdravými potravinami si ve společnosti nšel své stabilní místo a spotřebitelé sami aktivně vyhledávají produkty, které pozitivně přispívají k jejich fyzickému zdraví. Většině těchto zákazníků ale nestačí pouhý vliv na osobní blaho.

Až 70 % spotřebitelů se domnívá, že zdravé jídlo by nemělo poškozovat životní prostředí a 54 % zákazníků je ochotných převzít za zdraví planety odpovědnost a upravit podle toho svůj jídelníček, uvádí zpráva Tetra Paku.

Tyto dva přístupy jsou zřetelné v narůstajícím počtu „flexitariánů“, kteří cíleně snižují spotřebu masa. Polovina všech spotřebitelů tvrdí, že konzumaci masa omezuje, nebo maso ze svého jídelníčku dokonce zcela vylučuje.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Průzkum Tetra Pak Index 2023 potvrzuje, že snižování konzumace masa je celosvětovým trendem a fenoménem. Co se týče důvodů pro snižování konzumace masa, 56 % respondentů uvádí zdravotní důvody, které je vedly k přijetí flexitariánské, pescatariánské, vegetariánské nebo veganské stravy. Více než třetina (36 %) ale uvádí jako hlavní motivaci právě životní prostředí.

Ukrojit si z pohodlí pro blaho planety

Z průzkumu dále vyplývá, že pohodlí spotřebitelů už není na prvním místě. Kolem 70 % respondentů by obětovalo pohodlí ve prospěch zdravějších výrobků, což se ukazuje jako dlouhodobě vyvíjející se trend. Motivace žít zdravě není příliš ovlivněna ani ekonomickými krizemi – aktuálně je pouze 17 % spotřebitelů, kteří by raději ušetřili a omezili nákup zdravých potravin a nápojů.   

Jak s tím naložit?

Lze očekávat, že počet týkající se environmentálně uvědomělých spotřebitelů bude narůstat i do budoucna. Abyste se svým podnikáním uspěli v měnící se době, zkuste ve své nabídce zdůraznit spojení mezi zdravým stravováním a ekologickými hodnotami. Rozvíjejte a propagujte produkty nebo služby, které jsou nejen zdravé pro spotřebitele, ale také ohleduplné k životnímu prostředí. Zároveň si hlídejte to, co chcete komunikovat a to, jaká je ve skutečnosti realita. Globální značka Unilever aktuálně čelí vyšetřování na podezření z greenwashingu.

Tetra Pak Index vychází z průzkumu ve spolupráci se společností Ipsos. Zahrnoval 5 000 online rozhovorů v 10 zemích: Brazílie, Čína, Indie, Keňa, Německo, Jihoafrická republika, Jižní Korea, Španělsko, Velká Británie a USA.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne
4 min. doba čtení

Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne

Pokud máte e-shop, určitě to znáte: faktury, kurýři, platby, účetní… V jednu chvíli máte pocit, že místo produktů podnikáte hlavně s papíry. A když si už myslíte, že je vše hotové, zjistíte, že jste na něco zapomněli. Nebo že vám zákazník nezaplatil.

Braňo Šimo Braňo Šimo
CEO, SuperFaktura, s.r.o.
Přečíst článek
Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila
5 min. doba čtení

Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila

Black Friday a Cyber Monday jsou pro provozovatele e-shopů každoročně velmi důležité, přičemž během nich často padají prodejní rekordy. V posledních letech se však šušká, že tyto nákupní svátky již postupně ztrácejí na popularitě a nemají tak velký smysl. Ale kde je pravda? V CREATIVE sites si připravili průzkum mezi svými klienty a došli k […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Přečíst článek
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+