3 min. doba čtení

54 % spotřebitelů bere při výběru potravin ohled na budoucnost planety

Aktuální průzkum Tetra Pak Index 2023 ukázal, že spotřebitelé v současnosti při nákupu potravin aktivně zohledňují kromě svého zdraví i životní prostředí. Tito ekologicky uvědomělí spotřebitelé jsou ochotní změnit své stravovací návyky, aby chránili planetu. 

54 % spotřebitelů bere při výběru potravin ohled na budoucnost planety
Zdroj: Depositphotos

Trh se zdravými potravinami si ve společnosti nšel své stabilní místo a spotřebitelé sami aktivně vyhledávají produkty, které pozitivně přispívají k jejich fyzickému zdraví. Většině těchto zákazníků ale nestačí pouhý vliv na osobní blaho.

Až 70 % spotřebitelů se domnívá, že zdravé jídlo by nemělo poškozovat životní prostředí a 54 % zákazníků je ochotných převzít za zdraví planety odpovědnost a upravit podle toho svůj jídelníček, uvádí zpráva Tetra Paku.

Tyto dva přístupy jsou zřetelné v narůstajícím počtu „flexitariánů“, kteří cíleně snižují spotřebu masa. Polovina všech spotřebitelů tvrdí, že konzumaci masa omezuje, nebo maso ze svého jídelníčku dokonce zcela vylučuje.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Průzkum Tetra Pak Index 2023 potvrzuje, že snižování konzumace masa je celosvětovým trendem a fenoménem. Co se týče důvodů pro snižování konzumace masa, 56 % respondentů uvádí zdravotní důvody, které je vedly k přijetí flexitariánské, pescatariánské, vegetariánské nebo veganské stravy. Více než třetina (36 %) ale uvádí jako hlavní motivaci právě životní prostředí.

Ukrojit si z pohodlí pro blaho planety

Z průzkumu dále vyplývá, že pohodlí spotřebitelů už není na prvním místě. Kolem 70 % respondentů by obětovalo pohodlí ve prospěch zdravějších výrobků, což se ukazuje jako dlouhodobě vyvíjející se trend. Motivace žít zdravě není příliš ovlivněna ani ekonomickými krizemi – aktuálně je pouze 17 % spotřebitelů, kteří by raději ušetřili a omezili nákup zdravých potravin a nápojů.   

Jak s tím naložit?

Lze očekávat, že počet týkající se environmentálně uvědomělých spotřebitelů bude narůstat i do budoucna. Abyste se svým podnikáním uspěli v měnící se době, zkuste ve své nabídce zdůraznit spojení mezi zdravým stravováním a ekologickými hodnotami. Rozvíjejte a propagujte produkty nebo služby, které jsou nejen zdravé pro spotřebitele, ale také ohleduplné k životnímu prostředí. Zároveň si hlídejte to, co chcete komunikovat a to, jaká je ve skutečnosti realita. Globální značka Unilever aktuálně čelí vyšetřování na podezření z greenwashingu.

Tetra Pak Index vychází z průzkumu ve spolupráci se společností Ipsos. Zahrnoval 5 000 online rozhovorů v 10 zemích: Brazílie, Čína, Indie, Keňa, Německo, Jihoafrická republika, Jižní Korea, Španělsko, Velká Británie a USA.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Retail se mění. Vše je o údajích
3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak Brexit ovlivnil britský e-commerce?
3 min. doba čtení

Jak Brexit ovlivnil britský e-commerce?

Po odchodu Spojeného království z Evropské unie se místní odvětví e-commerce ocitlo v nové realitě: Brexit přinesl do odvětví výrazné narušení, zejména pro britské značky a maloobchodníky, kteří chtějí rozšířit svou působnost v EU.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+