3min. doba čtení

54 % spotřebitelů bere při výběru potravin ohled na budoucnost planety

Aktuální průzkum Tetra Pak Index 2023 ukázal, že spotřebitelé v současnosti při nákupu potravin aktivně zohledňují kromě svého zdraví i životní prostředí. Tito ekologicky uvědomělí spotřebitelé jsou ochotní změnit své stravovací návyky, aby chránili planetu. 

54 % spotřebitelů bere při výběru potravin ohled na budoucnost planety
Zdroj: Depositphotos

Trh se zdravými potravinami si ve společnosti nšel své stabilní místo a spotřebitelé sami aktivně vyhledávají produkty, které pozitivně přispívají k jejich fyzickému zdraví. Většině těchto zákazníků ale nestačí pouhý vliv na osobní blaho.

Až 70 % spotřebitelů se domnívá, že zdravé jídlo by nemělo poškozovat životní prostředí a 54 % zákazníků je ochotných převzít za zdraví planety odpovědnost a upravit podle toho svůj jídelníček, uvádí zpráva Tetra Paku.

Tyto dva přístupy jsou zřetelné v narůstajícím počtu „flexitariánů“, kteří cíleně snižují spotřebu masa. Polovina všech spotřebitelů tvrdí, že konzumaci masa omezuje, nebo maso ze svého jídelníčku dokonce zcela vylučuje.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Průzkum Tetra Pak Index 2023 potvrzuje, že snižování konzumace masa je celosvětovým trendem a fenoménem. Co se týče důvodů pro snižování konzumace masa, 56 % respondentů uvádí zdravotní důvody, které je vedly k přijetí flexitariánské, pescatariánské, vegetariánské nebo veganské stravy. Více než třetina (36 %) ale uvádí jako hlavní motivaci právě životní prostředí.

Ukrojit si z pohodlí pro blaho planety

Z průzkumu dále vyplývá, že pohodlí spotřebitelů už není na prvním místě. Kolem 70 % respondentů by obětovalo pohodlí ve prospěch zdravějších výrobků, což se ukazuje jako dlouhodobě vyvíjející se trend. Motivace žít zdravě není příliš ovlivněna ani ekonomickými krizemi – aktuálně je pouze 17 % spotřebitelů, kteří by raději ušetřili a omezili nákup zdravých potravin a nápojů.   

Jak s tím naložit?

Lze očekávat, že počet týkající se environmentálně uvědomělých spotřebitelů bude narůstat i do budoucna. Abyste se svým podnikáním uspěli v měnící se době, zkuste ve své nabídce zdůraznit spojení mezi zdravým stravováním a ekologickými hodnotami. Rozvíjejte a propagujte produkty nebo služby, které jsou nejen zdravé pro spotřebitele, ale také ohleduplné k životnímu prostředí. Zároveň si hlídejte to, co chcete komunikovat a to, jaká je ve skutečnosti realita. Globální značka Unilever aktuálně čelí vyšetřování na podezření z greenwashingu.

Tetra Pak Index vychází z průzkumu ve spolupráci se společností Ipsos. Zahrnoval 5 000 online rozhovorů v 10 zemích: Brazílie, Čína, Indie, Keňa, Německo, Jihoafrická republika, Jižní Korea, Španělsko, Velká Británie a USA.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet
9min. doba čtení

6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet

Prodej přes internet patří v dnešní době mezi nejpohodlnější způsoby prodeje. Nemusíte mít kamenný obchod, za který platíte pronájem. Stačí si jen vybrat vhodnou prodejní platformu, která bude odpovídat vašemu produktu, technickým zkušenostem a finančním možnostem. Taková platforma vám výrazně zjednoduší celý proces prodeje. Jak prodávat přes internet co nejjednodušeji?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+