Zajímá mě

Zuzana Zicháčková

Copywriter v Shoptet

5 výsledků kvalitního copywritingu

3 min čtení

K copywritingu je dobré přistupovat jako ke komplexní věci. Přinese totiž vašemu byznysu víc pozitivních hodnot najednou a je nedílnou součástí tvorby e-shopu. Jinak řečeno, copywriter pro váš e-shop/web napíše texty, které přináší dlouhodobý efekt na více frontách. Není to jednorázová záležitost. Kvalitní copywriting není ani levná záležitost. Ale v rámci toho, co dokáže, je to investice s výbornou návratností.

Pojďme se podívat, jaké pozitivní dopady mají kvalitní texty na váš online obchod. A proč si místo levného pisálka dovolit investovat do zkušenějšího copywritera.

1. Směrovky na váš e-shop

Kvalitní text pro web nejenže obstojí sám o sobě po obsahové stránce, ale zároveň jsou v něm přirozeně zapracována pro vás důležitá klíčová slova. A to jednak přímo v popisku produktu, na stránce o vás nebo třeba v článku na blogu, ale také ve vyplněných metadatech (meta tagy jako title a description).

Díky tomu se vaše stránka zobrazí ve výsledcích vyhledávání při relevantním dotazu.

Úlohou copywritera je do meta tagů nejen obsadit vhodná slova, ale dát jim i „šmrnc“. Jednoduše něco, co zákazníka zaujme natolik, že na váš odkaz klikne a přivede ho na váš e-shop.

2. Generátor zákazníků

Copywriter se od klasického spisovatele nebo jiného hráče s písmeny liší tím, že má něco prodat – produkt, případně na něj navázanou emoci nebo užitek. Nestačí upoutat pozornost, je potřeba i vyzvat k akci a zákazníka popostrčit k objednání (nebo registraci atd.).

K tomu tvůrce obsahu potřebuje vědět, komu produkt nabízí, znát cílovou skupinu e-shopu. Texty jí přizpůsobí a díky tomu tu stejnou věc neprodá jednou, dvakrát, ale třeba tisíckrát. Na e-shopu vám jeden popisek, případně článek atd. dělá objednávky opakovaně, doslova dnem i nocí.

3. Posilovna pro texty

Dalším dlouhodobým přínosem toho, když si vezme copywriter váš e-shop do parády, je to, že váš e-shop bude mít úroveň. Nebudete jen lákat zákazníky na prázdné fráze „tohle je nejlepší“, „tohle si kupte“, „dárek zdarma“ a podobně.

Naopak každý návštěvník na první pohled uvidí, že umíte poradit, svému sortimentu rozumíte, máte pro něj zápal a celkově působíte seriózním dojmem.

Znamená to kvalitní popisky u produktů, které nejsou jen suchopárným výčtem parametrů, ale mluví o tom, co zákazníkovi produkt přinese, jaký z něj bude mít užitek, v čem mu pomůže, na co konkrétně je výborný a na co už je lepší něco jiného.

Podobně třeba blogové články nebudou jen bezduchým vychvalováním zboží, ale budou je porovnávat, dávat do souvislostí, radit a tak dále.

4. Probouzeč sympatií

Kvalita a hlavně styl textů je jeden ze smyslů, přes který zákazníci vnímají osobitost e-shopu (pokud ji má). Jeho značku, hodnoty a vnější působení. To, jestli se bere vážně, je hravý nebo nápaditý.

Je to velmi citlivá záležitost a často brand navazuje například na osobnost nebo životní filozofii majitele. Tady je právě tato osoba důležitá a z její spolupráce s vnímavým copywriterem může vzniknout opravdu zajímavý e-shop.

Výhodou e-shopu se silným brandem je to, že si sám přitahuje svou cílovou skupinu. Děláte-li něco jinak, není potřeba to skrývat. Zajímavá komunikace se zákazníkem na webu (texty, fotografie, design, e-maily) dává vědět o tom, kdo jste, co děláte a dává možnost lidem si vás oblíbit.

5. Uvolňovač rukou

Zase zvoní telefon, ve schránce přibyly další e-maily od zákazníků doptávajících se na drobnosti a na důležitou práci na e-shopu tak už nezbývá tolik času? Místo toho, abyste najímali novou výpomoc pro zákaznickou péči, se na chvíli zastavte a zamyslete.

Spíše než nový zaměstnanec zodpovídající stále ty stejné dotazy dokola by stálo za to tyto a podobné věci spíš sepsat a předat šikovnému copywriterovi. Ten už si s jejich zapracováním na příslušná místa na e-shopu poradí.

Ať už to je vylepšení popisků produktů, srozumitelnější stránka s informacemi o dopravě a platbě nebo třeba sepsání přátelských a přehledných automatických e-mailů, které zákazník dostává po uzavření své objednávky. Prostě všechno, co vám uvolní ruce, abyste se mohli věnovat své práci efektivněji.

Zkrátka, jak už jsme ve výše zmíněných bodech naznačili, copywriter toho pro vás a hlavně váš e-shop může udělat opravdu hodně. Ať už jde o přivádění návštěvníků, jejich zaujetí, proměny na zákazníky a třeba i následnou zákaznickou péči v podobě automaticky rozesílaných e-mailů nebo newsletterů.

Oblastí bychom mohli najít klidně i více. Ale důležité je vůbec začít. A tak, jestli přemýšlíte, kde sehnat profesionála, který má zkušenosti s e-shopy, začněte Shoptet Partnery, specialisty na copywriting.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Zuzana Zicháčková

Copywriter v Shoptet

Tvoří obsah pro Shoptet, jedničku na českém a slovenském trhu v pronájmu e-shopových řešení.

Tento článek přináší

Shoptet se na českém a slovenském trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání.