4 min. doba čtení

13 osvědčených tipů pro B2B prodej

V tomto článku se podíváme na několik osvědčených způsobů, jak vylepšit vaši B2B zónu.

Ivan Potančok Ivan Potančok
CEO vibration.sk
13 osvědčených tipů pro B2B prodej

Zjednodušená registrace B2B partnera

Do registrace doporučujeme dát, co nejméně kroků. Pokud si potenciální B2B partner otevře váš registrační formulář v mobilu z reklamy, aby nemusel trávit vypisováním údajů mnoho času.

Zjednodušená registrace B2B partnera

Doplňování firemních údajů z IČ pomocí foxentry

Pomocí externí služby umíte usnadnit zadávání firemních údajů.

Doplňování firemních údajů z IČ pomocí foxentry

Automatické zasílání B2B ceníku na email

Umožněte stáhnout váš B2B ceník i bez registrace po zadání emailu. Umíte tak sbírat cenné emailové adresy na potenciální B2B partnery.

Automatické zasílání B2B ceníku na email a sběr emailů

Ukládání košíku na později

Umožněte ukládat košík pro dokončení nákupu později než rozpracovanou objednávku.

Ukládání košíku na později

Možnost vkládání do košíku přímo z vyhledávání

Zrychlete nákupní proces pokud vaši zákazníci znají kód zboží nebo název produktu přímo z vyhledávání.

Možnost vkládání do košíku přímo z vyhledávání

Několik způsobů dopravy

I při B2B platí to, co i při B2C prodeji. Umožněte více způsobů dopravy podle potřeb partnera.

Několik způsobů dopravy

Více možností platby

Způsoby platby by měly být nastaveny podle toho, jak to máte dohodnuto s B2B zákazníkem. Pokud poskytujete více způsobů platby za zboží, doporučujeme je umožnit. Vždy je lepší mít peníze spíše na účtu, takže doporučujeme i platbu kartou.

Více možností platby

Marketingové materiály k nákupu

Máte-li v rámci prodeje podpůrné materiály jako jsou například instruktážní, tištěné letáky, tak můžete umožnit jejich automatické vložení do objednávky v košíku.

Marketingové materiály k nákupu

Vzdělávání B2B klientů

Podobně jako v B2C můžete využít ke vzdělávání vašich zákazníků blogové příspěvky.

Vzdělávání B2B klientů

Nakupování za B2B klienta prodejcem

B2B platformy mají většinou také administrační rozhraní, ve kterém byste mohli umožnit vašim prodejcům dělat objednávky za vaše klienty. Umí tak učinit objednávku přímo u klienta v terénu nebo učinit telefonickou objednávku. V naší B2B platformě umíme přidělit prodejcům regiony nebo konkrétní klienty, o které se starají.

Nakupování za B2B klienta prodejcem

Přihlašování a nákup poboček z jedné společnosti

Pokud spolupracujete v rámci B2B se společností, která má několik pobočky, tak je vhodné pustit do zóny nákupčích z každé pobočky, ale existuje hlavní účet, který administruje přístupy pro dané prodejce. Tady umí být logika složitější a většinou děláme vývoj na míru podle potřeb.

Multiuživatelské účty, více uživatelů z jedné firmy

Množstevní slevy

Pokud odměňujete zákazníky za množství nakoupeného zboží, tak je vhodné tuto výši slevy odkomunikovat všude, kde se dá – v detailu produktu, v košíku, zvýraznit barvou případně progress barem. Chcete přece motivovat zákazníka k větší koupi.

Množstevní slevy zobrazené v košíku

Věrnostní systém

Zákazníky můžete motivovat k větším nákupům také prostřednictvím sbírání bodů a následný nákup za body. Případně víte za body automaticky přidávat dárky k nákupu. Někteří naši klienti zase mají nastaveno automatické přiřazování zákazníků do slevových skupin. Čím více nakoupí za určitou dobu, tak tím mají vyšší slevu na zboží.

Věrnostní body

Závěr

Ve vibration.sk nabízíme B2B řešení, která mohou výrazně zvýšit efektivitu vašeho B2B obchodu. Všechny tyto techniky máme vymyšlené a odzkoušené a umíme je implementovat i vám. Naše platforma vám pomůže zlepšit zážitek vašich partnerů a zvýšit vaši konkurenceschopnost na trhu. Pokud se cítíte připraveni změnit váš B2B obchod, neváhejte nás kontaktovat. Společně můžeme vytvořit efektivní B2B zónu, která přinese užitek vám i vašim partnerům.

Sdílet článek
Ivan Potančok
CEO vibration.sk

Ředitel a zakladatel vibration.sk. Od roku 2000 dělá weby. Nadšenec skialpinismu, cyklistiky, GTD a hudební produkce.

Tento článek ti přináší

vibration s.r.o.

Vibration je softwarové studio, které se zaměřuje na vývoj webových aplikací a webových stránek na míru. Vyvíjejí vlastní produkt sellio – komplexní, modulární, cloudový systém, vhodný pro tvorbu e-shopů, B2B řešení a informačních systémů. Jsou na trhu již 11 let a dokončili více než 1200 projektů.

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Retail se mění. Vše je o údajích
3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak Brexit ovlivnil britský e-commerce?
3 min. doba čtení

Jak Brexit ovlivnil britský e-commerce?

Po odchodu Spojeného království z Evropské unie se místní odvětví e-commerce ocitlo v nové realitě: Brexit přinesl do odvětví výrazné narušení, zejména pro britské značky a maloobchodníky, kteří chtějí rozšířit svou působnost v EU.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+