Zajímá mě
19. března 2020
19. března 2020

10 výhod při expanzi do zahraničí prostřednictvím marketplace

2 min čtení

Globálnímu ecommerce dominují velcí hráči, takzvané marketplaces. Jejich podíl na trhu se neustále zvyšuje. Tato „tržiště” nejsou e-shopy v klasickém slova smyslu. Představují platformu pro prodejce, včetně již existujících e-shopů. 

Čeští e-shopaři se na marketplaces často dívají s obavami. Česko je extrémně konkurenční trh s průměrnou kupní silou a v kontextu dalšího růstu a expanze na zahraniční trhy jim právě tito globální hráči nabízí zajímavou příležitost, jak validovat konkurenčnost nabídky na jiném trhu (třeba jako předvoj plnohodnotného e-shopu).

Proč byste měli smazat hranice

E-shop samotný nemůže z vlastní marže stabilně znásobovat svůj růst, protože náklady rostou spolu s hodnotou nákupu a skladu. Velcí online obchodníci proto otevírají své stránky e-shopařům, kteří chtějí zvýšit své prodeje. Partnerský prodej zatím nejdále dotáhl Amazon. Na podobném principu ale funguje třeba německý módní gigant Zalando, rumunská raketa eMag nebo nově i český Mall.cz.  

Pokud chcete prodávat na některém zahraničním trhu, neměli byste marketplaces ignorovat.

Jakkoliv lze realizovat prodeje přes vlastní e-shop, nadpoloviční většina zákazníků preferuje nákup pouze přes marketplaces. Proč toho nevyužít? Amazon je největším e-shopem v západní Evropě, eMag dominuje té východní a přes Mall můžete oslovit zákazníky ze střední Evropy. 

10 výhod prodeje na marketplace

  • otevřete dveře na nový (enormní) trh
  • můžete se opřít o důvěryhodnost známé značky
  • nemusíte zdlouhavě a draze investovat do svého brandu
  • náklady na expanzi v porovnání s vlastním řešením e-shopu jsou nižší
  • odpadají náklady na zřizování poboček 
  • odpadají náklady na platy zaměstnanců
  • celou expanzi lze organizovat výhradně z Česka (včetně logistiky)
  • ověříte svou konkurenceschopnost
  • vyzkoušíte nový trh, aniž byste na něm museli budovat e-shop
  • nemusíte znát místní zvyklosti

Samozřejmě to není všechno růžové a sluncem zalité. Platíte poplatky a provize, prodeje se většinou rozjíždí pomalu. I na tržištích je konkurence vysoká, takže možná budete muset zpočátku obětovat marži a prodávat pár produktů levněji, abyste získali prodejnost a tak i lepší řazení ve výsledcích.

A hlavně, na marketplace dvojnásob platí pravidlo, že zákazník je vždy na prvním místě – objednávky, vratky, zákaznická podpora – vše musíte řešit, jak nejrychleji a nejkvalitněji dokážete, a to i během svátků a víkendů.

Zákaznické recenze totiž hrají na marketplaces podstatnou roli při rozhodování nakupujících. 

Získej novinky jako první

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Tento článek přináší

Jsme jedinou společností, která dokáže pomoci v expanzi jak na východ, tak na západní trhy eCommerce. Poskytuje jak poradenství, tak vlastní e-shopovou i marketplace platformu. Ačkoliv naše počátky s podnikáním sahají až do roku 2002, neustále se nám daří růst a zvyšovat jak počet klientů, tak obraty.