3 min. doba čtení

Zásilkovna se připravuje na Black Friday a vánoční šílenství

Nakupující se domnívají, že e-shopy mají lepší ceny než kamenné obchody. To je pravděpodobně důvod, proč se při nákupu vánočních dárků přesouvají na internet. Zásilkovna se zabývá značným počtem zásilek a poskytuje tipy, jak zvládnout sezónu.

Zásilkovna se připravuje na Black Friday a vánoční šílenství
Zdroj: Packeta Group

Podle průzkumu společnosti Nielsen pro Zásilkovnu je nakupování v e-shopech téměř vždy pohodlnější a oceňují i lepší výběr zboží. První vážnou zkouškou pro internetové obchody a doručovací služby bude zaběhnutý svátek Black Friday, který tentokrát připadá na pátek 24. listopadu 2023.

Pro e-shopy i přepravní společnosti začíná šílenství už v říjnu. Kurýrní služby v listopadu a prosinci zaznamenávají několikanásobný nárůst počtu zásilek oproti zbytku roku, v případě Zásilkovny až trojnásobný. Jedním z vrcholů je Black Friday, přičemž špička se drží až do poloviny prosince. Po tomto datu si nákupy nechávají pouze zákazníci nakupující na poslední chvíli.

Velmi tvrdě jsme pracovali na tom, abychom dokázali pružně reagovat na vrcholná období roku s nejvyššími objemy zásilek. Neustále sledujeme vytížení našich Z-Boxů a výdejních míst a počet zásilek, které projdou rukama jednotlivých kurýrů,říká Alexander Jančo, výkonný ředitel společnosti Zásilkovna, a dodává: “Přípravy na předvánoční sezónu začaly již koncem loňského roku.”

Nové e-shopy jsou v nevýhodě

Zásilkovna doporučuje, aby zákazníci nenechávali objednávky na poslední chvíli, zejména pokud jde o méně známé e-shopy. V takovém případě se může stát, že ani rychlost doručení a sebevětší snaha kurýrů nebude stačit na to, aby se zásilka dostala do Štědrého dne.

Podle společnosti Zásilkovna je pro e-shopy důležité připravit se a plánovat podle objednávek z předchozích let. Nové e-shopy v tom mohou mít oproti těm “zavedeným” nevýhodu a první vánoční sezóna je může překvapit. Doba od objednávky po doručení kurýrní službě se tak může značně prodloužit. Na to mohou doplatit zákazníci nakupující na poslední chvíli.

Příprava na straně nositele

V předvánoční sezóně je ve skladech výrazně více lidí, kteří obvykle pracují i o víkendech. Zásilkovna využívá více brigádníků; během roku tvoří jen asi třetinu všech zaměstnanců, ale před svátky je to až 70 %.

V případě kurýrů se doručení zdvojnásobí. Ve společnosti Zásilkovna každý kurýr běžně doručí na adresy zákazníků přibližně 80 zásilek denně. Během svátků je to však 120 až 150. V absolutní špičce jsou v nasazení až 10 hodin, aby všechny dárky rozvezli včas. 

Rady pro zákazníky

Pokud chcete mít klid, promyslete si dárky předem a nakupujte s předstihem. Zkontrolujte, zda je zboží označeno jako “skladem”. Je důležité počítat s tím, že ani takové zásilky e-shop neexpeduje okamžitě, může to trvat až 24 hodin, v některých případech i déle.

Kurýři se vždy mírně zdrží, pokud adresát zásilky není doma nebo se kurýr nemůže se zákazníkem spojit telefonicky. Zejména před svátky se zákazníkům může vyplatit neobjednávat si zásilku z e-shopu přímo domů, ale na některé z výdejních míst nebo do Z-Boxů.

Pokud si zákazník nemůže svůj balíček vyzvednout včas, může jej přesměrovat nebo sdílet s rodinným příslušníkem či blízkou osobou prostřednictvím mobilní aplikace Zásilkovna, která si balíček vyzvedne na výdejním místě nebo v Z-Boxu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+