3 min. doba čtení

Zásilkovna se připravuje na Black Friday a vánoční šílenství

Nakupující se domnívají, že e-shopy mají lepší ceny než kamenné obchody. To je pravděpodobně důvod, proč se při nákupu vánočních dárků přesouvají na internet. Zásilkovna se zabývá značným počtem zásilek a poskytuje tipy, jak zvládnout sezónu.

Zásilkovna se připravuje na Black Friday a vánoční šílenství
Zdroj: Packeta Group

Podle průzkumu společnosti Nielsen pro Zásilkovnu je nakupování v e-shopech téměř vždy pohodlnější a oceňují i lepší výběr zboží. První vážnou zkouškou pro internetové obchody a doručovací služby bude zaběhnutý svátek Black Friday, který tentokrát připadá na pátek 24. listopadu 2023.

Pro e-shopy i přepravní společnosti začíná šílenství už v říjnu. Kurýrní služby v listopadu a prosinci zaznamenávají několikanásobný nárůst počtu zásilek oproti zbytku roku, v případě Zásilkovny až trojnásobný. Jedním z vrcholů je Black Friday, přičemž špička se drží až do poloviny prosince. Po tomto datu si nákupy nechávají pouze zákazníci nakupující na poslední chvíli.

Velmi tvrdě jsme pracovali na tom, abychom dokázali pružně reagovat na vrcholná období roku s nejvyššími objemy zásilek. Neustále sledujeme vytížení našich Z-Boxů a výdejních míst a počet zásilek, které projdou rukama jednotlivých kurýrů,říká Alexander Jančo, výkonný ředitel společnosti Zásilkovna, a dodává: „Přípravy na předvánoční sezónu začaly již koncem loňského roku.“

Nové e-shopy jsou v nevýhodě

Zásilkovna doporučuje, aby zákazníci nenechávali objednávky na poslední chvíli, zejména pokud jde o méně známé e-shopy. V takovém případě se může stát, že ani rychlost doručení a sebevětší snaha kurýrů nebude stačit na to, aby se zásilka dostala do Štědrého dne.

Podle společnosti Zásilkovna je pro e-shopy důležité připravit se a plánovat podle objednávek z předchozích let. Nové e-shopy v tom mohou mít oproti těm „zavedeným“ nevýhodu a první vánoční sezóna je může překvapit. Doba od objednávky po doručení kurýrní službě se tak může značně prodloužit. Na to mohou doplatit zákazníci nakupující na poslední chvíli.

Příprava na straně nositele

V předvánoční sezóně je ve skladech výrazně více lidí, kteří obvykle pracují i o víkendech. Zásilkovna využívá více brigádníků; během roku tvoří jen asi třetinu všech zaměstnanců, ale před svátky je to až 70 %.

V případě kurýrů se doručení zdvojnásobí. Ve společnosti Zásilkovna každý kurýr běžně doručí na adresy zákazníků přibližně 80 zásilek denně. Během svátků je to však 120 až 150. V absolutní špičce jsou v nasazení až 10 hodin, aby všechny dárky rozvezli včas. 

Rady pro zákazníky

Pokud chcete mít klid, promyslete si dárky předem a nakupujte s předstihem. Zkontrolujte, zda je zboží označeno jako „skladem“. Je důležité počítat s tím, že ani takové zásilky e-shop neexpeduje okamžitě, může to trvat až 24 hodin, v některých případech i déle.

Kurýři se vždy mírně zdrží, pokud adresát zásilky není doma nebo se kurýr nemůže se zákazníkem spojit telefonicky. Zejména před svátky se zákazníkům může vyplatit neobjednávat si zásilku z e-shopu přímo domů, ale na některé z výdejních míst nebo do Z-Boxů.

Pokud si zákazník nemůže svůj balíček vyzvednout včas, může jej přesměrovat nebo sdílet s rodinným příslušníkem či blízkou osobou prostřednictvím mobilní aplikace Zásilkovna, která si balíček vyzvedne na výdejním místě nebo v Z-Boxu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Logistika nábytku v e-commerce je výzvou. Jak ji zvládá Möbelix?
6 min. doba čtení

Logistika nábytku v e-commerce je výzvou. Jak ji zvládá Möbelix?

Nábytek není jen velký, ale také velmi těžký a náchylný na poškození. Jeho logistika je tedy větším oříškem, než se vám může na první zamyšlení zdát. Přečtěte si, jaké výzvy číhají na prodejce při skladování a doručování nábytku a jak je zvládá Möbelix, jeden z největších prodejců nábytku v EU.

Michal Toma Michal Toma
Freelance copywriter – odborník na techniku. Unikátna kombinácia, ktorú inde nenájdete
Inovativní přístup k ochraně životního prostředí prostřednictvím recyklovatelných přepravek
2 min. doba čtení

Inovativní přístup k ochraně životního prostředí prostřednictvím recyklovatelných přepravek

V současné době, kdy je otázka ochrany životního prostředí důležitější než kdykoliv předtím, se společnost Mobilonline, lídr na slovenském trhu v oblasti prodeje mobilních telefonů a příslušenství, rozhodla přijmout zodpovědný přístup k ekologické udržitelnosti. Nahrazením tradičních kartonových krabic víceúčelovými boxy BITO MB. Mobilonline nejenže snižuje svou ekologickou stopu, ale také zefektivnil své logistické procesy a […]

Lucia Vondrová Lucia Vondrová
Doprava a administratíva, BITO Skladovacia technika s.r.o.
Trend doručování před Vánocemi? Toto je nejlevnější volba
2 min. doba čtení

Trend doručování před Vánocemi? Toto je nejlevnější volba

Balíkové boxy od Czech Parcel Service (SPS) jsou nejlevnějším doručením na Slovensku – pro e-shopy i samotné spotřebitele. Kurýrní lídr rozvíjí síť výdejních boxů po celé zemi. Před Vánocemi je nabízí za zaváděcí cenu široké veřejnosti.

Redakce Redakce
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+