2 min. doba čtení

Žaloba na společnost Amazon Go. Shromažďují obchody biometrické údaje zákazníků?

Nová žaloba proti Amazon Go tvrdí, že prodejny společnosti v New Yorku nezákonně shromažďovaly údaje o velikosti a tvaru zákazníků, aniž by je o tom informovaly. Právník, který se případem zabývá, vyjádřil naději, že žaloba upoutá pozornost místní a federální vlády. Více informací o tomto tématu naleznete na stránkách Insider.

Žaloba na společnost Amazon Go. Shromažďují obchody biometrické údaje zákazníků?

Pokročilá technologie umožňuje nakupovat bez pokladen

Zákazníci nakupují v obchodech Amazon Go, aniž by museli stát v dlouhých frontách. Nakupování bez pokladen je revoluční myšlenka. Díky pokročilé technologii jsou zákazníci sledováni systémem kamer, senzorů a softwarem pro detekci pohybu. Amazon chce dosáhnout automatizovaného nakupování bez pokladen. Nová žaloba však tvrdí, že společnost nikdy neinformovala zákazníky v New Yorku o tom, že jsou sledováni.

Hromadná žaloba podaná tento týden tvrdí, že společnost Amazon shromažďovala údaje o tvaru a velikosti těla zákazníků. Žaloba dokonce zmiňuje skenování rukou některých zákazníků, a to vše bez řádného upozornění.

“Od okamžiku, kdy člověk vstoupí do dveří Amazon Go, používá společnost pokročilou technologii ke sledování lidí,” uvedl Peter Roman-Friedman, hlavní právní zástupce žaloby.

Týdenní podcast UPdate

Žaloba se týká obchodů v New Yorku

Žaloba se týká konkrétně devíti obchodů v New Yorku, kde podle městských zákonů musí společnosti zveřejnit, kdy jsou shromažďovány biometrické údaje zákazníků. Roman-Friedman přesto vyjádřil naději, že žaloba upoutá pozornost zákonodárců na dalších místních a federálních úrovních.

Společnost Amazon ve svém prohlášení zdůraznila, že ve svých obchodech nepoužívá software pro rozpoznávání obličejů – ačkoli žaloba se o rozpoznávání obličejů nezmiňuje.

Společnost rovněž zpochybňuje názor, že technologie, kterou používá ke sledování zákazníků v obchodě, představuje definici “biometrických údajů” – které jsou podle městského práva definovány široce jako fyziologická nebo biologická charakteristika používaná k identifikaci jednotlivce.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+