2 min. doba čtení

Žaloba na společnost Amazon Go. Shromažďují obchody biometrické údaje zákazníků?

Nová žaloba proti Amazon Go tvrdí, že prodejny společnosti v New Yorku nezákonně shromažďovaly údaje o velikosti a tvaru zákazníků, aniž by je o tom informovaly. Právník, který se případem zabývá, vyjádřil naději, že žaloba upoutá pozornost místní a federální vlády. Více informací o tomto tématu naleznete na stránkách Insider.

Žaloba na společnost Amazon Go. Shromažďují obchody biometrické údaje zákazníků?

Pokročilá technologie umožňuje nakupovat bez pokladen

Zákazníci nakupují v obchodech Amazon Go, aniž by museli stát v dlouhých frontách. Nakupování bez pokladen je revoluční myšlenka. Díky pokročilé technologii jsou zákazníci sledováni systémem kamer, senzorů a softwarem pro detekci pohybu. Amazon chce dosáhnout automatizovaného nakupování bez pokladen. Nová žaloba však tvrdí, že společnost nikdy neinformovala zákazníky v New Yorku o tom, že jsou sledováni.

Hromadná žaloba podaná tento týden tvrdí, že společnost Amazon shromažďovala údaje o tvaru a velikosti těla zákazníků. Žaloba dokonce zmiňuje skenování rukou některých zákazníků, a to vše bez řádného upozornění.

“Od okamžiku, kdy člověk vstoupí do dveří Amazon Go, používá společnost pokročilou technologii ke sledování lidí,” uvedl Peter Roman-Friedman, hlavní právní zástupce žaloby.

Týdenní podcast UPdate

Žaloba se týká obchodů v New Yorku

Žaloba se týká konkrétně devíti obchodů v New Yorku, kde podle městských zákonů musí společnosti zveřejnit, kdy jsou shromažďovány biometrické údaje zákazníků. Roman-Friedman přesto vyjádřil naději, že žaloba upoutá pozornost zákonodárců na dalších místních a federálních úrovních.

Společnost Amazon ve svém prohlášení zdůraznila, že ve svých obchodech nepoužívá software pro rozpoznávání obličejů – ačkoli žaloba se o rozpoznávání obličejů nezmiňuje.

Společnost rovněž zpochybňuje názor, že technologie, kterou používá ke sledování zákazníků v obchodě, představuje definici “biometrických údajů” – které jsou podle městského práva definovány široce jako fyziologická nebo biologická charakteristika používaná k identifikaci jednotlivce.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Úspěšné české a slovenské SaaS doma i v zahraničí
11 min. doba čtení

Úspěšné české a slovenské SaaS doma i v zahraničí

SaaS, neboli Software as a Service, je model poskytování softwaru přes internet, který firmám i jednotlivcům umožňuje využívat moderní digitální nástroje bez potřeby instalace či správy vlastní infrastruktury. Jde o jednu z nejrychleji rostoucích oblastí technologického byznysu, kde i menší týmy mohou budovat globální produkty.

Michal Turňa Michal Turňa
Link Building Špecialista, Spotibo
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+