Pokročilá technologie umožňuje nakupovat bez pokladen
Zákazníci nakupují v obchodech Amazon Go, aniž by museli stát v dlouhých frontách. Nakupování bez pokladen je revoluční myšlenka. Díky pokročilé technologii jsou zákazníci sledováni systémem kamer, senzorů a softwarem pro detekci pohybu. Amazon chce dosáhnout automatizovaného nakupování bez pokladen. Nová žaloba však tvrdí, že společnost nikdy neinformovala zákazníky v New Yorku o tom, že jsou sledováni.
Hromadná žaloba podaná tento týden tvrdí, že společnost Amazon shromažďovala údaje o tvaru a velikosti těla zákazníků. Žaloba dokonce zmiňuje skenování rukou některých zákazníků, a to vše bez řádného upozornění.
“Od okamžiku, kdy člověk vstoupí do dveří Amazon Go, používá společnost pokročilou technologii ke sledování lidí,” uvedl Peter Roman-Friedman, hlavní právní zástupce žaloby.
Žaloba se týká obchodů v New Yorku
Žaloba se týká konkrétně devíti obchodů v New Yorku, kde podle městských zákonů musí společnosti zveřejnit, kdy jsou shromažďovány biometrické údaje zákazníků. Roman-Friedman přesto vyjádřil naději, že žaloba upoutá pozornost zákonodárců na dalších místních a federálních úrovních.
Společnost Amazon ve svém prohlášení zdůraznila, že ve svých obchodech nepoužívá software pro rozpoznávání obličejů – ačkoli žaloba se o rozpoznávání obličejů nezmiňuje.
Společnost rovněž zpochybňuje názor, že technologie, kterou používá ke sledování zákazníků v obchodě, představuje definici “biometrických údajů” – které jsou podle městského práva definovány široce jako fyziologická nebo biologická charakteristika používaná k identifikaci jednotlivce.