2min. doba čtení

Žaloba na společnost Amazon Go. Shromažďují obchody biometrické údaje zákazníků?

Nová žaloba proti Amazon Go tvrdí, že prodejny společnosti v New Yorku nezákonně shromažďovaly údaje o velikosti a tvaru zákazníků, aniž by je o tom informovaly. Právník, který se případem zabývá, vyjádřil naději, že žaloba upoutá pozornost místní a federální vlády. Více informací o tomto tématu naleznete na stránkách Insider.

Žaloba na společnost Amazon Go. Shromažďují obchody biometrické údaje zákazníků?

Pokročilá technologie umožňuje nakupovat bez pokladen

Zákazníci nakupují v obchodech Amazon Go, aniž by museli stát v dlouhých frontách. Nakupování bez pokladen je revoluční myšlenka. Díky pokročilé technologii jsou zákazníci sledováni systémem kamer, senzorů a softwarem pro detekci pohybu. Amazon chce dosáhnout automatizovaného nakupování bez pokladen. Nová žaloba však tvrdí, že společnost nikdy neinformovala zákazníky v New Yorku o tom, že jsou sledováni.

Hromadná žaloba podaná tento týden tvrdí, že společnost Amazon shromažďovala údaje o tvaru a velikosti těla zákazníků. Žaloba dokonce zmiňuje skenování rukou některých zákazníků, a to vše bez řádného upozornění.

“Od okamžiku, kdy člověk vstoupí do dveří Amazon Go, používá společnost pokročilou technologii ke sledování lidí,” uvedl Peter Roman-Friedman, hlavní právní zástupce žaloby.

Týdenní podcast UPdate

Žaloba se týká obchodů v New Yorku

Žaloba se týká konkrétně devíti obchodů v New Yorku, kde podle městských zákonů musí společnosti zveřejnit, kdy jsou shromažďovány biometrické údaje zákazníků. Roman-Friedman přesto vyjádřil naději, že žaloba upoutá pozornost zákonodárců na dalších místních a federálních úrovních.

Společnost Amazon ve svém prohlášení zdůraznila, že ve svých obchodech nepoužívá software pro rozpoznávání obličejů – ačkoli žaloba se o rozpoznávání obličejů nezmiňuje.

Společnost rovněž zpochybňuje názor, že technologie, kterou používá ke sledování zákazníků v obchodě, představuje definici “biometrických údajů” – které jsou podle městského práva definovány široce jako fyziologická nebo biologická charakteristika používaná k identifikaci jednotlivce.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK
3min. doba čtení

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+