
Ecommerce Europe je neziskové sdružení EU, které zastupuje společnosti prodávající zboží a služby online spotřebitelům v Evropě. Manifest představuje pro Evropskou unii důležitý krok vpřed s jasným cílem maximalizovat potenciál evropského hospodářství a digitálního obchodu.
Velký důraz na malé podniky
Organizace Ecommerce Europe v Bruselu zdůrazňuje potřebu pragmatického přístupu a vyzývá k pochopení skutečné situace podniků. Jejím doporučením je vytvořit pravidla, která budou nejen proveditelná, ale také v souladu se zásadami zlepšování právní úpravy, aby bylo dosaženo konzistentnosti právních předpisů. Důležitým bodem je myšlenka, že regulace by měla v první řadě zohledňovat potřeby malých podniků, které tvoří 90 % ekonomiky.
“Evropská unie se nachází ve zlomovém bodě. Příští evropské volby a mandát budou mít rozhodující vliv na naši schopnost přejít na více oběhové a digitální hospodářství, aniž bychom někoho opustili a stali se konkurenceschopným globálním hráčem. Aby se tak stalo, musíme zajistit odolnost naší ekonomiky, jakož i podniků a lidí, kteří za ní stojí. Jsme pevně přesvědčeni, že evropské odvětví digitálního obchodu je klíčem k dosažení těchto cílů,” prohlásil Luca Cassetti, generální tajemník Ecommerce Europe.
Cesta ke společným cílům
Mezi tyto zásady patří neutralita kanálů, harmonizace a ochrana rovných podmínek pro všechny společnosti. Manifest zdůrazňuje, že dodržováním těchto zásad lze dosáhnout společného cíle, kterým je ekologická, digitální a inkluzivní ekonomika.
V rámci politických priorit nového mandátu Evropské unie se Ecommerce Europe zavázala uzavřít cyklus jednotného trhu, efektivněji zpracovávat údaje a využívat digitální nástroje ke zlepšení informovanosti spotřebitelů. Organizace věří, že v příštích pěti letech bude elektronický obchod hrát klíčovou roli při dosahování hospodářských cílů kontinentu a může být motorem spravedlivější, konkurenceschopnější, udržitelnější a digitální ekonomiky.