2min. doba čtení

V žebříčku nejúspěšnějších evropských e-shopů září i česká značka. Uhodnete která?

Evropské e-shopy dosáhly v roce 2022 rekordního přeshraničního obratu 105,5 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o více než 5 %. V rámci zemí, které se na obratu podílely nejvíce, se na prvních třech místech umístily Německo, Velká Británie a Francie. Tipněte si, která značka si udržela první místo a která značka z České republiky se dostala do top desítky?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
V žebříčku nejúspěšnějších evropských e-shopů září i česká značka. Uhodnete která?

Evropa upevnila svou pozici vůči americkému trhu díky nárůstu tržeb značek jako Zalando, Decathlon, ale také About You. Nejsilnější kategorií s 39% podílem je segment módy, šperků a dětského zboží, následovaný kategorií dům, zahrada a DYI (udělej si sám). Co se týče konkrétních značek, prvenství si udržel švédský gigant, který kromě minimalistického skládacího nábytku nabízí také legendární masové kuličky.  

Značky s nejvyšším obratem

Je to tak, na výsluní opět dominuje oblíbená Ikea, která dosáhla přeshraničního obratu ve výši 5,6 miliardy eur. Pro zajímavost, její celosvětové maloobchodní tržby přesáhly 44,6 miliardy eur, přičemž evropský trh tvořil přes 70 %. Good job, i když v tomto případě by bylo vhodnější říci „bra jobbat“.

Na druhém místě kraluje německý obchodní řetězec Lidl, který je v našich končinách velmi oblíbený (pamatujete si na Lidl merch, který se u nás ihned vyprodal?), následují e-shopy s módou Zalando (Německo) a H&M (Švédsko) a první pětici uzavírá společnost Lego (Dánsko).

Zdroj: CROSS-BORDER COMMERCE EUROPE

 

Úspěch slaví i český e-shop

Jak naznačuje výše zobrazená tabulka, mezi nejlepší se dostal i český e-shop z oblasti beauty segmentu – Notino. Do roku 2016 jsme ho znali pod názvem Parfums.cz, v roce 2017 však prošel rebrandem. V současné době působí ve 28 zemích, zaměstnává více než 1500 zaměstnanců a v e-commerce dosahuje úctyhodných úspěchů.

Spolu se společností Adidas nahradili Bauhaus a Euronics, které uzavíraly top desítku nejúspěšnějších přeshraničních e-shopů v roce 2021.

Přeshraniční e-commerce bude nadále růst

Podle statistik Cross-Border Commerce Europe můžeme v nadcházejícím období očekávat poměrně vysoký procentuální nárůst přeshraničního elektronického obchodování. A to jsou, vzhledem k nepříznivé situaci (nejen) na evropském trhu, skutečně pozitivní vyhlídky. Nechme se překvapit, co přinese rok 2023.



Sdílet článek
Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron

Píši texty, zastřešuji marketing, hraji si s grafickým designem, překládám do angličtiny a organizuji top eventy. Kreativitu naplno slavím ve firmě s největším srdcem a nejlepšími platebními řešeními Besteron. Hledáš platební bránu pro svůj e-shop nebo POS řešení pro provoz? Klikejte na besteron.cz.

Besteron
Tento článek ti přináší

Besteron

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
8 tipů pro optimalizaci feedů a úspěšnou online expanzi
8min. doba čtení

8 tipů pro optimalizaci feedů a úspěšnou online expanzi

Feedy zůstávají pro mnoho e-shopů atraktivní volbou produktového propojení v rámci online expanze na nové trhy. Jak s feedy pracovat efektivně a na co si dát pozor? Objevte svět produktových feedů a zjistěte, jak specializované aplikace mění pravidla hry ve správě feedů a usnadňují digitální expanzi e-shopů.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+