2 min. doba čtení

V žebříčku nejúspěšnějších evropských e-shopů září i česká značka. Uhodnete která?

Evropské e-shopy dosáhly v roce 2022 rekordního přeshraničního obratu 105,5 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o více než 5 %. V rámci zemí, které se na obratu podílely nejvíce, se na prvních třech místech umístily Německo, Velká Británie a Francie. Tipněte si, která značka si udržela první místo a která značka z České republiky se dostala do top desítky?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative
V žebříčku nejúspěšnějších evropských e-shopů září i česká značka. Uhodnete která?

Evropa upevnila svou pozici vůči americkému trhu díky nárůstu tržeb značek jako Zalando, Decathlon, ale také About You. Nejsilnější kategorií s 39% podílem je segment módy, šperků a dětského zboží, následovaný kategorií dům, zahrada a DYI (udělej si sám). Co se týče konkrétních značek, prvenství si udržel švédský gigant, který kromě minimalistického skládacího nábytku nabízí také legendární masové kuličky.  

Značky s nejvyšším obratem

Je to tak, na výsluní opět dominuje oblíbená Ikea, která dosáhla přeshraničního obratu ve výši 5,6 miliardy eur. Pro zajímavost, její celosvětové maloobchodní tržby přesáhly 44,6 miliardy eur, přičemž evropský trh tvořil přes 70 %. Good job, i když v tomto případě by bylo vhodnější říci „bra jobbat“.

Na druhém místě kraluje německý obchodní řetězec Lidl, který je v našich končinách velmi oblíbený (pamatujete si na Lidl merch, který se u nás ihned vyprodal?), následují e-shopy s módou Zalando (Německo) a H&M (Švédsko) a první pětici uzavírá společnost Lego (Dánsko).

Zdroj: CROSS-BORDER COMMERCE EUROPE

 

Úspěch slaví i český e-shop

Jak naznačuje výše zobrazená tabulka, mezi nejlepší se dostal i český e-shop z oblasti beauty segmentu – Notino. Do roku 2016 jsme ho znali pod názvem Parfums.cz, v roce 2017 však prošel rebrandem. V současné době působí ve 28 zemích, zaměstnává více než 1500 zaměstnanců a v e-commerce dosahuje úctyhodných úspěchů.

Spolu se společností Adidas nahradili Bauhaus a Euronics, které uzavíraly top desítku nejúspěšnějších přeshraničních e-shopů v roce 2021.

Přeshraniční e-commerce bude nadále růst

Podle statistik Cross-Border Commerce Europe můžeme v nadcházejícím období očekávat poměrně vysoký procentuální nárůst přeshraničního elektronického obchodování. A to jsou, vzhledem k nepříznivé situaci (nejen) na evropském trhu, skutečně pozitivní vyhlídky. Nechme se překvapit, co přinese rok 2023.



Sdílet článek
Naďa Csillagová
Marketing Director at Stay Creative

Píši texty, zastřešuji marketing, hraji si s grafickým designem, překládám do angličtiny a organizuji top eventy. Kreativitu naplno slavím pod značkou Stay Creative.

Besteron
Tento článek ti přináší

Besteron

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)
9 min. doba čtení

E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)

Jak říká jedna z marketingových pouček, je třeba zajistit, aby se ten správný výrobek dostal ke správnému spotřebiteli, ve správný čas na správné místo, ve správné kvalitě a za správnou cenu. To je ovšem ideální scénář. Realita ukazuje, že s komplikovanou politikou cookies a dalšími překážkami je to spíše zbožné přání. Naštěstí digitální marketing patří […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?
5 min. doba čtení

88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?

Nejnovější výroční zpráva společnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) přináší nové poznatky o tom, kam se ubírají očekávání současných nakupujících. Průzkum se uskutečnil na vzorku více než 8 000 zákazníků ze zemí jako USA, Velká Británie, Francie, Německo, Kanada, Austrálie a Indie. Proč je omnichannel buzzwordem současnosti? A které strategie si musí značky osvojit, aby […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co je zážitkové nakupování?
4 min. doba čtení

Co je zážitkové nakupování?

Znáte pojem Immersive Shopping? Můžeme jej přeložit také jako zážitkové nakupování. Jedná se o obchodní strategii, která spojuje digitální inovace se zajímavými a hmatatelnými aspekty tradičního retailu. Kombinuje digitální a fyzický svět s cílem vytvořit nezapomenutelné a poutavé zážitky prostřednictvím nejmodernějších technologií, jako jsou virtuální realita (VR), rozšířená realita (AR) a live shopping.

Redakcia Redakcia
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+