4 min. doba čtení

Umělá inteligence v e-commerce: Jak vám pomůže při správě e-shopu a tvorbě obsahu?

Lepší zákaznická zkušenost, více prodejů a méně času stráveného administrací vašeho e-shopu. Líbily by se takové benefity i vám? Potom byste měli začít co nejdříve využívat možností, které nabízí umělá inteligence. Podle statistik CREATIVE sites zatím jen 25 % všech majitelů e-shopů používá AI nástroje. A to je docela škoda. Jak vám umělá inteligence usnadní život a na které konkrétní úkoly ji umíte v dnešní době využívat? Přinášíme vám několik praktických rad, o kterých byste měli vědět!

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Umělá inteligence v e-commerce: Jak vám pomůže při správě e-shopu a tvorbě obsahu?
Zdroj: Freepik

Rychlé a spolehlivé překlady

Umělou inteligenci v současnosti mají v oblibě majitelé multi-jazyčných internetových obchodů. Pokud potřebujete celý obsah českého e-shopu přeložit do angličtiny, němčiny, španělštiny nebo jiného světového jazyka, nemusíte si hned najímat profesionální překladatelskou agenturu, platit stovky eur a čekat i několik týdnů, než dostanete výstupy.

Díky překladatelským nástrojům s umělou inteligencí si dokážete přeložit i náročnější texty za několik desítek vteřin. A na výsledek se můžete spolehnout. Časy, kdy Google Translate a podobné nástroje jen sucho překládaly slovíčko po slovíčku a výsledná věta pak nedávala smysl, jsou už dávno pryč. AI umí vyhodnotit význam věty a na základě něj připravit přeložený text, který je obvykle téměř bezvadný, přičemž po rychlé kontrole se dá hned použít.

Personalizovaná doporučení

Podle statistik Smart Insights63 % zákazníků nenakoupí od značek se slabou personalizací. Jednoduše dnes už nestačí mít v e-shopu statický seznam produktů, které se ukazují každému návštěvníkovi. Zákazníci očekávají, že jim doporučíte produkty podle jejich potřeb. A právě zde vstupují do hry AI nástroje se schopností vycítit požadavky klienta a podle nich mu doporučit vhodné produkty.

AI nástroje jsou aktuálně velmi populární v oblasti up-sell prodejů. Umělá inteligence zanalyzuje položky, na které zákazník klikal, resp. co si přidal do košíku. Na základě toho vybere z nabídky další vhodné produkty, které mu doporučí například při dokončování objednávky.

Příklad: Když si zákazník vloží do košíku ve vašem e-shopu barvu na stěny, s velkou pravděpodobností se chystá malovat. Umělá inteligence to vyhodnotí a doporučí mu i váleček, štětec či nádobu na míchání barvy. Tím zvyšuje pravděpodobnost, že klient koupí i další produkty a vám budou růst tržby.

Zdroj: Freepik

Tvorba popisů produktů a reklamních textů

Určitě i vy dobře znáte nástroj ChatGPT, který za poslední období prošel několika aktualizacemi a vylepšeními. Pokud provozujete e-shop, umíte jej využít například k efektivnímu psaní popisů produktů. Do chatu napíšete, co prodáváte, jaké jsou hlavní výhody produktů, kdo je vaše cílová skupina a co byste chtěli v textech zdůraznit. ChatGPT vám následně zformuluje text tak, aby oslovil potenciálního zákazníka, správně mu odprezentoval klíčové benefity a motivoval jej ke koupi.

Věděli jste, že ChatGPT vám dokáže vytvořit kompletní popis produktu za méně než jednu minutu? V dnešní době už píše dost spolehlivě a přesně, takže obvykle stačí jen pár menších korekcí a texty umíte rovnou nahodit na váš e-shop. Ve srovnání s klasickým manuálním psaním popisů tak ušetříte hodiny času.

Psaní příspěvků na sociální sítě

ChatGPT čerpá informace z milionů různých zdrojů, díky čemuž umí přesně vyhodnotit vaše zadání a ušít vám výstup na míru. Hodí se tak i při tvorbě reklamních textů na sociální sítě, případně při vymýšlení celé kreativy reklamních kampaní či soutěží. Dokáže vám tedy ušetřit spoustu času a nákladů spojených s propagací.

Úprava a tvorba vlastních obrázků

Možná se i vy občas setkáváte s problémem, že na váš e-shop nebo do reklamy potřebujete specifický obrázek, ale nikde na internetu ho neumíte najít. A když ho najdete, zjistíte, že je příliš drahý a nevyplatí se vám kupovat. I v tomto směru vám dokáže pomoci generativní AI. Populárním nástrojem je například Midjourney nebo Adobe Firefly.

V praxi to funguje tak, že do nástroje generativní AI napíšete, co byste chtěli mít v obrázku – například louku s fialovými květy a ženou, která právě stojí na jedné noze a usmívá se. Na základě takového vstupu vám umělá inteligence vygeneruje realisticky vypadající obrázek splňující vaše požadavky. A vy ho umíte rovnou použít.

Zdroj: Freepik

Chatboty 

V neposlední řadě, díky umělé inteligenci můžete vašim zákazníkům poskytnout ještě personalizovanější zážitek z vašeho e-shopu prostřednictvím chatbotů, kteří jsou dostupní 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a na dotazy zákazníků odpovídají do několika vteřin. Automatizovaných chatbotů založených na umělé inteligenci dnes využívají i největší hráči na trhu. Takže pokud nechcete, aby vás v tomto směru předjeli vaši konkurenti, rozhodně je vyzkoušejte implementovat i do vašeho internetového obchodu.

Sdílet článek
Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.

Ivan působí v CREATIVE sites na pozici COO a představuje „divokou“ kombinaci manažera a programátora v jednom. Zajišťuje efektivitu a každodenní chod výkonných týmů, které doručují služby novým a stávajícím klientům. Zároveň se již 10. rok podílí na vývoji a směřování přední e-shop platformy na Slovensku pro ambiciózní e-shopaře – CREATIVE shop.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6 nejlepších příkladů retargetingových reklam
10 min. doba čtení

6 nejlepších příkladů retargetingových reklam

Když se řekne retargeting, většině z nás napadnou jednoduché bannerové reklamy zobrazující produkty, o které jsme se nedávno zajímali. Retargeting však dokáže mnohem více. Se správnými daty a technologiemi můžeme oslovit velmi specifické skupiny uživatelů nebo dosáhnout složitých cílů. Podívejme se na několik příkladů retargetingových reklam a co nám říkají o retargetingu obecně. Dozvíte se, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Přečíst článek
AI Chatbot v Magento e-shopu. Dokáže zvýšit prodej?
8 min. doba čtení

AI Chatbot v Magento e-shopu. Dokáže zvýšit prodej?

V současné době zákazníci stále více očekávají personalizovaný přístup a okamžité odpovědi na jejich otázky. Řešením pro každý e-shop je implementace AI chatbota. Nejenže zlepšuje zákaznický servis, ale dokáže také zvýšit prodeje, šetřit čas zákaznické podpory a sbírat cenná data o chování zákazníků. Chatbot je zákazníkům k dispozici 24/7, což zvyšuje jejich spokojenost. Zákazníky provede […]

Mário Babej Mário Babej
CEO, WAME s.r.o.
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+