3 min. doba čtení

Twitter začal tvůrcům vyplácet podíl z příjmů z reklamy

Zdá se, že na peníze od Elona Muska dosáhnout jen celebrity – CPM je nastavené příliš přísně.

Twitter začal tvůrcům vyplácet podíl z příjmů z reklamy
Zdroj: Depositphotos

Cesta k výdělku nebude snadná

Uživatelé Twitteru, kteří mají předplacenou službu Twitter Blue a za poslední měsíce získali více než pět milionů zobrazení tweetů měsíčně v průběhu uplynulých tří měsíců, se mohou těšit na podíl z příjmů z reklam, které se zobrazují u jejich příspěvků. V prvním kole bude rozdáno přes pět milionů dolarů a Twitter je vyplatí prostřednictvím platformy Stripe. Výše plateb je určována impresemi.

Podle serveru Tech Crunch jsou výdělky následující: pravicová komentátorka a autorka Babylon Bee Ashley St. Clair, která má přes 711 tisíc sledujících uvedla, že vydělala 7 153 dolarů a podle jejích výpočtů měla od února do července 840 milionů impresí, což představuje 0,0085 CPM neboli 8,52 dolaru za milion impresí.

Je tedy zřejmé, že hranice je nastavena poměrně vysoko a jakkoli významné výdělky se budou týkat pouze celebrit či osobností, jejichž tweety vyvolávají silnou odezvu. Což může být ílem Twitteru: přimět významnější uživatele tweetovat častěji. Pro menší tvůrce se ale zřejmě nic nezmění. Možná časem Twitter přehodnotí tyto nastavené hranice na počty impresí a výpočty aktualizuje.

Vyplácet se bude podíl z příjmů z reklam zobrazovaných v odpovědích na tweety, bylo by totiž velice obtížné rozklíčovat, komu mají připadnout peníze, pokud by šlo o reklamy zobrazované ve feedu. Bude tak v zájmu tvůrců motivovat uživatele, aby na jejich tweety odpovídali. Podle toho, co se děje například na Facebooku, ale také na Twitteru, je už dlouhou dobu zřejmé, že klíčovou roli v komentářích u příspěvkům hrají silné emoce, jako je hněv a radost, přičemž ty negativní emoce jsou motorem většího dosahu. To znamená, že nejlepší způsob, jak maximalizovat počet odpovědí, je zveřejňovat věci, které lidi vyvedou z míry natolik, že na ně reagují. Lze tak zjednodušeně říci, že čím více hejtrů ve skupině konverzujících bude, tím více tvůrce vydělá.

Monetizovat nebude možné erotický obsah, což z příjmové skupiny vyřadí nemalý počet těch, co se na tvorbu tohoto obsahu na Twitteru zaměřují. Vyřazeni jsou také „kryptospameři“, násilný a kriminální obsah, hazardní hry, drogy, alkohol a diskvalifikován bude i obsah, na něž tvůrce nemá autorská práva, pokud je jimi obsah chráněn.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Co můžeme očekávat od sociálních médií do konce roku?
3 min. doba čtení

Co můžeme očekávat od sociálních médií do konce roku?

Sociální média nadále ovlivňují způsoby, jakými podniky komunikují se spotřebiteli. Zpráva společnosti Tubular zaměřená na sociální média upozorňuje na klíčové trendy a změny, na které musí profesionálové v oblasti elektronického obchodu reagovat. Pokud vás zajímá vývoj sociálních médií, přečtěte si klíčové poznatky, které vám pomohou udržet si náskok.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+