3min. doba čtení

Twitter začal tvůrcům vyplácet podíl z příjmů z reklamy

Zdá se, že na peníze od Elona Muska dosáhnout jen celebrity – CPM je nastavené příliš přísně.

Twitter začal tvůrcům vyplácet podíl z příjmů z reklamy
Zdroj: Depositphotos

Cesta k výdělku nebude snadná

Uživatelé Twitteru, kteří mají předplacenou službu Twitter Blue a za poslední měsíce získali více než pět milionů zobrazení tweetů měsíčně v průběhu uplynulých tří měsíců, se mohou těšit na podíl z příjmů z reklam, které se zobrazují u jejich příspěvků. V prvním kole bude rozdáno přes pět milionů dolarů a Twitter je vyplatí prostřednictvím platformy Stripe. Výše plateb je určována impresemi.

Podle serveru Tech Crunch jsou výdělky následující: pravicová komentátorka a autorka Babylon Bee Ashley St. Clair, která má přes 711 tisíc sledujících uvedla, že vydělala 7 153 dolarů a podle jejích výpočtů měla od února do července 840 milionů impresí, což představuje 0,0085 CPM neboli 8,52 dolaru za milion impresí.

Je tedy zřejmé, že hranice je nastavena poměrně vysoko a jakkoli významné výdělky se budou týkat pouze celebrit či osobností, jejichž tweety vyvolávají silnou odezvu. Což může být ílem Twitteru: přimět významnější uživatele tweetovat častěji. Pro menší tvůrce se ale zřejmě nic nezmění. Možná časem Twitter přehodnotí tyto nastavené hranice na počty impresí a výpočty aktualizuje.

Vyplácet se bude podíl z příjmů z reklam zobrazovaných v odpovědích na tweety, bylo by totiž velice obtížné rozklíčovat, komu mají připadnout peníze, pokud by šlo o reklamy zobrazované ve feedu. Bude tak v zájmu tvůrců motivovat uživatele, aby na jejich tweety odpovídali. Podle toho, co se děje například na Facebooku, ale také na Twitteru, je už dlouhou dobu zřejmé, že klíčovou roli v komentářích u příspěvkům hrají silné emoce, jako je hněv a radost, přičemž ty negativní emoce jsou motorem většího dosahu. To znamená, že nejlepší způsob, jak maximalizovat počet odpovědí, je zveřejňovat věci, které lidi vyvedou z míry natolik, že na ně reagují. Lze tak zjednodušeně říci, že čím více hejtrů ve skupině konverzujících bude, tím více tvůrce vydělá.

Monetizovat nebude možné erotický obsah, což z příjmové skupiny vyřadí nemalý počet těch, co se na tvorbu tohoto obsahu na Twitteru zaměřují. Vyřazeni jsou také „kryptospameři“, násilný a kriminální obsah, hazardní hry, drogy, alkohol a diskvalifikován bude i obsah, na něž tvůrce nemá autorská práva, pokud je jimi obsah chráněn.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Kdo a jak navštěvuje sociální sítě?
3min. doba čtení

Kdo a jak navštěvuje sociální sítě?

Statistiky využívání sociálních sítí ukazují, že od jejich založení v roce 1996 se staly nedílnou součástí života více než poloviny světové populace. V roce 2022 dosáhl počet uživatelů sociálních médií 4,74 miliardy, což představuje nárůst o 4,2 % oproti předchozímu roku. Sociální sítě využívá 93 % uživatelů internetu. Reklamy na sociálních sítích mají proto velký […]

Tomáš Zadák Tomáš Zadák
CEO at Ler.studio
Přečíst článek
Aktuálně úspěšné formáty na sociálních sítích
8min. doba čtení

Aktuálně úspěšné formáty na sociálních sítích

Sociální média se neustále vyvíjejí a přizpůsobují se změnám ve společnosti. Preference uživatelů se liší, a proto jsou platformy jako Facebook, Instagram, YouTube, Twitter (v této chvíli již X) a Snapchat přeplněny různými formáty obsahu. Pojďme se společně podívat na to, jaký obsah dnes funguje nejlépe.

Martin Murza Martin Murza
Ředitel agentury Murza
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+