3 min. doba čtení

Twitter začal tvůrcům vyplácet podíl z příjmů z reklamy

Zdá se, že na peníze od Elona Muska dosáhnout jen celebrity – CPM je nastavené příliš přísně.

Twitter začal tvůrcům vyplácet podíl z příjmů z reklamy
Zdroj: Depositphotos

Cesta k výdělku nebude snadná

Uživatelé Twitteru, kteří mají předplacenou službu Twitter Blue a za poslední měsíce získali více než pět milionů zobrazení tweetů měsíčně v průběhu uplynulých tří měsíců, se mohou těšit na podíl z příjmů z reklam, které se zobrazují u jejich příspěvků. V prvním kole bude rozdáno přes pět milionů dolarů a Twitter je vyplatí prostřednictvím platformy Stripe. Výše plateb je určována impresemi.

Podle serveru Tech Crunch jsou výdělky následující: pravicová komentátorka a autorka Babylon Bee Ashley St. Clair, která má přes 711 tisíc sledujících uvedla, že vydělala 7 153 dolarů a podle jejích výpočtů měla od února do července 840 milionů impresí, což představuje 0,0085 CPM neboli 8,52 dolaru za milion impresí.

Je tedy zřejmé, že hranice je nastavena poměrně vysoko a jakkoli významné výdělky se budou týkat pouze celebrit či osobností, jejichž tweety vyvolávají silnou odezvu. Což může být ílem Twitteru: přimět významnější uživatele tweetovat častěji. Pro menší tvůrce se ale zřejmě nic nezmění. Možná časem Twitter přehodnotí tyto nastavené hranice na počty impresí a výpočty aktualizuje.

Vyplácet se bude podíl z příjmů z reklam zobrazovaných v odpovědích na tweety, bylo by totiž velice obtížné rozklíčovat, komu mají připadnout peníze, pokud by šlo o reklamy zobrazované ve feedu. Bude tak v zájmu tvůrců motivovat uživatele, aby na jejich tweety odpovídali. Podle toho, co se děje například na Facebooku, ale také na Twitteru, je už dlouhou dobu zřejmé, že klíčovou roli v komentářích u příspěvkům hrají silné emoce, jako je hněv a radost, přičemž ty negativní emoce jsou motorem většího dosahu. To znamená, že nejlepší způsob, jak maximalizovat počet odpovědí, je zveřejňovat věci, které lidi vyvedou z míry natolik, že na ně reagují. Lze tak zjednodušeně říci, že čím více hejtrů ve skupině konverzujících bude, tím více tvůrce vydělá.

Monetizovat nebude možné erotický obsah, což z příjmové skupiny vyřadí nemalý počet těch, co se na tvorbu tohoto obsahu na Twitteru zaměřují. Vyřazeni jsou také „kryptospameři“, násilný a kriminální obsah, hazardní hry, drogy, alkohol a diskvalifikován bude i obsah, na něž tvůrce nemá autorská práva, pokud je jimi obsah chráněn.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Ověřené nástroje a strategie sociálních sítí pro malé značky
6 min. doba čtení

Ověřené nástroje a strategie sociálních sítí pro malé značky

Malé firmy potřebují strategii, která propojí správné nástroje a platformy s vhodnými formáty obsahu, aby dokázaly oslovit publikum a zvyšovat prodeje. Tento průvodce nabízí praktický přehled klíčových marketingových nástrojů pro sociální sítě spolu s ověřenými strategiemi a konkrétními příklady, jak uspět v e-commerce na sociálních sítích.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge