3min. doba čtení

Tisíce prodejců platformy Etsy stávkují na protest proti zvýšeným transakčním poplatkům

Etsy je americký online marketplace, který nabízí lidem možnost kupovat a prodávat své handmade výrobky. Tento týden byste ovšem své nákupy měli odložit. Více než 14 000 prodejců Etsy zahájilo stávku, protože platforma zvyšuje své transakční poplatky z 5 % na 6,5 %. 

Tisíce prodejců platformy Etsy stávkují na protest proti zvýšeným transakčním poplatkům

Nespokojenost prodejců s reklamní politikou platformy

„Doufáme, že se nám podaří získat pozornost společnosti Etsy, protože už toho máme dost,“ řekla Kristi Cassidy, organizátorka stávky, v rozhovoru pro Yahoo! Finance. Cassidy připustila, že 14 000 prodejců z 5,3 milionu aktivních prodejců není až tak mnoho, ale zároveň poukazuje na množství podpory. „Na to, že se iniciativa šíří zcela organicky bez reklamní podpory, jsou to docela dobrá čísla.“ 

Petice, která má již více než 48 000 podpisů, vyzývá společnost Etsy, aby „spolupracovala s prodejci, nikoli proti nim“. Nespokojenost souvisí rovněž s reklamní politikou, která vstoupila v platnost v únoru 2020. Podle ní musí prodejci, kteří vydělávají více než 10 000 dolarů ročně, povinně umožnit společnosti Etsy propagovat své výrobky na stránkách jako jsou Google, Facebook a Pinterest, přičemž si z každého prodeje berou nejméně 12 %. Ačkoli to společnost Etsy prezentovala jako nový zdroj příjmů pro prodejce, samotní řemeslníci měli pocit, že jsou nuceni vzdát se podílu z prodeje proti své vůli. 

„Díky Offsite Ads jsou poplatky Etsy nepředvídatelným výdajem, který může představovat více než 20 % z každé transakce. Nemáme žádnou kontrolu nad tím, jak jsou tyto reklamy spravovány, ani nad tím, kolik z našich peněz utratí,“ napsala Cassidy v petici. 

Společnost Etsy před několika lety zvýšila své poplatky z 3,5 % na 5 %, takže toto nové zvýšení bylo pro mnohé nezávislé umělce, kteří provozují obchody na Etsy, poslední kapkou. 

Generální ředitel společnosti Etsy Josh Silverman vysvětlil toto zvýšení ve zprávě prodejcům a uvedl, že toto snížení prodeje pomůže společnosti Etsy investovat do marketingu, rozšířit svůj tým podpory o 20 % a pokračovat v investicích do bezpečnosti. Dodal, že Etsy pracuje na vytvoření aplikace pro prodejce, která jim pomůže snáze spravovat jejich podnikání.

Stávka potrvá do 18. dubna. 

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Změny ve vedení skupiny Rohlik

Skupina Rohlik rozšiřuje svůj manažerský tým. Ředitel české pobočky Olin Novák byl jmenován generálním ředitelem pro mezinárodní obchod. Na palubu nastoupil také Martin Beháň, který vedl Tesco v Polsku.

Redakce Redakce
Přečíst článek
6min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Dnes se podíváme na odhadované prodeje během Black Friday ve Spojených státech, prozradíme vám, který polský e-shop vstupuje na slovenský trh, a pustíme si krátkou ukázku ze zajímavého rozhovoru Štefana Polgáriho s Markem Šulíkem, který je šéfem digitálního marketingu cyklistické značky Isadore. Celý rozhovor spolu s dalšími tématy najdete jako vždy na ecommercebridge.cz.

Redakce Redakce
Přečíst článek