2 min. doba čtení

Tisíce prodejců platformy Etsy stávkují na protest proti zvýšeným transakčním poplatkům

Etsy je americký online marketplace, který nabízí lidem možnost kupovat a prodávat své handmade výrobky. Tento týden byste ovšem své nákupy měli odložit. Více než 14 000 prodejců Etsy zahájilo stávku, protože platforma zvyšuje své transakční poplatky z 5 % na 6,5 %. 

Tisíce prodejců platformy Etsy stávkují na protest proti zvýšeným transakčním poplatkům

Nespokojenost prodejců s reklamní politikou platformy

„Doufáme, že se nám podaří získat pozornost společnosti Etsy, protože už toho máme dost,“ řekla Kristi Cassidy, organizátorka stávky, v rozhovoru pro Yahoo! Finance. Cassidy připustila, že 14 000 prodejců z 5,3 milionu aktivních prodejců není až tak mnoho, ale zároveň poukazuje na množství podpory. „Na to, že se iniciativa šíří zcela organicky bez reklamní podpory, jsou to docela dobrá čísla.“ 

Petice, která má již více než 48 000 podpisů, vyzývá společnost Etsy, aby „spolupracovala s prodejci, nikoli proti nim“. Nespokojenost souvisí rovněž s reklamní politikou, která vstoupila v platnost v únoru 2020. Podle ní musí prodejci, kteří vydělávají více než 10 000 dolarů ročně, povinně umožnit společnosti Etsy propagovat své výrobky na stránkách jako jsou Google, Facebook a Pinterest, přičemž si z každého prodeje berou nejméně 12 %. Ačkoli to společnost Etsy prezentovala jako nový zdroj příjmů pro prodejce, samotní řemeslníci měli pocit, že jsou nuceni vzdát se podílu z prodeje proti své vůli. 

„Díky Offsite Ads jsou poplatky Etsy nepředvídatelným výdajem, který může představovat více než 20 % z každé transakce. Nemáme žádnou kontrolu nad tím, jak jsou tyto reklamy spravovány, ani nad tím, kolik z našich peněz utratí,“ napsala Cassidy v petici. 

Společnost Etsy před několika lety zvýšila své poplatky z 3,5 % na 5 %, takže toto nové zvýšení bylo pro mnohé nezávislé umělce, kteří provozují obchody na Etsy, poslední kapkou. 

Generální ředitel společnosti Etsy Josh Silverman vysvětlil toto zvýšení ve zprávě prodejcům a uvedl, že toto snížení prodeje pomůže společnosti Etsy investovat do marketingu, rozšířit svůj tým podpory o 20 % a pokračovat v investicích do bezpečnosti. Dodal, že Etsy pracuje na vytvoření aplikace pro prodejce, která jim pomůže snáze spravovat jejich podnikání.

Stávka potrvá do 18. dubna. 

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+