4 min. doba čtení

Tipy na vzdělávání pro e-shopaře

Vytvořit e-shop si dnes dokážeme v průběhu pár minut. Uspět na přesyceném trhu ale můžeme jen tehdy, když si zvolíme správný postup. A právě to je často kamenem úrazu.

Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová
Content a Account Manager BiznisWeb.sk
Tipy na vzdělávání pro e-shopaře

Mnozí začínající e-shopaři se pustí do tvorby e-shopu bez toho, aby se nejdříve zamysleli nad svojí značkou a cílovou skupinou, poznali benefity, které jejich produkty či služby zákazníkům přinášejí, stanovili si cíle a připravili marketingovou strategii.

Samozřejmě, vždy můžeme oslovit experty na digitální marketing, kteří nám všechno připraví, nastaví a zrealizují, nebo se pustit do samostudia a následně získané vědomosti aplikovat do praxe.

Existují ještě další způsoby, jak vytvořit úspěšný a vydělávající e-shop? Určitě ano. Pár tipů najdete i v tomto článku.

Digitální univerzita – intenzívní půlroční studium

Komplexní e-learning koncipovaný tak, aby ho bez problémů zvládli úplní začátečníci, ale nové informace se dozvědí i zkušení marketéři. Čeká vás 16 nadupaných livestream přednášek od nejlepších slovenských marketérů a profíků s množstvím tipů na další doplňkové zdroje (ve slovenštině i angličtině), manuály na vypracování domácích úkolů, seznam otázek na zkoušku, odpovědi na dodatečně položené otázky k tématu.

Studium začíná na podzim, podle předem stanoveného rozvrhu si rezervujete soboty nebo si streamy prohlédnete ze záznamu. Komunikace s přednášejícím probíhá přes sli.do (v případě potřeby samozřejmě i přes e-mail) a se spolužáky prostřednictvím chatu. Studijní atmosféru perfektně dotváří i FB skupina, kde vám vždy někdo ochotně poradí, bez hatu, na jaký jste možná narazili v jiných skupinách a který, hlavně začátečníky, dokáže často demotivovat.

Po vypracování úkolů vás čeká výběr specializace z níže uvedených oblastí a projekt s mentorem. Během 3 online meetingů budete konzultovat svůj projekt, progres, problémy, se kterými si nevíte rady, nebo svoje další plány.

Poslední úrovní je online test. Po jeho absolvování získáte certifikát z vybrané specializace, resp. specializací.

Pokud vás Digitální univerzita zaujala, registrujte se i vy. Do 31. srpna máte čas nastudovat si podrobněji, co studium obnáší, a ověřit si, zda se na něm dozvíte přesně to, co potřebujete. Po absolvování Digitální univerzity můžete navázat na MBA studium.

Online kurz – Aby značka ožila od Levosphere

Když chcete mít originální a úspěšnou značku, musíte budovat její hodnotu a vědět, co máte komunikovat, jakým způsobem, proč, jakým cílovým skupinám a podobně. Až potom se vyplatí investovat do marketingové komunikace.

Kurz je určený pro zkušené podnikatele, ale i začátečníky, pro marketéry i studenty. Dámy z Levosphere (Ing. Kacera a Mag. Sabolová) se věnují tvorbě Biznis marketingovej stratégieTM na základě holistické marketingové koncepce. V tomto pojetí má každý prvek svůj význam a pomáhá vytvářet originální celek.

Online kurzy od Google

V rámci Digitální garáže máte k dispozici 26 kurzů a více než 100 hodin kvalitního vzdělávacího obsahu pro začátečníky zcela zdarma. Kurzy jsou zaměřené na digitální marketing (ten je jako jediný s mezinárodní certifikací), kariérní růst nebo data a technologie.

Akademie Analytics vás naučí pracovat se statistikami návštěvnosti, Google Analytics 360 a Google Tag Manažerem. Uvedená videa jsou v angličtině s českými titulky, další kurzy jsou v anglickém jazyce.

Grow with Google – Pomáháme Slovensku růst je další projekt, jehož cílem je oživit slovenskou ekonomiku a do konce roku 2021 pomoci 50 000 slovenským firmám a jednotlivcům v rozvoji podnikání nebo kariérním růstu.

Národní podnikatelské centrum od SBA

Slovak Business Agency (SBA) v rámci národních projektů nabízí služby a setkání pro podnikatele i nepodnikatele. Mezi nejoblíbenější služby patří poradenství s expertem NPC – krátkodobé v rozsahu 10 hodin a dlouhodobé v rozsahu 80 konzultačních hodin. Více o Národním podnikatelském centru si můžete přečíst ZDE.

Zodpovednypodnikatel.sk

Na portálu najdete kromě školení, online poradny i vzory s návody na implementaci základních právních dokumentů pro vaši webstránku a e-shop. Pro stažení a úpravu dokumentů se stačí zaregistrovat, případně si objednat vypracování dokumentů na míru.

Podcasty, publikace, e-knihy

Pokud vám časová vytíženost neumožňuje online studium, možná oceníte podcasty. Například o marketingu v praxi od Levosphere.

O sociálních sítích, digitálním marketingu, e-commerci a aplikacích si se svými hosty povídá Tony Dúbravec ve svém podcastu Doba digitální.

Strategie a tipy na tvorbu a optimalizaci kampaní na Facebooku si vyslechnete v podcastu Modrá krev od Davida Lörinze.

Pokud plánujete využít potenciál sociálních sítí na maximum, sáhněte po e-knize, nebo její tištěné verzi, Jak na sítě od Elišky Vyhnánkové a Michelle Losekoot.

Ve vaší knihovně by rozhodně neměl chybět ani Dan Ariely – Jak drahé je zadarmo a Daniel Kahneman – Myšlení rychlé a pomalé.

Sdílet článek
Jana Kvasnicová
Content a Account Manager BiznisWeb.sk

Pro klienty ByznysWebu připravuji články s tipy pro podnikání na internetu, rozhovory o trendech v digitálním marketingu, prezentuji novinky v našem CMS FLOX a spravuji naši FB poradnu.

ByznysWeb
Tento článek ti přináší

ByznysWeb

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne
4 min. doba čtení

Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne

Pokud máte e-shop, určitě to znáte: faktury, kurýři, platby, účetní… V jednu chvíli máte pocit, že místo produktů podnikáte hlavně s papíry. A když si už myslíte, že je vše hotové, zjistíte, že jste na něco zapomněli. Nebo že vám zákazník nezaplatil.

Braňo Šimo Braňo Šimo
CEO, SuperFaktura, s.r.o.
Přečíst článek
Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila
5 min. doba čtení

Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila

Black Friday a Cyber Monday jsou pro provozovatele e-shopů každoročně velmi důležité, přičemž během nich často padají prodejní rekordy. V posledních letech se však šušká, že tyto nákupní svátky již postupně ztrácejí na popularitě a nemají tak velký smysl. Ale kde je pravda? V CREATIVE sites si připravili průzkum mezi svými klienty a došli k […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Přečíst článek
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+