4min. doba čtení

Tipy na vzdělávání pro e-shopaře

Vytvořit e-shop si dnes dokážeme v průběhu pár minut. Uspět na přesyceném trhu ale můžeme jen tehdy, když si zvolíme správný postup. A právě to je často kamenem úrazu.

Jana Kvasnicová Jana Kvasnicová
Content a Account Manager BiznisWeb.sk
Tipy na vzdělávání pro e-shopaře

Mnozí začínající e-shopaři se pustí do tvorby e-shopu bez toho, aby se nejdříve zamysleli nad svojí značkou a cílovou skupinou, poznali benefity, které jejich produkty či služby zákazníkům přinášejí, stanovili si cíle a připravili marketingovou strategii.

Samozřejmě, vždy můžeme oslovit experty na digitální marketing, kteří nám všechno připraví, nastaví a zrealizují, nebo se pustit do samostudia a následně získané vědomosti aplikovat do praxe.

Existují ještě další způsoby, jak vytvořit úspěšný a vydělávající e-shop? Určitě ano. Pár tipů najdete i v tomto článku.

Digitální univerzita – intenzívní půlroční studium

Komplexní e-learning koncipovaný tak, aby ho bez problémů zvládli úplní začátečníci, ale nové informace se dozvědí i zkušení marketéři. Čeká vás 16 nadupaných livestream přednášek od nejlepších slovenských marketérů a profíků s množstvím tipů na další doplňkové zdroje (ve slovenštině i angličtině), manuály na vypracování domácích úkolů, seznam otázek na zkoušku, odpovědi na dodatečně položené otázky k tématu.

Studium začíná na podzim, podle předem stanoveného rozvrhu si rezervujete soboty nebo si streamy prohlédnete ze záznamu. Komunikace s přednášejícím probíhá přes sli.do (v případě potřeby samozřejmě i přes e-mail) a se spolužáky prostřednictvím chatu. Studijní atmosféru perfektně dotváří i FB skupina, kde vám vždy někdo ochotně poradí, bez hatu, na jaký jste možná narazili v jiných skupinách a který, hlavně začátečníky, dokáže často demotivovat.

Po vypracování úkolů vás čeká výběr specializace z níže uvedených oblastí a projekt s mentorem. Během 3 online meetingů budete konzultovat svůj projekt, progres, problémy, se kterými si nevíte rady, nebo svoje další plány.

Poslední úrovní je online test. Po jeho absolvování získáte certifikát z vybrané specializace, resp. specializací.

Pokud vás Digitální univerzita zaujala, registrujte se i vy. Do 31. srpna máte čas nastudovat si podrobněji, co studium obnáší, a ověřit si, zda se na něm dozvíte přesně to, co potřebujete. Po absolvování Digitální univerzity můžete navázat na MBA studium.

Online kurz – Aby značka ožila od Levosphere

Když chcete mít originální a úspěšnou značku, musíte budovat její hodnotu a vědět, co máte komunikovat, jakým způsobem, proč, jakým cílovým skupinám a podobně. Až potom se vyplatí investovat do marketingové komunikace.

Kurz je určený pro zkušené podnikatele, ale i začátečníky, pro marketéry i studenty. Dámy z Levosphere (Ing. Kacera a Mag. Sabolová) se věnují tvorbě Biznis marketingovej stratégieTM na základě holistické marketingové koncepce. V tomto pojetí má každý prvek svůj význam a pomáhá vytvářet originální celek.

Online kurzy od Google

V rámci Digitální garáže máte k dispozici 26 kurzů a více než 100 hodin kvalitního vzdělávacího obsahu pro začátečníky zcela zdarma. Kurzy jsou zaměřené na digitální marketing (ten je jako jediný s mezinárodní certifikací), kariérní růst nebo data a technologie.

Akademie Analytics vás naučí pracovat se statistikami návštěvnosti, Google Analytics 360 a Google Tag Manažerem. Uvedená videa jsou v angličtině s českými titulky, další kurzy jsou v anglickém jazyce.

Grow with Google – Pomáháme Slovensku růst je další projekt, jehož cílem je oživit slovenskou ekonomiku a do konce roku 2021 pomoci 50 000 slovenským firmám a jednotlivcům v rozvoji podnikání nebo kariérním růstu.

Národní podnikatelské centrum od SBA

Slovak Business Agency (SBA) v rámci národních projektů nabízí služby a setkání pro podnikatele i nepodnikatele. Mezi nejoblíbenější služby patří poradenství s expertem NPC – krátkodobé v rozsahu 10 hodin a dlouhodobé v rozsahu 80 konzultačních hodin. Více o Národním podnikatelském centru si můžete přečíst ZDE.

Zodpovednypodnikatel.sk

Na portálu najdete kromě školení, online poradny i vzory s návody na implementaci základních právních dokumentů pro vaši webstránku a e-shop. Pro stažení a úpravu dokumentů se stačí zaregistrovat, případně si objednat vypracování dokumentů na míru.

Podcasty, publikace, e-knihy

Pokud vám časová vytíženost neumožňuje online studium, možná oceníte podcasty. Například o marketingu v praxi od Levosphere.

O sociálních sítích, digitálním marketingu, e-commerci a aplikacích si se svými hosty povídá Tony Dúbravec ve svém podcastu Doba digitální.

Strategie a tipy na tvorbu a optimalizaci kampaní na Facebooku si vyslechnete v podcastu Modrá krev od Davida Lörinze.

Pokud plánujete využít potenciál sociálních sítí na maximum, sáhněte po e-knize, nebo její tištěné verzi, Jak na sítě od Elišky Vyhnánkové a Michelle Losekoot.

Ve vaší knihovně by rozhodně neměl chybět ani Dan Ariely – Jak drahé je zadarmo a Daniel Kahneman – Myšlení rychlé a pomalé.

Sdílet článek
Jana Kvasnicová
Content a Account Manager BiznisWeb.sk

Pro klienty ByznysWebu připravuji články s tipy pro podnikání na internetu, rozhovory o trendech v digitálním marketingu, prezentuji novinky v našem CMS FLOX a spravuji naši FB poradnu.

ByznysWeb
Tento článek ti přináší

ByznysWeb

Viac o tejto spoločnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak vybrat platební bránu pro e-shop 2. díl – Platební metody a doplňkové funkce
8min. doba čtení

Jak vybrat platební bránu pro e-shop 2. díl – Platební metody a doplňkové funkce

Jakou roli při výběru hraje vzhled platební brány a uživatelské prostředí jsme vám představili v předchozím článku Jak vybrat platební bránu pro e-shop 1. díl – Vzhled a uživatelské prostředí. Na toto téma navazuje další okruh aspektů, které jsou při výběru vhodného platebního řešení důležité. Nezanedbatelnou roli hraje nabídka oblíbených platebních metod, i doplňkové funkce, které […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Retailové obchody se v souboji s e-shopy stále drží
3min. doba čtení

Retailové obchody se v souboji s e-shopy stále drží

Retailový prodej je v Česku stále hlavní způsob, jak lidé nakupují. Výhradně v kamenných obchodech nakupuje 39 % lidí a běžný nákup jim trvá přibližně 20 minut. Prodejci kromě technologií zjednodušujících nákup využívají také chytré počítání lidí, které dokáže určit věk, pohlaví, nebo kde se zákazníci v rámci prodejny nejčastěji pohybují.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+