3 min. doba čtení

TikTok mění pravidla pro cílení reklamy na teenagery v USA

TikTok se snaží zvýšit transparentnost reklam i v Americe. Reklamy pro nezletilé budou povoleny pouze se širokým zacílením.

TikTok mění pravidla pro cílení reklamy na teenagery v USA
Zdroj: Depositphotos

Omezení cílení reklamy na teenagery

Nejvýznamnější změnou je aktualizace možností cílení reklamy na osoby mladší 18 let. Inzerenti již nebudou moci používat personalizované cílení na americké uživatele z řad teenagerů. Místo toho budou moci používat pouze široké kategorie, jako je poloha, jazyk a informace o zařízení.

Cílem je chránit osobní údaje mladých uživatelů před zneužitím a minimalizovat riziko jejich ovlivnění. Na starém kontinentu byly díky Evropské unii podobné kroky zavedeny již loni.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

I když se může zdát, že tato omezení snižují možnosti účinného cílení, stále je možné oslovit dospívající prostřednictvím širších trendů a populárních témat.

Vylepšené ovládání pro uživatele

TikTok dále zlepšil možnosti kontroly dat pro uživatele. Ti si budou moci přizpůsobit své reklamní preference – například tím, že si zvolí, zda chtějí vidět více nebo méně reklam souvisejících s konkrétními zájmy.

„Na TikToku jsme zavedli funkci Vymazat mou aktivitu, která uživatelům umožňuje odpojit veškeré údaje o aktivitách, které nesouvisejí s TikTokem a které sdílejí reklamní partneři a které jsme přiřadili k jejich účtu. Tyto údaje mohou zahrnovat interakce v aplikaci nebo na webových stránkách inzerenta, například přidání položky do nákupního košíku. Jakmile se odhlásíte, personalizované reklamy již nebudou na těchto údajích založeny,“ uvádí zpráva.

Co si z toho vzít? Manažeři sociálních médií by měli zajistit, aby reklamy byly ještě relevantnější a přizpůsobené zájmům cílové skupiny.

Jednou z významných nových funkcí je funkce Odpojit inzerenty. Ta zajistí, že uživatelé přestanou v budoucnu využívat údaje od konkrétních inzerentů pro personalizované reklamy. TikTok plně implementoval funkci Vymazat mou aktivitu, která uživatelům umožňuje odstranit všechny údaje o aktivitách, které nejsou spojeny s účtem TikTok.

Označování reklam generované AI

Společnost TikTok zavedla nová pravidla pro zveřejňování údajů o umělé inteligenci v reklamách. Inzerenti nyní musí AI generované reklamy zřetelně označovat štítkem AIGC. Uživatelé tak budou moci snadněji rozpoznat komerční obsah, za kterým nestojí člověk. Opět další krok ke zvýšení transparentnosti.

Tím však platforma AI nekončí. TikTok plánuje umožnit značkám vytvářet vlastní virtuální influencery, kteří budou v aplikaci propagovat produkty. I zde bude podmínkou, že avataři s umělou inteligencí budou muset být jasně označeni.

V aktuálním seznamu zemí, na které se reklamy na TikToku zaměřují, stále chybí Slovensko. Datum spuštění možnosti reklamy není známo, ale situaci pečlivě sledujeme. Pokud nechcete přijít o novinky, přihlaste se k odběru našeho zpravodaje a dostávejte vybrané informace do své e-mailové schránky. 👇

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+