
Omezení cílení reklamy na teenagery
Nejvýznamnější změnou je aktualizace možností cílení reklamy na osoby mladší 18 let. Inzerenti již nebudou moci používat personalizované cílení na americké uživatele z řad teenagerů. Místo toho budou moci používat pouze široké kategorie, jako je poloha, jazyk a informace o zařízení.
Cílem je chránit osobní údaje mladých uživatelů před zneužitím a minimalizovat riziko jejich ovlivnění. Na starém kontinentu byly díky Evropské unii podobné kroky zavedeny již loni.
I když se může zdát, že tato omezení snižují možnosti účinného cílení, stále je možné oslovit dospívající prostřednictvím širších trendů a populárních témat.
Vylepšené ovládání pro uživatele
TikTok dále zlepšil možnosti kontroly dat pro uživatele. Ti si budou moci přizpůsobit své reklamní preference – například tím, že si zvolí, zda chtějí vidět více nebo méně reklam souvisejících s konkrétními zájmy.
„Na TikToku jsme zavedli funkci Vymazat mou aktivitu, která uživatelům umožňuje odpojit veškeré údaje o aktivitách, které nesouvisejí s TikTokem a které sdílejí reklamní partneři a které jsme přiřadili k jejich účtu. Tyto údaje mohou zahrnovat interakce v aplikaci nebo na webových stránkách inzerenta, například přidání položky do nákupního košíku. Jakmile se odhlásíte, personalizované reklamy již nebudou na těchto údajích založeny,“ uvádí zpráva.
Co si z toho vzít? Manažeři sociálních médií by měli zajistit, aby reklamy byly ještě relevantnější a přizpůsobené zájmům cílové skupiny.
Jednou z významných nových funkcí je funkce Odpojit inzerenty. Ta zajistí, že uživatelé přestanou v budoucnu využívat údaje od konkrétních inzerentů pro personalizované reklamy. TikTok plně implementoval funkci Vymazat mou aktivitu, která uživatelům umožňuje odstranit všechny údaje o aktivitách, které nejsou spojeny s účtem TikTok.
Označování reklam generované AI
Společnost TikTok zavedla nová pravidla pro zveřejňování údajů o umělé inteligenci v reklamách. Inzerenti nyní musí AI generované reklamy zřetelně označovat štítkem AIGC. Uživatelé tak budou moci snadněji rozpoznat komerční obsah, za kterým nestojí člověk. Opět další krok ke zvýšení transparentnosti.
Tím však platforma AI nekončí. TikTok plánuje umožnit značkám vytvářet vlastní virtuální influencery, kteří budou v aplikaci propagovat produkty. I zde bude podmínkou, že avataři s umělou inteligencí budou muset být jasně označeni.
V aktuálním seznamu zemí, na které se reklamy na TikToku zaměřují, stále chybí Slovensko. Datum spuštění možnosti reklamy není známo, ale situaci pečlivě sledujeme. Pokud nechcete přijít o novinky, přihlaste se k odběru našeho zpravodaje a dostávejte vybrané informace do své e-mailové schránky. 👇