Vzdělávací kanál STEM (zkratka pro Science, Technology, Engineering and Mathematics) byl zaveden ve Spojených státech již loni. Podle vlastních slov chtěl TikTok přinést uživatelům “další objevování” a “vyhrazený prostor pro zkoumání široké škály inspirativních, zábavných a obohacujících videí týkajících se vědy, techniky, inženýrství a matematiky”.
Po testování na americkém trhu rozšiřuje platforma svůj obsah do Evropy. Dnes oznámila spuštění novinky pro Velkou Británii a Irsko.
“Abychom podpořili zájem mladých lidí o tato témata, budou mít osoby mladší 18 let ve výchozím nastavení zapnutý kanál STEM, ale mohou si v aplikaci upravit nastavení obsahu podle svého přání. Ti, kteří jsou starší 18 let a hledají kanál s obohacujícím obsahem, mohou kanál STEM zapnout v nastavení obsahu v aplikaci. Od spuštění v USA navštěvuje kanál STEM každý týden třetina dospívajících,” prohlašuje TikTok.
Je zřejmé, že se TikTok snaží posílit svou pozici vzdělávacího nástroje pro mladé uživatele.
Zároveň to vytváří příležitost pro marketéry – kanál STEM se u nás může brzy stát novým trendem a vytvořit novou platformu pro tvorbu kampaní nebo komunikaci se zákazníky. K novému kanálu se lze dostat prostřednictvím hashtagů, jako jsou #STEM, #education, #science nebo #technology. Tím se videa zařadí do příslušných kategorií a umožní se zobrazit na kanálu STEM.
“Abychom komunitě TikToku pomohli přinést vysoce kvalitní obsah STEM, rozšiřujeme naše partnerství se společností Common Sense Networks, jejímž posláním je vytvářet a kurátorovat bezpečný, věkově přiměřený a poutavý obsah pro mladé lidi a rodiny, a s Poynter Institute, světovým lídrem v oblasti žurnalistiky pokrývající Evropu,” vyhlašuje TikTok.
Kdy se novinka rozšíří do dalších zemí, je zatím otázkou. Situaci budeme sledovat a informovat o změnách, takže se nezapomeňte přihlásit k odběru našeho denního newsletteru. ⬇️