3min. doba čtení

Společnost Shopify posiluje svou logistickou pozici akvizicí společnosti Deliverr

Společnost Shopify oznámila, že za rekordní cenu získá logistický startup Deliverr se sídlem v San Francisku. 

Společnost Shopify posiluje svou logistickou pozici akvizicí společnosti Deliverr

Plánem je přidat možnosti společnosti Deliverr do služby společnosti Shopify Fulfilment Network, čímž se výrazně zvýší a zefektivní řízení skladových zásob obchodníků. Díky technologii Deliverr společnost Shopify představí také službu Shop Promise, která obchodníkům kromě okamžitého a dvoudenního doručení nabídne i další možnosti efektivnější správy vrácení zboží, předběžných objednávek a zásob.

Největší akvizice v historii

Společnost Shopify zaplatí za Deliverr přibližně 1,68 miliardy dolarů v hotovosti a 420 milionů dolarů ve formě akcií, čímž bývalý management poskytovatelů logistických služeb získá významný vliv na budoucnost společnosti. Shopify ještě nikdy nevyplatil žádné společnosti tolik peněz. Společnost pod vedením Tobiho Lütkeho se netají tím, že chce pro obchodníky, kteří využívají její platformu, zajistit celý logistický řetězec. 

„Naším cílem není jen vyrovnat podmínky pro nezávislé obchodníky, ale pomoci jim přeměnit jejich velikost a agilitu na superagilitu a formovat podmínky tak, aby byly pro ně výhodné,“ vyjádřil se generální ředitel v příspěvku na blogu. 

Společnost Deliverr založili v roce 2017 dva bývalí kolegové, Michal Krakaris a Harish Abott. Během pěti let vybudovali společnost, kterou analytici ocenili na téměř 2 miliardy dolarů. 

Pohyb zásob na základě predikce

Deliverr využívá prediktivní analýzu a strojní učení k optimalizaci svých dodávek. Společnost pronajímá sklady na různých místech a s vysokou přesností předpovídá poptávku po konkrétních produktech v daném geografickém regionu. Na základě těchto údajů o předpovědi pak prakticky předem dodá zásoby na očekávaná prodejní místa, kde v případě objednávky automaticky vybere optimální způsob dodání výrobků z třídicích center a skladů.

Podle loňského průzkumu společnosti PriceWaterhouseCoopers je téměř polovina zákazníků (41 %) ochotna zaplatit příplatek za doručení ve stejný den. Na druhé straně, jen necelých 20 % spotřebitelů je ochotno odpustit prodejcům zpoždění způsobené narušením dodavatelského řetězce. Trh se službami dodavatelského řetězce čeká v blízké budoucnosti výrazný růst. 

Někteří investiční guruové tvrdí, že akviziční cena je mnohem vyšší, než se očekávalo.

Navzdory vysoké ceně je také jisté, že narušené dodavatelské řetězce a rostoucí poptávka spotřebitelů po rychlém doručení by mohly v budoucnu poskytnout obchodníkům společnosti Shopify významnou poziční výhodu, pokud bude služba správně integrována do sítě Shopify Fulfillment Network.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+