Spoločnosť Celigo vo svojej správe o trendoch v online maloobchode zdôrazňuje výzvy, ktorým čelia online maloobchodníci. Na jednej strane ide o stupňujúce sa očakávania spotrebiteľov, na druhej strane nakupujúci pociťujú ekonomickú neistotu.
Průzkum vychází z demografické analýzy 1 506 respondentů z USA a Velké Británie.
Až 85 % nakupujících uvedlo, že internetoví prodejci v posledním roce alespoň jednou nesplnili očekávání. Nižší ceny uvedlo 60 % respondentů jako nejdůležitější vlastnost, kterou u online prodejců hledají. Na druhém místě se umístila doprava zdarma (51 %) a rychlé dodání (37 %). Přístup k širokému sortimentu byl pro společnost Celigo důležitý, když ve své zprávě o trendech v online maloobchodě upozorňuje na výzvy, kterým čelí online prodejci. Na jedné straně jsou to stupňující se očekávání spotřebitelů, na straně druhé nakupující zažívají ekonomickou nejistotu. % nakupujících.
Pozoruhodný generačný rozdiel v nálade nakupovania online je evidentný, pričom najvyššia miera nespokojnosti vyjadruje Gen Z. Napriek tomu, že Baby Boomers hlásia bezchybnejšie skúsenosti, nespokojnosť Gen Z signalizuje zásadný posun v správaní spotrebiteľov, pretože sú pripravení stať sa dominantnou nákupnou demografickou skupinou.
“Zaměřte se na generaci Z. Věnujte pozornost generaci, která za méně než 10 let dosáhne kupní síly 2 bilionů dolarů. Vzhledem k tomu, že generace Z se při vyhledávání produktů ve velké míře spoléhá na sociální média, musí prodejci zajistit, aby informace o pTaké je patrný generační rozdíl v náladách při online nakupování, přičemž generace Z vyjadřuje nejvyšší míru nespokojenosti. Ačkoli Baby Boomers uvádějí bezchybnější zkušenosti, nespokojenost generace Z signalizuje zásadní změnu v chování spotřebitelů, kteří jsou připraveni stát se dominantní nákupní demografickou skupinou. roducts on their social pages accurately reflected other channels. Využijte obsah generovaný uživateli ze sociálních médií na svých vlastních webových stránkách, abyste si vybudovali důvěru, nebo vytvořte plynulou cestu od objevení produktu (například na TikToku) přes jeho zobrazení v grafické reklamě až po jeho nalezení ve vašem internetovém obchodě,” radí společnost Celigo ve své zprávě.
Hodnotenia sú stále populárne
Recenze produktů hrají při rozhodování o nákupu důležitou roli. Spotřebitelé dávají přednost recenzím prodejců před stránkami třetích stran. Kromě toho se projevuje vliv sociálních médií. Zejména TikTok je silný u mladší skupiny, což naznačuje odklon od tradičních metod k dynamičtějším interaktivním platformám.