3min. doba čtení

Slováky láká ecommerce a počet e-shopů roste. Češi jdou na jistotu

Zatímco v loňském roce zakládali nové e-shopy na Slovensku zkušení lidé, kteří se na trhu orientovali, letos je vyšší podíl úplných nováčků.

Slováky láká ecommerce a počet e-shopů roste. Češi jdou na jistotu
Zdroj: Depositphotos

Počet e-shopů rostl i v první polovině roku. Podle údajů společnosti Upgates, která vyvíjí řešení pro e-shopy, se oproti loňsku změnilo zaměření nových e-shopů.

Mezi novými e-shopy dominovaly kategorie oblečení a doplňky, dům a zahrada a sport a volný čas. V České republice přibylo nejvíce nových e-shopů v kategoriích oblečení a doplňky, potraviny a domácnost.

Úplní nováčci na trhu

Navzdory očekávané stagnaci v oblasti elektronického obchodování hlásí poskytovatelé řešení pro elektronické obchodování vysoký přírůstek nových obchodů. Stále více Slováků zkouší své síly v online obchodování.

“Zatímco loni nové e-shopy na Slovensku zakládali zkušení lidé, kteří se na trhu orientovali, letos máme vyšší podíl úplných nováčků. Ti si často podnikání pouze zkoušejí s tím, že se k němu v budoucnu možná vrátí. Zajímavé je, že v České republice jsme podobný trend nezaznamenali,” vysvětlil Martin Pech, obchodní ředitel společnosti Upgates.

Jeho slova potvrzují i údaje společnosti, podle nichž je stále v provozu až 88 projektů, které byly založeny v první polovině roku 2022.

Z e-shopů, které vznikly v první polovině roku 2023, tedy jsou o rok mladší, jich do srpna 2023 přežilo jen 87 procent. Platí tedy, že zatímco mnoho nových projektů vzniká, poměrně dost jich také končí.

Týdenní podcast UPdate

Trendy na Slovensku a v České republice

Podle údajů Upgates zaznamenal slovenský trh největší nárůst e-shopů v kategoriích oblečení a doplňky (meziroční nárůst o více než 46 %), dům a zahrada (meziroční nárůst o téměř 42 %) a sport a volný čas (meziroční nárůst o téměř 42 %).

V České republice zaznamenala nejsilnější kategorie oblečení a doplňků výrazný pokles počtu nových e-shopů, a to o téměř 42 procent. Výrazně poklesl i růst druhé nejsilnější kategorie, potravin, a to o 33,5 procenta. Zatímco v roce 2022 byl meziroční růst e-shopů v kategorii obuv na úrovni 12 procent, v prvním pololetí je růst zanedbatelný.

Segment domácností však zaznamenal rychlý růst a v první polovině roku 2023 se v něm meziročně uskutečnilo o 250 % více nových e-commerce obchodů.

Elektronické obchodování však nemusí vždy prodávat pouze fyzické produkty. “Zaznamenáváme stále větší zájem o prodej digitálních produktů, jako jsou elektronické knihy, licence, vouchery a další. Jedná se o poměrně rychle rostoucí segment a očekáváme, že se to v blízké budoucnosti projeví i ve statistikách,” dodal Pech.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
10 výzev k akci (CTA), které zvýší vaše konverze
4min. doba čtení

10 výzev k akci (CTA), které zvýší vaše konverze

Znáte ten pocit, když si přečtete zajímavý článek, podíváte se na poutavý obrázek, projdete celý obsah a… a zanecháte za sebou jen tichou přehlídku? To je běžná realita dnešního webu, kde jsme bombardováni informacemi. Ale co kdyby to mohlo být jinak? Co kdybychom mohli z pasivních návštěvníků udělat aktivní účastníky?

Andrej Kajan Andrej Kajan
CEO
Přečíst článek
6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet
9min. doba čtení

6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet

Prodej přes internet patří v dnešní době mezi nejpohodlnější způsoby prodeje. Nemusíte mít kamenný obchod, za který platíte pronájem. Stačí si jen vybrat vhodnou prodejní platformu, která bude odpovídat vašemu produktu, technickým zkušenostem a finančním možnostem. Taková platforma vám výrazně zjednoduší celý proces prodeje. Jak prodávat přes internet co nejjednodušeji?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+