2 min. doba čtení

Rohlik chce od Rockaway koupit německý online supermarket Bringmeister

Německý trh je pro českého online prodejce potravin Rohlik klíčový. Nově to dokazuje i možná akvizice firmy Bringmeister, kterou nyní schvaluje německý antimonopolní úřad. Německou společnost poslední dva roky vlastní česká investiční skupina Rockaway Jakuba Havrlanta.

Rohlik chce od Rockaway koupit německý online supermarket Bringmeister
Zdroj: Rohlik

Fúzi oznámil německý antimonopolní úřad

Informace o akvizici vyšla na veřejnost, jelikož zprávu o schvalování možné fúze vyvěsil na své stránky německý regulátor. „Bringmeister je na cestě stát se součástí Rohlik Group,“ potvrdil informace z německých médií mluvčí skupiny Rockaway Marek Blahuta. „Nicméně transakce je stále podmíněna schválením antimonopolního úřadu, a proto nebudeme komentovat podrobnosti,“ doplnil. Jednání potvrdil i zástupce Rohliku.

Pokud by k transakci skutečně došlo, jednalo by se o první podobnou akvizici, kterou Rohlik provedl. Dosud startup Tomáše Čupra rostl organickým způsobem, na všechny trhy vstupoval pod svou značkou. Koupí Bringmeisteru by Rohlik mohl vstoupit do dalších oblastí, v nichž dosud nepůsobil. Konkrétně jde třeba o Berlín, Postupim, Augsburg nebo o Ingolstadt. Bringmeister působí také v Mnichově, kam Rohlik pod značkou Knuspr vstoupil už přede dvěma lety, v okolí města má Rohlik moderní sklad.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Bringmeister je na německém trhu už od roku 1997, původně působil v rámci retailové skupiny Edeka, přede dvěma lety ho ale koupila česká skupina Rockaway za nespecifikovanou částku. Obrat společnosti by se dle posledních veřejně dostupných informací měl pohybovat ve výši 100 milionů eur, tedy asi 2,4 miliardy korun.

„Německý trh je pro nás v zahraničí klíčový a chceme se na něj víc soustředit,“ řekl v roce 2021 v době akvizice zakladatel skupiny Rockaway Jakub Havrlant. Partner Rockaway Dušan Zábrodský, který měl v rámci skupiny Bringmeister na starosti, označil online prodej a rozvoz potravin za „Next Big Thing“.

„Letos s ním máme nakročeno k obratu přes 100 milionů eur (2,5 miliardy korun), ale do tří až pěti let se chceme dostat přes jednu miliardu eur (přes 25 miliard korun) tržeb. E-grocery má totiž z byznysového pohledu jednu výhodu – nízkou penetraci trhu,“ netajil tehdy v komentáři pro server Czech Crunch ambice.

Credit: E15

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?
4 min. doba čtení

Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?

Značky stojí před důležitou výzvou, jak změnit způsob zobrazování mužů ve svých kampaních. Podle nedávné zprávy společnosti Kantar se moderní publikum neumí ztotožnit se zažitými stereotypy o silných a nezdolných mužích. a k růstu značky. Podívejme se na závěry, ze kterých může e-commerce čerpat a využít je ve svůj prospěch.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+