7min. doba čtení

Recenze iDoklad: ideální fakturační systém pro firmy prodávající v zahraničí

V dnešním článku se podíváme na to, jak dobře zvládá fakturování systém iDoklad. Podle samotné společnosti využívá tento fakturační systém přes 200 tisíc živnostníků a firem. Čím si je získal? To jsem zkusil zjistit a myslím, že jsem na něco přišel.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
Recenze iDoklad: ideální fakturační systém pro firmy prodávající v zahraničí

Tabulkový přehled iDoklad

HLAVNÍ FUNKCE

DOSTUPNOST

Bezplatná verze

ano

Neomezené množství faktur

ano

Neomezený počet kontaktů

ano

Víc společností na 1 účtu

ano

Víc bankovních účtů na 1 profil

ano

Víc přístupů na 1 účtu

ano

Propojení údajů z obchodního a živnostenského registru

ano

Přehledná statistika příjmů

ano

Vlastní číselné řady

ano

Evidence nákladů

ano

Ověření solventnosti

ano

Elektronické podání daňového přiznání

ne

AUTOMATIZACE

DOSTUPNOST

Párování plateb s bankou

ano

Pravidelné faktury

ano

Upomínky na nezaplacené faktury

ano

KOMPATIBILITA

DOSTUPNOST

Webová aplikáce

ano

Mobilní aplikace na Android a iOS

ano

Export do dalších účetních programů

áno, vícero

Integrování s platebními bránami

PayPal

Integrování se systémem Pay by Square

ne

API

ano

ZÁKAZNICKÁ PODPORA

DOSTUPNOST

Live chat

ne

Telefon a email

ano

Autorizované požadavky

ne

Pravidelné zálohy na cloudu

ano

Ceník iDoklad

NÁZEV BALÍKU

FUNKCE

CENA VČETNĚ DPH ZA MĚSÍC

BEZPLATNÉ
pro rychlou fakturaci 5 odběratelům

- adresář pro 5 kontaktů,
- možnost fakturovat a evidovat úhrady

0 eur

ZÁKLADNÍ
pro kompletní fakturaci bez omezení

- neomezený adresář, fakturace a ceník,
- evidence nákladů,
- šablony, vazby a štítkování dokladů

5 eur

OBLÍBENÉ
pro přehledné obchodování, automatické úhrady a evidenci stavu skladu

Všechny funkce ze základního balíku + následovné:
- bankovní a pokladniční doklady,
- cenové nabídky a upomínky,
- pravidelné faktury a sklad

8,30 eur

PRÉMIOVÉ
kompletní řešení, přístup až pro 9 pracovníků a API

Všechny funkce ze základního balíku + následovné:
- API pro propojení s dalšími službami

11,60 eur

Měsíční ceny jsou uváděné při ročním předplatném, kdy se dají získat 2 měsíce zdarma.

Stručné hodnocení

Plusy:

  • Vhodný fakturační systém pro e-shopy a společnosti, které mají pravidelný a vysoký počet objednávek,
  • Dostupná bezplatná verze a nižší ceny než u konkurence
  • Propojení s vícerými účetními systémy a API,
  • Uložení dokladů v cloudu,
  • Funkce pravidelných faktur.

Mínusy:

  • Chybějí informace o podporovaných platebních branách nebo jejich propojení,
  • Pro některé nepřehledný design rozhraní,
  • Žádné propojení na daňový úřad,
  • Chybí livechat.

První dojem a registrace

Podobně jako u dalších fakturačních systémů, iDoklad není výjimkou v tom, že má moderní, responzivní a jednoduchý web, který splňuje dnešní standardy. Registrace proběhne za několik vteřin, kdy stačí vyplnit e-mail a heslo + potvrdit registraci na e-maily, což např. u dalších fakturačních systémů podmínkou není. Hodnotím to však jako plus z hlediska bezpečnosti. Po potvrzení registrace se dostanete do rozhraní pro faktury. Tady už však předcházející tvrzení o webu až tak neplatí.

Základní nastavení firemních údajů

Po vstupu do rozhraní máte možnost nastavit svoje fakturační údaje. Pokud jste zadali IČO při registraci, údaje jako obchodní jméno, jako je IBAN a adresa jsou automaticky doplněné. DIČ, IBAN nebo IČ DPH můžete doplnit. Pro IBAN je např. také ověření, takže když se spletete ve vyplnění, iDoklad vás na to pěkně upozorní.

Následně máte možnost vytvořit svoji první fakturu. Systém vás vede krok po kroku za ruku, což je na jedné straně fajn pro začátečníky nebo starší lidi, ale pro lidi, kteří fakturují pravidelně, to může být tak trochu ztráta času. Ale snaha se cení.

Potom se vám zobrazí celé rozhraní. Názor na design si může udělat každý sám, stačí se podívat na screenshot níže. Podle mě to není topka ve svém oboru. Je tu zkrátka příliš mnoho informací najednou a připadá mi to, že sem přidávali možnosti, dokud si neřekli, že už se víc na obrazovku nevejde.

Barevná kombinace dvou modrých barev s podobným odstínem také není nejlepší volba. V porovnání se Superfakturou to vypadá modernější, iKros to však má také moderní, ale navíc přehlednější.

Prvních 30 dní jsou všechny prémiové funkce dostupné na vyzkoušení. To je dost času na to, abyste zhodnotili, zda je iDoklad pro vaše potřeby ideální fakturační systém.

Další služby

Sestavy

V této části najdete všechny svoje současné i minulé faktury. Zajímavé je hlavně dělení: vystavené – neuhrazené, loňské – letošní, faktury více než 30 dní nebo 180 dní po splatnosti a seznam dobropisů. Je toho zkrátka dost. Je vidět, že je to cílené na společnosti, které fakturují pravidelně a hodně, jako jsou e-shopy.

Moje předplatné

Tady získáte přehled o vašem koupeném balíku, do kdy platí a historii vašeho předplatného.

Ceník předplatného

Přehled ceníku za jednotlivé balíky spolu s popisem, pro koho jsou podle iDoklad jednotlivé balíky doporučené.

Základní předplatné

Určené pro malé podnikatele, kteří vystavují faktury bez omezení počtu odběratelů, evidují si náklady a ceny mají v přehledném ceníku.

Oblíbené předplatné

Určené pro společnosti, ve kterých fakturují 2 až 3 osoby a musí pracovat s bankou, pokladnou, automatizovat úhrady a upomínky, pracovat s cenovými nabídkami a evidovat stav zásob na skladě.

Prémiové předplatné

Určené pro společnosti, které potřebují pro svoje podnikání všechny funkce. Účet je dostupný pro 9 osob a přes API je možné propojit e-shop nebo jinou externí službu.

Odměna za doporučení

Za každé doporučení získáte body, které můžete použít jako slevový kupon nebo je vyměnit za hotovost a poslat na svůj účet. Váš známý zase na oplátku získá 10% slevu z předplatného, které si koupí. To není na škodu. 🙂

Adresář

Tady najdete všechny svoje odběratele, kterým jste vystavili faktury, spolu s historií odeslaných e-mailů.

Prodaj

V této části najdete všechny doklady související s prodejem. Jde o:

  • faktury,
  • zálohové faktury,
  • dobropisy,
  • pravidelné faktury,
  • prodejky,
  • cenové nabídky,
  • úhrady,
  • grafy.

Z této části bych vyzdvihl pravidelné faktury a grafy.

Pravidelné faktury

Pokud máte dlouhodobé odběratele, kterým prodáváte zboží nebo služby na daný rok za dohodnutou sumu, můžete si nastavit pravidelné faktury, které se jim budou automaticky posílat každý měsíc.

VYZKOUŠET iDoklad

Dokonce když fakturujete do zahraničí klientům, kteří používají cizí měnu, můžete si nastavit automatický převod eur do zahraniční měny.

Grafy

Toto je taková mini chutná funkce, která vám v grafu znázorní, kolik jste toho po jednotlivých měsících vyfakturovali. Na základě toho můžete být (de)motivovaní do budoucnosti. 🙂

Nákup

Faktury

V této části můžete evidovat svoje přijaté faktury, které jste dostali od svých dodavatelů. Máte možnost připojovat přílohy, evidovat úhrady, kopírovat, tisknout nebo posílat účetnictví.

Úhrady

Tady zase můžete evidovat částečné uhrazení jednotlivých faktur.

Ceník/sklad

Seznam

Pokud vystavujete faktury se zbožím nebo službami, které mají vždy stejné ceny, můžete tu nastavit ceny, abyste je nemuseli vždy manuálně přidávat na nové faktury.

 

Skladové pohyby

Tady si můžete nastavit pohyb jednotlivého zboží, pro které můžete nastavit skladové příjemky a výdejky přímo v ceníku.

Finance

V této části můžete nastavit účetní doklady pro pokladnu a banku + vlastní interní doklady a doklady na úhradu.

Interní doklady

Tady můžete evidovat doklady jako prodejky hrazené kartou nebo stravenkami.

Vytváření faktur

Vytvořit fakturu je jednoduché a přehledné. Stačí kliknout na tlačítko “Nová faktura”, což vás přesměruje na kartu vystavené faktury, kde vyplníte potřebné údaje.

Co se týká rozhraní při vytváření faktur, je jednoduché a efektivní. Nezklame, ale ani nějak extra nepotěší. Zkrátka jako auto, které jede, ale nepochlubíte se s ním na Instagramu.

Evidence a uložení faktur v cloudu

Stejně jako v předcházejících fakturačních systémech, všechny vytvořené doklady jsou automaticky uložené v systému. Proto je není třeba ukládat manuálně a mít zbytečné starosti. Všechny údaje jsou zabezpečené a zálohované.

Test mobilní aplikace

iDoklad je dostupný v mobilní aplikaci pro Android a iOS. Pro účely recenze jsem otestoval aplikaci na iPhonu. Slouží svému účelu, kdy je jednoduchá a přehledná. Co se však týká designu, nepotěší ani nezklame.

Nedostatky iDokladu

Nikde jsem si nevšiml, kde by byly uvedené nějaké konkrétní podporované platební brány. To je zřejmě možné jen přes API, ale bylo by fajn vědět to dopředu ještě předtím, než si člověk koupí balík, pokud by chtěl mít fakturace propojené s e-shopem. Dnes je to zkrátka základ.

Dalším nedostatkem může být pro někoho nepřehlednější design rozhraní a vytváření faktur, který působí z roku 2010 a ne 2020. Toto má konkurence také vyřešené o kousek lépe.

Stejně jako u jiných fakturačních systémů zde chybí propojení na daňový úřad, čímž by se daňové přiznání urychlilo.

V rámci zákaznické podpory zde zase není livechat. Funguje sice e-mail a telefon, ale livechat je livechat a některým lidem se lépe řeší záležitosti přes internet než přes telefon.

Finální hodnocení

Hlavní konkurenční výhody iDokladu vidím ve funkci prodej, kde je možné nastavit automatizované faktury, které se pravidelně opakují. Navíc je možné k nim přidat i měnový kurz.

Díky tomu je tento fakturační systém vhodný pro velké firmy, které mají rozběhnuté podnikání v zahraničí a potřebují spolehlivý fakturační systém. Potěší také i cena, která je nižší než u konkurence.

  • Fakturu v iDokladu vystavíte rychleji, než přečtete tuto větu
  • Podklady k daňovému přiznání
  • Ceník a kontakty
  • Více bankovních účtů
  • Opravné daňové doklady

VYZKOUŠET iDoklad

Ecommerce Bridge na Marketeris.sk >>

Sdílet článek
Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
8 tipů pro optimalizaci feedů a úspěšnou online expanzi
8min. doba čtení

8 tipů pro optimalizaci feedů a úspěšnou online expanzi

Feedy zůstávají pro mnoho e-shopů atraktivní volbou produktového propojení v rámci online expanze na nové trhy. Jak s feedy pracovat efektivně a na co si dát pozor? Objevte svět produktových feedů a zjistěte, jak specializované aplikace mění pravidla hry ve správě feedů a usnadňují digitální expanzi e-shopů.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+