2 min. doba čtení

Profilová mřížka Instagramu se zřejmě změní

Konec vyleštěným designům na instagramovém gridu? Mřížka na profilech uživatelů zřejmě přejde ze čtvercového formátu na vertikální.

Profilová mřížka Instagramu se zřejmě změní
Zdroj: Depositphotos

Instagram přechází z klasických čtvercových miniatur na profilech uživatelů na vertikální mřížku. Tato změna, na kterou upozornil šéf Instagramu Adam Mosseri, odráží rostoucí důraz platformy na videoobsah, zejména na Reels. Nový formát mřížky podle něj lépe odpovídá rozměrům videí Reels a vertikálních videí, což umožňuje konzistentnější prezentaci obsahu.

Zdroj: Lindsey Gamble

Co z toho vyplývá pro e-commerce

  1. Změna vizuální strategie: Přechod na vertikální miniatury znamená nutnost přehodnotit strategii obsahu. Nový formát poskytne více prostoru pro každý obrázek, což může zvýšit viditelnost produktů, ale může také vyžadovat přepracování způsobu zobrazení produktů v mřížce profilu.
  2. Důraz na video: S příchodem funkce Reels se setkáváme s vertikální mřížkou, takže se pravděpodobně zvýší očekávání uživatelů ohledně video obsahu. Značky, které dosud video nepřijaly, by měly zvážit upřednostnění tohoto formátu, aby udržely krok s konkurencí.
  3. Vizuální dopad: Pokud jste věnovali čas vytvoření vizuálně soudržného profilu na Instagramu, připravte se na to, že změna naruší stávající uspořádání. Pokud chcete zůstat vizuálně atraktivní, budete se muset přizpůsobit a provést změny.

Na druhou stranu stále hovoříme v teoretické rovině. Jelikož se jedná o testovací fázi, může se cokoli změnit. Jak upozorňuje Lindsey Gamble, která přinesla zprávu o plánovaných změnách, stále existuje šance, že čtverce nakonec zůstanou zachovány:

“Vzhledem k některým prvním ohlasům může Instagram testování ukončit nebo nabídnout uživatelům možnost volby mezi novým obdélníkovým a tradičním formátem.”

Instagram však tímto krokem dává jasně najevo, že se stále více zaměřuje na videoobsah. E-commerce značky by měly se změnami počítat a podle toho upravit své marketingové strategie, aby si na platformě udržely silnou vizuální přítomnost.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
TikTok představuje Search Ads Campaign
3 min. doba čtení

TikTok představuje Search Ads Campaign

TikTok rozšiřuje své reklamní možnosti uvedením nové funkce Search Ads Campaign. Jejím cílem je oslovit uživatele s vysokou pravděpodobností nákupu prostřednictvím výsledků vyhledávání v aplikaci TikTok. Stále více lidí používá sociální platformy k vyhledávání produktů namísto tradičních vyhledávačů. A TikTok chce inzerentům umožnit cílení na uživatele právě v momentě, kdy aktivně hledají informace.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Uživatelé TikToku oceňují použití AI v reklamě
3 min. doba čtení

Uživatelé TikToku oceňují použití AI v reklamě

Generativní AI se stává mocným nástrojem i v reklamě. Nedávná studie TikTok Marketing Science ukazuje, že uživatelé TikToku projevují výrazně větší nadšení a obeznámenost s obsahem generovaným AI, což poskytuje cenné poznatky pro značky, které chtějí využít potenciál AI v e-commerce.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak nové funkce Meta pomohou e-shopům zvýšit prodeje během svátků
4 min. doba čtení

Jak nové funkce Meta pomohou e-shopům zvýšit prodeje během svátků

Období horlivého nakupování se blíží a společnost Meta představila nové funkce pro e-commerce segment. Novými nástroji chce pomoci při zvyšování prodeje a efektivnějším oslovení zákazníků. Marketéři budou mít prostor pro zvýraznění či připomenutí slev, s Location Ads dokáží oslovit turisty a svůj prostor dostanou i kamenné provozy. Tyto inovace slibují optimalizovanější a personalizovaný přístup k […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+