3 min. doba čtení

Přijde Adidas o stovky milionů eur?

Adidas ve čtvrtek oznámil své finanční prognózy na rok 2023. Po ukončení spolupráce se značkou Yeezy se očekává výrazný pokles prodejů. Společnost uvedla, že pokud neprodá zbývající akcie Yeezy, očekává pokles tržeb o 1,2 miliardy eur a pokles provozního zisku o 500 milionů eur.

Přijde Adidas o stovky milionů eur?

Ukončení spolupráce přijde Adidas draho

Podle čtvrtečního prohlášení může Adidas v roce 2023 přijít o více než 750 milionů dolarů provozního zisku, pokud neprodá nadbytečné zásoby Yeezy.

“Pokud by se společnost neodvolatelně rozhodla, že v budoucnu nebude znovu používat žádný ze stávajících produktů Yeezy, vedlo by to k odpisu stávajících zásob Yeezy a snížilo by to provozní zisk společnosti v tomto roce o dalších 500 milionů eur,” uvedla společnost. “Kromě toho Adidas očekává v roce 2023 jednorázové náklady ve výši až 200 milionů eur.”

Celkové ztráty společnosti Adidas by se mohly vyšplhat až na 1,2 miliardy eur.

Adidas chce být značkou hudebního světa

Adidas v posledních letech hodně sází na spolupráci s hudebními umělci, jako jsou Bad Bunny, Pharrell Williams a Beyoncé. Deník The Wall Street Journal však uvedl, že tržby z řady Ivy Park ve spolupráci s Adidasem klesly v loňském roce o více než 50 % na přibližně 40 milionů dolarů, což je výrazně méně, než Adidas předpokládal ve výši 250 milionů dolarů.

Ye, dříve známý jako Kanye West, se stal pro Adidas velkým hitem. Společnost Cowen odhaduje, že značka Yezzy loni vygenerovala tržby ve výši 1,2 miliardy dolarů. V roce 2013 podepsal smlouvu se společností Adidas. Kromě populárního Yeezyho pomohl značce Adidas také tím, že nosil její výrobky na veřejnosti, čímž jim zajistil větší popularitu.

Obchodní vztah Ye s Adidasem však skončil 25. října, těsně před začátkem důležité sezóny. Spolupráce skončila poté, co umělec opakovaně zveřejňoval antisemitské komentáře. Adidas okamžitě zastavil obchodování s Yeezy a požádal velkoobchodní partnery, aby učinili totéž. Yeezy jsou stále k dispozici na tržištích, jako jsou StockX, Goat a eBay.

Globální jména ovlivňují globální prodeje

“Čísla mluví za vše. V současné době nedosahujeme takových výsledků, jakých bychom měli,” řekl generální ředitel společnosti Adidas Bjørn Gulden. “Rok 2023 bude přechodným rokem, kdy vytvoříme základ pro to, abychom se opět stali rostoucí a ziskovou společností.”

Společnost Adidas uvedla, že provádí revizi svého podnikání s cílem stát se v roce 2024 opět ziskovou. Německý gigant naznačil, že bude prodávat Yeezy mimo značku již v tomto roce. Fanoušci Adidas Yeezy se však rozcházejí v názoru, zda by si boty koupili i bez spojení se značkou Yeezy.

Gulden nastoupil do funkce generálního ředitele společnosti Adidas 1. ledna z konkurenční německé značky Puma, kterou dovedl k úspěchu díky spolupráci s celebritami, jako jsou Jay-Z, J. Cole a Rihanna.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů
3 min. doba čtení

Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů

Evropská e-commerce scéna se dramaticky mění a čínské platformy získávají stále větší podíl na trhu. Zatímco v roce 2023 se domácí e-commerce růst v Číně zpomalil na slabých 3,5 % – což je méně než růst většiny TOP 10 globálních trhů – čínští giganti hledají příležitosti k expanzi směrem na západ.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+