2 min. doba čtení

Pravidla GDPR připravila české e-shopy zhruba o třetinu dat

Od roku 2016 musí všechny členské státy EU dodržovat obecné nařízení o ochraně osobních údajů.

Pravidla GDPR připravila české e-shopy zhruba o třetinu dat

Méně dat = obtížnější cílení

Po zavedení pravidel ochrany osobních údajů GDPR přišli internetoví prodejci a další internetové společnosti v České republice o zhruba 30 procent dat svých uživatelů. Ztráta byla způsobena povinným vyžadováním souhlasu se zpracováním osobních údajů. Uvedl to generální ředitel tvůrce internetových obchodů Shopsys Matěj Kapošváry.

Podle něj ztráta dat ztížila obchodníkům nejen cílení na zákazníky, ale také zhoršila podmínky pro plánování nákupů zásob. GDPR je podle něj jedním z důvodů, proč obchodníci začali věnovat mnohem větší pozornost zákaznickým věrnostním programům.

Týdenní podcast UPdate

“Věrnostní programy zjednodušují získávání souhlasu, sběr dat a marketingovou komunikaci tím, že je spojují do jednoho kroku – přihlášení do věrnostního programu výměnou za další členské výhody,” řekl Kaposváry.

Za obtížemi s remarketingem podle něj nestojí jen GDPR, ale také rozhodnutí společnosti Apple a později Googlu přestat podporovat cookies třetích stran. Společnosti jako Facebook tak přišly o mnoho informací o tom, co jejich uživatele zajímá a jaké kampaně na ně cílit, uvedl odborník.

Na trhu ojetých vozidel může GDPR vést ke zhoršení možnosti získat informace o historii vozidel, zejména pokud byla dovezena z jiné země, například z Německa. Německo totiž považuje VIN kód vozidla za osobní údaj a neumožňuje, aby na základě VIN kódu byly veřejně dostupné informace o původu, stavu nebo opravách vozidla.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+