Méně dat = obtížnější cílení
Po zavedení pravidel ochrany osobních údajů GDPR přišli internetoví prodejci a další internetové společnosti v České republice o zhruba 30 procent dat svých uživatelů. Ztráta byla způsobena povinným vyžadováním souhlasu se zpracováním osobních údajů. Uvedl to generální ředitel tvůrce internetových obchodů Shopsys Matěj Kapošváry.
Podle něj ztráta dat ztížila obchodníkům nejen cílení na zákazníky, ale také zhoršila podmínky pro plánování nákupů zásob. GDPR je podle něj jedním z důvodů, proč obchodníci začali věnovat mnohem větší pozornost zákaznickým věrnostním programům.
“Věrnostní programy zjednodušují získávání souhlasu, sběr dat a marketingovou komunikaci tím, že je spojují do jednoho kroku – přihlášení do věrnostního programu výměnou za další členské výhody,” řekl Kaposváry.
Za obtížemi s remarketingem podle něj nestojí jen GDPR, ale také rozhodnutí společnosti Apple a později Googlu přestat podporovat cookies třetích stran. Společnosti jako Facebook tak přišly o mnoho informací o tom, co jejich uživatele zajímá a jaké kampaně na ně cílit, uvedl odborník.
Na trhu ojetých vozidel může GDPR vést ke zhoršení možnosti získat informace o historii vozidel, zejména pokud byla dovezena z jiné země, například z Německa. Německo totiž považuje VIN kód vozidla za osobní údaj a neumožňuje, aby na základě VIN kódu byly veřejně dostupné informace o původu, stavu nebo opravách vozidla.