2min. doba čtení

Pravidla GDPR připravila české e-shopy zhruba o třetinu dat

Od roku 2016 musí všechny členské státy EU dodržovat obecné nařízení o ochraně osobních údajů.

Pravidla GDPR připravila české e-shopy zhruba o třetinu dat

Méně dat = obtížnější cílení

Po zavedení pravidel ochrany osobních údajů GDPR přišli internetoví prodejci a další internetové společnosti v České republice o zhruba 30 procent dat svých uživatelů. Ztráta byla způsobena povinným vyžadováním souhlasu se zpracováním osobních údajů. Uvedl to generální ředitel tvůrce internetových obchodů Shopsys Matěj Kapošváry.

Podle něj ztráta dat ztížila obchodníkům nejen cílení na zákazníky, ale také zhoršila podmínky pro plánování nákupů zásob. GDPR je podle něj jedním z důvodů, proč obchodníci začali věnovat mnohem větší pozornost zákaznickým věrnostním programům.

Týdenní podcast UPdate

“Věrnostní programy zjednodušují získávání souhlasu, sběr dat a marketingovou komunikaci tím, že je spojují do jednoho kroku – přihlášení do věrnostního programu výměnou za další členské výhody,” řekl Kaposváry.

Za obtížemi s remarketingem podle něj nestojí jen GDPR, ale také rozhodnutí společnosti Apple a později Googlu přestat podporovat cookies třetích stran. Společnosti jako Facebook tak přišly o mnoho informací o tom, co jejich uživatele zajímá a jaké kampaně na ně cílit, uvedl odborník.

Na trhu ojetých vozidel může GDPR vést ke zhoršení možnosti získat informace o historii vozidel, zejména pokud byla dovezena z jiné země, například z Německa. Německo totiž považuje VIN kód vozidla za osobní údaj a neumožňuje, aby na základě VIN kódu byly veřejně dostupné informace o původu, stavu nebo opravách vozidla.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Třetina lidí chce, aby jim byla objednávka z e-shopu doručena ještě v den objednání. Generace Z je ještě náročnější
3min. doba čtení

Třetina lidí chce, aby jim byla objednávka z e-shopu doručena ještě v den objednání. Generace Z je ještě náročnější

Rychlost dodání zůstává jedním z hlavních argumentů pro výběr e-shopu, kde zákazník nakoupí. Očekávání nakupujících však stále ještě značně předbíhají realitu trhu. Přestože téměř třetina nakupujících by uvítala doručení do druhého dne, pouze 15 % nákupů tuto potřebu splňuje. Mladí lidé jsou ještě náročnější na rychlost. Podívejte se na výsledky našeho rozsáhlého průzkumu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+