2min. doba čtení

PPF posiluje v e-commerce, kupuje podíl v InPostu

Skupina PPF získává od společnosti Advent International 15% podíl v polské společnosti InPost, která provozuje samoobslužné poštovní schránky a logistická centra pro internetové obchody.

PPF posiluje v e-commerce, kupuje podíl v InPostu

Společnost InPost je jedním z největších dodavatelů e-shopů

Finanční impérium, které vlastní rodina Kellnerů, je v současnosti druhým největším akcionářem společnosti InPost po společnosti Advent International s celkovým podílem 16,75 %. V rámci transakce má PPF opci na odkoupení dalších 15 % akcií InPostu od Advent International.

Tržní hodnota společnosti InPost činí téměř pět miliard eur. Očekává se, že PPF za tento 15procentní podíl zaplatí přibližně 750 milionů eur.

“Touto investicí jsme učinili významný krok k posílení našeho podnikání v oblasti elektronického obchodu, který je vedle finančních služeb, telekomunikací a médií jedním ze čtyř základních pilířů podnikání skupiny,” komentoval akvizici Didier Stoeseel, investiční ředitel PPF.

“Jako hlavní akcionář jsme odhodláni přispět k mezinárodní expanzi a růstu hodnoty společnosti InPost, která je jednou z nejdynamičtějších společností ve svém oboru v Evropě,” dodává.

Společnost provozuje desítky tisíc balíkomatů

Společnost InPost, která je kótovaná na burze Euronext v Amsterdamu, byla založena v roce 1999 v Polsku. V současné době působí v dalších osmi západoevropských zemích – Belgii, Francii, Itálii, Lucembursku, Nizozemsku, Portugalsku, Španělsku a Velké Británii.

Společnost InPost provozuje více než 29 000 balíkomatů a buduje distribuční centra, aby mohla zákazníkům a internetovým prodejcům poskytovat co nejlepší služby.

Skupina PPF působí v pětadvaceti zemích. Investuje do různých odvětví, od finančních služeb přes telekomunikace, média, biotechnologie až po nemovitosti a strojírenství. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe.

Skupina, kterou po smrti zakladatele Petra Kellnera spoluvlastní jeho manželka Renata Kellnerová a její rodina, má ve svém portfoliu aktiva v hodnotě 40,1 miliardy eur a zaměstnává 70 000 lidí po celém světě.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni
3min. doba čtení

Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni

V lednu zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárůst nových internetových obchodů, kdy meziročně vzrostl jejich počet o 30 %. Čelo kategorií letos opanoval segment hobby s 18% podílem na nově vzniklých e-shopech. Následují dlouhodobě oblíbené segmenty oblečení a potraviny. Odborníci také zejména v poslední době registrují zvýšený zájem majitelů kamenných prodejen o vstup do online […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka
2min. doba čtení

Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka

Česká e-commerce se postupně vzpamatovává z loňských poklesů, přesto se pořád potýká s několika problémy. Nedávný příchod zahraničních gigantů na český trh znamená nejen větší konkurenci, ale i drahou online reklamu. Především menší e-shopy bez marketingových agentur a specialistů mají situaci o to těžší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+