2 min. doba čtení

PPF posiluje v e-commerce, kupuje podíl v InPostu

Skupina PPF získává od společnosti Advent International 15% podíl v polské společnosti InPost, která provozuje samoobslužné poštovní schránky a logistická centra pro internetové obchody.

PPF posiluje v e-commerce, kupuje podíl v InPostu

Společnost InPost je jedním z největších dodavatelů e-shopů

Finanční impérium, které vlastní rodina Kellnerů, je v současnosti druhým největším akcionářem společnosti InPost po společnosti Advent International s celkovým podílem 16,75 %. V rámci transakce má PPF opci na odkoupení dalších 15 % akcií InPostu od Advent International.

Tržní hodnota společnosti InPost činí téměř pět miliard eur. Očekává se, že PPF za tento 15procentní podíl zaplatí přibližně 750 milionů eur.

“Touto investicí jsme učinili významný krok k posílení našeho podnikání v oblasti elektronického obchodu, který je vedle finančních služeb, telekomunikací a médií jedním ze čtyř základních pilířů podnikání skupiny,” komentoval akvizici Didier Stoeseel, investiční ředitel PPF.

“Jako hlavní akcionář jsme odhodláni přispět k mezinárodní expanzi a růstu hodnoty společnosti InPost, která je jednou z nejdynamičtějších společností ve svém oboru v Evropě,” dodává.

Společnost provozuje desítky tisíc balíkomatů

Společnost InPost, která je kótovaná na burze Euronext v Amsterdamu, byla založena v roce 1999 v Polsku. V současné době působí v dalších osmi západoevropských zemích – Belgii, Francii, Itálii, Lucembursku, Nizozemsku, Portugalsku, Španělsku a Velké Británii.

Společnost InPost provozuje více než 29 000 balíkomatů a buduje distribuční centra, aby mohla zákazníkům a internetovým prodejcům poskytovat co nejlepší služby.

Skupina PPF působí v pětadvaceti zemích. Investuje do různých odvětví, od finančních služeb přes telekomunikace, média, biotechnologie až po nemovitosti a strojírenství. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe.

Skupina, kterou po smrti zakladatele Petra Kellnera spoluvlastní jeho manželka Renata Kellnerová a její rodina, má ve svém portfoliu aktiva v hodnotě 40,1 miliardy eur a zaměstnává 70 000 lidí po celém světě.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+