2 min. doba čtení

PayPal čelí antimonopolní žalobě kvůli nespravedlivě potlačované hospodářské soutěži

Společnost PayPal čelí hromadné žalobě spotřebitelů, kteří tvrdí, že její pravidla potlačují konkurenci vůči levnějším platebním platformám, jako jsou Stripe a Shopify.

PayPal čelí antimonopolní žalobě kvůli nespravedlivě potlačované hospodářské soutěži

Fintech gigant PayPal údajně vystavil spotřebitele nadměrným poplatkům při nákupech u online obchodníků, kteří akceptují PayPal nebo Venmo. Podle pravidel společnosti PayPal, pokud maloobchodník akceptuje platby PayPal nebo Venmo, souhlasí s tím, že nebude nabízet žádné slevy ani pobídky, které by spotřebitele přesvědčili, aby používali jiné možnosti platby, které mají nižší náklady. Tyto slevy se považují za „příplatek“ za transakce a jsou zakázány „anti-steering“ pravidly společnosti PayPal.

Podle právníků mohou tyto dohody vést k tomu, že spotřebitelé budou platit více za své nákupy. Advokáti tvrdí, že transparentnost by umožnila spotřebitelům rychle porovnat ceny mezi PayPal, Venmo a konkurenčními službami. Stížnost uvádí, že obchodníci nesmějí ani informovat zákazníky o tom, že jiné platební možnosti jsou ekonomičtější nebo vhodnější.

Právníci tvrdí, že bez těchto pravidel by obchodníci mohli zvyšovat ceny pro platby přes PayPal a poskytovat slevy pro jiné platební metody. Výsledkem by byl nižší celkový nákupní účet pro spotřebitele.

Žaloba uvádí, že PayPal má více než 400 milionů účtů včetně 75 % všech Američanů. Téměř milion e-shopů v USA akceptuje PayPal jako platební prostředek a PayPal denně zpracovává 41 milionů transakcí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
SEO se změnilo. Jste připraveni?
3 min. doba čtení

SEO se změnilo. Jste připraveni?

Vaši konkurenti už bodují na ChatGPT, Redditu a v AI vyhledávačích, zatímco vy stále budujete zpětné odkazy a optimalizujete pro Google. Mladší uživatelé dnes začínají hledat informace na sociálních sítích, nikoliv v tradičních vyhledávačích. Pokud vaše SEO strategie nefunguje i mimo Google, uniká vám zásadní změna v tom, jak lidé skutečně vyhledávají informace.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Spamové filtry neodpouští. Až 95 % odesílatelů e-mailů končí jako spam
4 min. doba čtení

Spamové filtry neodpouští. Až 95 % odesílatelů e-mailů končí jako spam

E-mailová kampaň může být perfektní, a přesto skončí ve spamu. Až 95 % odesílatelů e-mailů je podle statistik společnosti Mailkit technicky vnímáno jako spammeři. Proč? Protože jim chybí reputace, technické nastavení a relevantní databáze. I legitimní firmy tak často končí ve spamu. Důvodem může být špatná reputace odesílatele, přeplněná databáze nebo chybějící technické nastavení. Tuto […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge