2 min. doba čtení

PayPal čelí antimonopolní žalobě kvůli nespravedlivě potlačované hospodářské soutěži

Společnost PayPal čelí hromadné žalobě spotřebitelů, kteří tvrdí, že její pravidla potlačují konkurenci vůči levnějším platebním platformám, jako jsou Stripe a Shopify.

PayPal čelí antimonopolní žalobě kvůli nespravedlivě potlačované hospodářské soutěži

Fintech gigant PayPal údajně vystavil spotřebitele nadměrným poplatkům při nákupech u online obchodníků, kteří akceptují PayPal nebo Venmo. Podle pravidel společnosti PayPal, pokud maloobchodník akceptuje platby PayPal nebo Venmo, souhlasí s tím, že nebude nabízet žádné slevy ani pobídky, které by spotřebitele přesvědčili, aby používali jiné možnosti platby, které mají nižší náklady. Tyto slevy se považují za “příplatek” za transakce a jsou zakázány “anti-steering” pravidly společnosti PayPal.

Podle právníků mohou tyto dohody vést k tomu, že spotřebitelé budou platit více za své nákupy. Advokáti tvrdí, že transparentnost by umožnila spotřebitelům rychle porovnat ceny mezi PayPal, Venmo a konkurenčními službami. Stížnost uvádí, že obchodníci nesmějí ani informovat zákazníky o tom, že jiné platební možnosti jsou ekonomičtější nebo vhodnější.

Právníci tvrdí, že bez těchto pravidel by obchodníci mohli zvyšovat ceny pro platby přes PayPal a poskytovat slevy pro jiné platební metody. Výsledkem by byl nižší celkový nákupní účet pro spotřebitele.

Žaloba uvádí, že PayPal má více než 400 milionů účtů včetně 75 % všech Američanů. Téměř milion e-shopů v USA akceptuje PayPal jako platební prostředek a PayPal denně zpracovává 41 milionů transakcí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nepřijetí vlastního těla ovlivňuje nákupní chování Čechů
3 min. doba čtení

Nepřijetí vlastního těla ovlivňuje nákupní chování Čechů

Módní trendy sice do určité míry formují módní preference spotřebitelů, nejnovější výzkum GLAMI Fashion (Re)search ale ukazuje, že nákupům oblečení stále vládnou stereotypy, jak ty ohledně standardů krásy a vzhledu těla, tak ty ohledně věku. Výsledkem je, že třetina Čechů raději vynechá letní aktivitu, aby nemuseli odhalovat své tělo, a třetina Čechů starších 55 let […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+