2 min. doba čtení

Online tržiště otestují trh. Na českou scénu jich přichází hned několik

Zboží z tisíců e-shopů na jednom místě. Západní svět je hnán vzestupem online tržišť. V České republice tomu pravděpodobně nebude jinak, do ringu letos vstoupí německý Kaufland a především polské Allegro.

Online tržiště otestují trh. Na českou scénu jich přichází hned několik

Velkým hráčům chyběla konkurence

Mezi nejznámější tuzemské e-commerce značky patří Heureka Group, Mall Group a Alza. Jejich téměř „neohrožené“ místo na trhu může být brzy minulostí. Online svět ovládly markety a na českou online scénu si brousí zuby hned několik velkých jmen.

Online tržiště jsou v podstatě obrovské e-shopy, kde se nabízí zboží z mnoha konkurenčních e-shopů. Jsou to jakési virtuální obchodní domy, kde si zákazníci zvyknou nakupovat téměř vše na jednom místě, aniž by museli hledat a procházet mnoho samostatných webových stránek.

Kaufland a Allegro letos spustí svá tržiště i v České republice. Polské Allegro patří skupině Mall Group a je desátou největší online platformou na světě. Příští rok plánuje spustit tržiště také Seznam a spekuluje se o možném příchodu Amazonu

Týdenní podcast UPdate

Společnost Kaufland, která v roce 2021 spustila německé tržiště Kaufland.de, nabízí více než 40 milionů položek od více než osmi tisíc obchodníků. „Mezi nimi je i řada českých prodejců, kteří na německém tržišti úspěšně prodávají. Těšíme se na otevření dvou nových tržišť Kaufland.cz a Kaufland.sk v České republice a na Slovensku, na které se v současné době zaměřujeme,“ uvedla mluvčí společnosti Kaufland Renata Maierl.

Podle společnosti Boston Consulting Group (BCG) se podíl marketplaces na celosvětovém elektronickém obchodování zvýšil za posledních deset let ze čtvrtiny na celou polovinu. Průzkum BCG zjistil, že 67 procent lidí si myslí, že zboží v kamenných obchodech je dražší než na internetu.

Příchod Amazonu není vyloučen

Velkou otázkou je budoucí vstup světové jedničky Amazon na český trh. Společnost své plány do poslední chvíle tají, odborníci však předpokládají, že se České republice americká společnost nevyhne. „Amazon vstupuje na trhy od těch největších po ty nejmenší. A v Evropě je před námi jen Švýcarsko,“ říká David Antos, konzultant společnosti Boston Consulting Group.

Poslední kroky Amazonu v Evropě vedou do zemí Beneluxu, Skandinávie a Polska. Otázkou je, jaký má tento gigant apetit expandovat v postkovidové éře, která se vyznačuje ochlazením a nižším nákupním apetitem.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+