2min. doba čtení

Online nákupy na základě ověření totožnosti? Británie chce omezit podvody

Britští spotřebitelé budou nyní při online nakupování procházet ověřováním své totožnosti. Podle Ecommerce News chce vláda omezit množící se podvody a spotřebitele podrobí dvojí autorizaci. Celkově jde v rámci elektronických plateb kartou o největší změnu za posledních 16 let. Na Slovensku je toto nařízení v platnosti od roku 2021. 

Online nákupy na základě ověření totožnosti? Británie chce omezit podvody

Podle listu The Guardian přišla Británie loni v důsledku podvodů o 376 milionů liber. Proto by změna způsobu, jakým lidé potvrzují svou totožnost při používání debetní nebo kreditní karty, měla zvýšit bezpečnost online nakupování. Tyto kontroly jsou podobné jako u online bankovnictví. Lidé mohou být při online nákupu požádáni o prokázání své totožnosti. Například poskytnutím otisku prstu, identifikátoru obličeje nebo hesla. 

Kontrola závisí na typu transakce

Je také možné, že spotřebitelé budou nyní muset odpovědět na automatický telefonát nebo se budou muset přihlásit do bankovní aplikace. To, zda půjde o vícestupňovou kontrolu totožnosti, závisí na typu transakce. Obvykle jsou z požadavků vyjmuty nízkorizikové nákupy, levné položky nebo předplatné. Nicméně se předpokládá, že některé platby kartou budou pravděpodobně odmítnuty. 

Přibližně 25 % nákupů bude vyžadovat dodatečné ověření.

Zpravidla se kontroly budou provádět u produktů s vysokou hodnotou a při nákupech, které jsou v porovnání s běžnými zvyklostmi kupujícího zvláštní. Kontrole se nevyhnou ani nákupy, které se uskutečňují na dříve nepoužívaném zařízení. Před zavedením těchto pravidel podle společnosti Mastercard vyžadovalo dodatečné ověření jen jedno procento online nákupů. Společnost proto očekává, že toto procento se zvýší na přibližně 25 %. 

Dotkne se to nejen spotřebitelů, ale i prodejců

Společnost Barclaycard rovněž v únoru loňského roku zjistila, že v období před zavedením nových pravidel bylo odmítnuto více než 1,2 milionu online transakcí v hodnotě více než 100 milionů liber. Načež se to dotklo nejen spotřebitelů, ale i prodejců. Přibližně 14 % spotřebitelů zaznamenalo nárůst odmítnutých plateb. Aby dokončili svůj nákup, 37 % z nich zamířilo k jinému prodejci. 

Díky těmto opatřením však bude možné minimalizovat zneužití platebních karet na internetu a snížit riziko krádeží ochranných údajů klientů. Jelikož během pandemické situace rapidně vzrostl počet nákupů přes internet, tato opatření pomohou k bezpečnosti plateb v online prostředí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat
5min. doba čtení

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, když očekávají reálný růst mezd. Skip Pay v rámci svého panelu pravidelně nakupujících zákazníků analyzoval spotřebitelské chování – zákazníci jsou připraveni být opět loajální, o […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+