2 min. doba čtení

Online nákupy na základě ověření totožnosti? Británie chce omezit podvody

Britští spotřebitelé budou nyní při online nakupování procházet ověřováním své totožnosti. Podle Ecommerce News chce vláda omezit množící se podvody a spotřebitele podrobí dvojí autorizaci. Celkově jde v rámci elektronických plateb kartou o největší změnu za posledních 16 let. Na Slovensku je toto nařízení v platnosti od roku 2021. 

Online nákupy na základě ověření totožnosti? Británie chce omezit podvody

Podle listu The Guardian přišla Británie loni v důsledku podvodů o 376 milionů liber. Proto by změna způsobu, jakým lidé potvrzují svou totožnost při používání debetní nebo kreditní karty, měla zvýšit bezpečnost online nakupování. Tyto kontroly jsou podobné jako u online bankovnictví. Lidé mohou být při online nákupu požádáni o prokázání své totožnosti. Například poskytnutím otisku prstu, identifikátoru obličeje nebo hesla. 

Kontrola závisí na typu transakce

Je také možné, že spotřebitelé budou nyní muset odpovědět na automatický telefonát nebo se budou muset přihlásit do bankovní aplikace. To, zda půjde o vícestupňovou kontrolu totožnosti, závisí na typu transakce. Obvykle jsou z požadavků vyjmuty nízkorizikové nákupy, levné položky nebo předplatné. Nicméně se předpokládá, že některé platby kartou budou pravděpodobně odmítnuty. 

Přibližně 25 % nákupů bude vyžadovat dodatečné ověření.

Zpravidla se kontroly budou provádět u produktů s vysokou hodnotou a při nákupech, které jsou v porovnání s běžnými zvyklostmi kupujícího zvláštní. Kontrole se nevyhnou ani nákupy, které se uskutečňují na dříve nepoužívaném zařízení. Před zavedením těchto pravidel podle společnosti Mastercard vyžadovalo dodatečné ověření jen jedno procento online nákupů. Společnost proto očekává, že toto procento se zvýší na přibližně 25 %. 

Dotkne se to nejen spotřebitelů, ale i prodejců

Společnost Barclaycard rovněž v únoru loňského roku zjistila, že v období před zavedením nových pravidel bylo odmítnuto více než 1,2 milionu online transakcí v hodnotě více než 100 milionů liber. Načež se to dotklo nejen spotřebitelů, ale i prodejců. Přibližně 14 % spotřebitelů zaznamenalo nárůst odmítnutých plateb. Aby dokončili svůj nákup, 37 % z nich zamířilo k jinému prodejci. 

Díky těmto opatřením však bude možné minimalizovat zneužití platebních karet na internetu a snížit riziko krádeží ochranných údajů klientů. Jelikož během pandemické situace rapidně vzrostl počet nákupů přes internet, tato opatření pomohou k bezpečnosti plateb v online prostředí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste
4 min. doba čtení

Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste

Rychlost webu je stále důležitější téma. Uživatelé jsou netrpělivější, vývojářské trendy komplikují rychlost u uživatelů, zařízení stále různorodější. A do toho přichází Black Friday a nová hrozba v podobě AI botů, které dokážou vyčerpat server stejně rychle jako reální zákazníci. Rychlost přestala být technickým detailem. Je to otázka byznysu. Právě proto jsme letos otevřeli PageSpeed.ONE Awards […]

Redakce Redakce
TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů
2 min. doba čtení

TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů

TikTok Shop zveřejnil čísla, která ukazují rozsah boje proti podvodům v online prodeji. Platforma v prvních šesti měsících roku 2025 odmítla více než 70 milionů produktů ještě před jejich zalistováním – je to o 40 % více než v předchozím pololetí. Kromě toho zamítli také 1,4 milionu žádostí o registraci prodejce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
334 nových objednávek za 3 měsíce = růst 43 % díky Děkovačce
4 min. doba čtení

334 nových objednávek za 3 měsíce = růst 43 % díky Děkovačce

Za vůní kávy stojí moravská pražírna Johnny Coffee, kde se vše dělá s láskou, precizností a respektem k řemeslu. Každé zrnko prochází rukama zkušených pražičů, kteří pečlivě hlídají každý detail, od výběru plantáže až po finální pražení. Díky tomu vzniká káva, která má vyváženou chuť, plné aroma a jistotu čerstvosti v každém šálku. Johnny Coffee […]

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel