2min. doba čtení

Nová verze Manifestu na Chromu bude shovívavější k blokovačům reklamy

Nejnovější verze specifikace rozšíření prohlížeče Chrome čelí kritice za to, že zavádí omezení pro blokátory reklam. Google bude pokračovat v přechodu, ale zavede několik klíčových změn.

Nová verze Manifestu na Chromu bude shovívavější k blokovačům reklamy
Zdroj: Depositphotos

Třetí verze Manifestu (Manifest V3) je nejnovější iterací platformy pro rozšíření Chrome. Poskytuje prohlížeči různé informace o rozšíření, od jeho názvu a verze až po oprávnění, která bude používat, nebo verze prohlížeče, na kterých bude spuštěno. Nové verze manifestu mění, k jakým funkcím mají rozšíření přístup, a mohou nařizovat změny. Například Manifest V3 v prohlížeči Chrome již neumožňuje vývojáři načítat kód ze vzdáleného serveru.

Kontroverzní změna ve filtrování obsahu

Jednou ze změn je “vylepšená podpora filtrování obsahu” pro rozhraní API Declarative Net Request, která používají rozšíření pro blokování reklamy. Společnost Google původně navrhovala omezit funkčnost tohoto rozhraní z bezpečnostních důvodů. Takové omezení by ovlivnilo schopnost blokátorů reklamy v prohlížečích Chrome. Vývojáři a obhájci soukromí se proti této změně ohradili a některé prohlížeče, například Firefox, vyvinuly řešení, jak se omezení vyhnout.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Nyní však bude Google pokračovat v odstraňování Manifestu V2 a v červnu 2024 automaticky zakáže rozšíření Manifest V2 v prohlížečích uživatelů. Uživatelé si v té době také nebudou moci stahovat rozšíření Manifest V2 z webového obchodu Chrome.

Alexey Miagkov, technologický ředitel nadace Electronic Frontier Foundation, prohlásil pro časopis The Verge, že Manifest V3 stále klade na vývojáře zbytečná omezení. “Jsou to užitečné změny, ale jde o vylepšení systému, který je omezený z podstaty. Velký problém zůstává stejný: pokud rozšíření nebude možné aktualizovat, uživatelé prohrají a sledovači vyhrají… Všichni nyní závisíme na společnosti Google, zda bude pokračovat ve vývoji rozhraní API, aby udržela krok s inzerenty a trackery.”

Přestože Google chce blokovačům reklamy popustit uzdu, jeho služba YouTube minulý měsíc přistoupila k akci proti blokovačům reklamy.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK
3min. doba čtení

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+