2 min. doba čtení

Norsko nařizuje společnosti Meta, aby přestala shromažďovat a používat osobní údaje

Norský soudní příkaz je posledním z řady opatření, která evropské země přijaly v souvislosti s porušováním ochrany osobních údajů.

Norsko nařizuje společnosti Meta, aby přestala shromažďovat a používat osobní údaje

Evropa se stává nehostinným místem pro technologické giganty

Evropa se stává pro mateřskou společnost Facebooku Meta stále obtížnějším a nákladnějším místem. V květnu dostala pokutu 1,3 miliardy dolarů za únik dat. Před dvěma týdny nejvyšší soud EU rozhodl, že musí získat souhlas uživatelů pro behaviorální cílení reklamy. Nyní jí Norsko může za stejný problém udělit pokutu 100 000 dolarů denně.

Co se stalo? Norský úřad pro ochranu údajů Datatilsynet v pondělí zakázal společnosti Meta provozovat behaviorální reklamy na Facebooku a Instagramu bez souhlasu uživatelů. Zákaz platí tři měsíce, ale zůstane v platnosti, dokud Meta své praktiky nezmění. Úřad rovněž upozorňuje, že pokud společnost příkaz nedodrží, může jí být uložena pokuta.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Norské regulační orgány uvedly jako důvod svého postupu předchozí pokutu i rozhodnutí soudu.

“Společnost Meta nedávno obdržela rozhodnutí i rozsudek v její neprospěch, s nimiž nesouhlasila. Pokud bychom nyní nezasáhli, byla by práva na ochranu údajů většiny Norů porušována donekonečna. Invazivní komerční sledování pro marketingové účely je dnes jedním z největších rizik pro ochranu údajů na internetu,” uvedla Meta v prohlášení.

Navzdory rozhodnutí soudu Facebook a Instagram nadále shromažďují údaje a cílí reklamu v EU. Zatím není známo, jak bude Meta na rozhodnutí soudu nebo norský soudní příkaz reagovat.

Týdenní podcast UPdate

Jak dostat reklamu ke správnému publiku?

Je zřejmé, že EU a země jako Norsko, které jsou součástí jednotného evropského trhu, s tímto typem shromažďování a využívání údajů končí. Pro řadu velkých technologických společností to byl spolehlivý a lukrativní zdroj příjmů.

Znamená to také, že marketéři si budou muset vytvořit nové paradigma, jak dostat své reklamy ke správnému publiku. Jiné metody již existují, ale jsou drahé, což je pro mnoho společností učiní nedostupnými.

Regulace ochrany osobních údajů jsou důvodem, proč Meta v Evropě nespustila službu Threads. Společnosti se musí přizpůsobit nařízení GDPR, jinak se vzdají účasti na obrovském spotřebitelském trhu EU.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+