3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
Zdroj: Depositphotos

Kontrast mezi objemem a efektivitou

V rámci maloobchodního trhu se s ročními příjmy 1,2 bilionu dolarů v roce 2023 módní průmysl stal vedoucím segmentem. Mezi nejsilnější trhy patří Čína, Spojené státy, Spojené království a Německo.

Spojené státy s příjmy 214,8 miliardy dolarů v roce 2023 představují druhý největší módní trh po Číně (639,5 miliardy dolarů). Americký trh vykazuje nadprůměrné hodnoty v celém konverzním trychtýři. Míra přidání do košíku dosahuje 13,6 % a míra opuštění košíku 10,6 %, což výrazně převyšuje celosvětové průměry 12,3 % a 9,8 %.

Prodeje v segmentu módy: Německo a Británie

Naproti tomu německý trh, který v roce 2023 vygeneroval příjmy ve výši 27,7 miliardy dolarů, vykazuje nižší míru přidání do košíku (10,9 %) a opuštění košíku (7,9 %) ve srovnání s celosvětovým průměrem. Podobný trend je patrný ve Spojeném království s mírou přidání do košíku 11,5 % a mírou opuštění košíku 8,3 %.

Zajímavé je, že navzdory těmto rozdílům v chování zákazníků dosahují všechny tři trhy podobné míry konverze v rozmezí od 3,0 % do 3,2 %, což převyšuje celosvětový průměr 2,5 %.

prodej segment módy

Zdroj: ECDB

Co je důvodem těchto rozdílů?

Němečtí a britští spotřebitelé přistupují k online nákupům cíleněji – do košíku přidávají položky s jasným úmyslem dokončit objednávku.

Na druhé straně, spotřebitelé ve Spojených státech mohou do svých online nákupních košíků vkládat produkty spíše neformálně. Například aby si „uložili“ konkrétní outfit nebo porovnali ceny s nabídkami jiných obchodů.

Problémy jako obavy z platby, neočekávané poplatky nebo omezené platební metody by také mohly hrát roli v tom, že lidé opouštějí své košíky bez dokončení nákupu.

Rozdíly pozorované v nákupních zvyklostech podtrhují význam přizpůsobování přístupů jednotlivým trhům. Americké e-shopy mohou považovat za výhodné zjednodušit proces platby, zatímco německé a britské e-shopy by se mohly zaměřit na zvýšení míry přidávání produktů do košíku.

Rozdílné konverzní strategie na trzích vyplývají ze sociálních a ekonomických vlivů, stejně jako z kulturních prvků, které významně ovlivňují spotřebitelské chování. Poznání tradic a nákupních zvyklostí hraje důležitou roli při efektivní globální expanzi.

Ačkoliv se zákaznické cesty mohou na jednotlivých trzích lišit, pokud jde o proces konverzního trychtýře, konečný výsledek – tedy míra konverze – se zdá být konzistentní napříč všemi, což naznačuje, že úspěch v e-commerce lze dosáhnout různými strategiemi a metodami.

Sdílet článek
Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy
3 min. doba čtení

Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy

On-line nakupování šperků se za poslední roky výrazně proměnilo. Zákazníci už nehledají jen krásné doplňky, ale chtějí i pohodlný a intuitivní nákupní zážitek. Očekávají personalizovaná doporučení a možnost si šperk virtuálně prohlédnout ještě předtím, než se ho rozhodnou koupit. E-commerce v oblasti šperků se proto stále více přizpůsobuje moderním technologiím a novým trendům. Jak vypadá […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů
3 min. doba čtení

Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů

Nejnovější zpráva Retail Week přináší nové tržní poznatky o významných e-commerce společnostech. Neustálé hledání nákladově efektivních nákupních možností ze strany spotřebitelů vedlo přední maloobchodníky k vytvoření digitálních strategií, které úspěšně přitahují zákazníky zpět k jejich virtuálním nákupním košíkům. E-commerce sektor se nadále rychle rozšiřuje, přičemž analytici předpovídají, že v roce 2025 dosáhne objemu 6,56 bilionu […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry
4 min. doba čtení

PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry

S nástupem umělé inteligence a explozí automaticky generovaného obsahu se zásadně mění i způsob, jakým si značky budují důvěru a viditelnost. Pro e-commerce firmy to není jen otázka trendu – jde o to, jak jejich produkty, hodnoty a reputace budou prezentovány ve vyhledávání, které už dnes často zprostředkovává AI. Nová studie od Hard Numbers však […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+