2 min. doba čtení

Němci si začínají utahovat opasky. Nejvyšší inflace za 40 let

Podle průzkumu týdeníku Der Spiegel začala většina Němců omezovat své výdaje. Důvodem mají být obavy z dlouhodobých následků vysoké inflace a většina respondentů se domnívá, že by vláda měla zasáhnout. 

Němci si začínají utahovat opasky. Nejvyšší inflace za 40 let

Tři čtvrtiny lidí považují nárůst cen za vysoký 

Nárůst cen je zatím nejvýraznější v supermarketech a na čerpacích stanicích. Tak vysokou inflaci (7,3 %) naposledy Němci zažili před čtyřiceti lety na podzim roku 1981 a letos by měla inflace dosáhnout neuvěřitelných 10,8 %. Podle průzkumu, kterého se zúčastnilo 5 000 lidí, velká většina Němců již omezila své výdaje a většina z nich takovou úroveň inflace očekává i v příštích letech. Kromě toho tři čtvrtiny dotázaných považují současný nárůst cen za vysoký a 40 % za velmi vysoký. 

Většina Němců omezila spotřebitelské výdaje 

Inflace má na Němce citelný vliv – 61 % z nich již začalo omezovat své spotřebitelské výdaje, ačkoli 20 % dotázaných nedokáže šetřit tolik jako dříve. Rovněž 6 % z nich očekávají zvýšení platu a 4 % si přivydělávají, aby zvýšili svůj příjem. 

Až 82 % respondentů zaznamenalo nárůst cen potravin a 80 % cen energií. Kromě toho téměř čtvrtina respondentů vidí nárůst cen v oblasti stravovacích služeb. Naproti tomu v případě zboží, jako je nábytek nebo automobily, spotřebitelé zatím zvýšení cen nevnímají. Z tohoto důvodu se většina lidí snaží snížit výdaje tím, že šetří na stravování, cestování a nákupu oblečení. 

Pouze 2 % respondentů nepocítila nárůst cen. 

Dvě třetiny dotázaných navíc očekávají, že tato situace bude trvat více než rok. Naproti tomu jen 18 % respondentů je přesvědčeno, že v následujícím roce inflace klesne. 

Vzhledem k těmto vyhlídkám by většina dotázaných uvítala, kdyby německá vláda zavedla další balíčky pomoci. Konkrétně 59 % dotázaných by uvítalo snížení spotřebních daní a dalších 31 % podporuje státní regulaci cen. Méně populární jsou opatření, která sama o sobě ceny nesnižují, ale pomáhají lidem s nízkými příjmy. Mezi ně patří cílené jednorázové platby, zvýšení minimální mzdy nebo zvýšení sociálních dávek. Tato opatření schvaluje pouze pětina respondentů.

Méně než 10 % respondentů si myslí, že by stát neměl přijímat žádná opatření proti inflaci a růstu cen.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+