2 min. doba čtení

Němci si začínají utahovat opasky. Nejvyšší inflace za 40 let

Podle průzkumu týdeníku Der Spiegel začala většina Němců omezovat své výdaje. Důvodem mají být obavy z dlouhodobých následků vysoké inflace a většina respondentů se domnívá, že by vláda měla zasáhnout. 

Němci si začínají utahovat opasky. Nejvyšší inflace za 40 let

Tři čtvrtiny lidí považují nárůst cen za vysoký 

Nárůst cen je zatím nejvýraznější v supermarketech a na čerpacích stanicích. Tak vysokou inflaci (7,3 %) naposledy Němci zažili před čtyřiceti lety na podzim roku 1981 a letos by měla inflace dosáhnout neuvěřitelných 10,8 %. Podle průzkumu, kterého se zúčastnilo 5 000 lidí, velká většina Němců již omezila své výdaje a většina z nich takovou úroveň inflace očekává i v příštích letech. Kromě toho tři čtvrtiny dotázaných považují současný nárůst cen za vysoký a 40 % za velmi vysoký. 

Většina Němců omezila spotřebitelské výdaje 

Inflace má na Němce citelný vliv – 61 % z nich již začalo omezovat své spotřebitelské výdaje, ačkoli 20 % dotázaných nedokáže šetřit tolik jako dříve. Rovněž 6 % z nich očekávají zvýšení platu a 4 % si přivydělávají, aby zvýšili svůj příjem. 

Až 82 % respondentů zaznamenalo nárůst cen potravin a 80 % cen energií. Kromě toho téměř čtvrtina respondentů vidí nárůst cen v oblasti stravovacích služeb. Naproti tomu v případě zboží, jako je nábytek nebo automobily, spotřebitelé zatím zvýšení cen nevnímají. Z tohoto důvodu se většina lidí snaží snížit výdaje tím, že šetří na stravování, cestování a nákupu oblečení. 

Pouze 2 % respondentů nepocítila nárůst cen. 

Dvě třetiny dotázaných navíc očekávají, že tato situace bude trvat více než rok. Naproti tomu jen 18 % respondentů je přesvědčeno, že v následujícím roce inflace klesne. 

Vzhledem k těmto vyhlídkám by většina dotázaných uvítala, kdyby německá vláda zavedla další balíčky pomoci. Konkrétně 59 % dotázaných by uvítalo snížení spotřebních daní a dalších 31 % podporuje státní regulaci cen. Méně populární jsou opatření, která sama o sobě ceny nesnižují, ale pomáhají lidem s nízkými příjmy. Mezi ně patří cílené jednorázové platby, zvýšení minimální mzdy nebo zvýšení sociálních dávek. Tato opatření schvaluje pouze pětina respondentů.

Méně než 10 % respondentů si myslí, že by stát neměl přijímat žádná opatření proti inflaci a růstu cen.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe