
Autentičnost recenzí je klíčová
Nejméně 55 % Němců považuje recenze obchodu nebo produktu za důležité při rozhodování o nákupu. Recenze také pomáhají budovat důvěru mezi zákazníkem a e-shopem. Majitelé internetových obchodů to dobře vědí, a proto se také snaží zajistit pozitivní reakce zákazníků. Čím více pozitivních reakcí, tím více se jejich eshop ukáže v lepším světle. Pokud se však snaha o dobrou pověst změní v honbu za dobrým hodnocením, otevírá se trh pro falešná hodnocení.
Průzkum značky European Trusted Shops se zaměřil na německé elektronické obchody. Z odpovědí 2 110 respondentů vyplývá, že 75 % Němců považuje autenticitu recenzí za klíčovou.
Tři čtvrtiny Němců považují autenticitu recenzí za klíčovou.
Respondenti v průzkumu také uvedli, že chtějí spolehlivé označování skutečných recenzí obchodů a výrobků (74 %). Z těchto respondentů si 43 % přeje štítek u každé recenze, zatímco 31 % si přeje štítek o pravosti u důležitých nebo drahých nákupů.
Jak rozpoznat falešné recenze?
“Pro falešné recenze je typických několik znaků. Ti, kteří je rozpoznají, mají velkou šanci, že jim nenaletí,” říká Bastian Kolmsee, vedoucí oddělení důvěryhodných produktů a služeb ve společnosti Trusted Shops.
Podle Trusted Shops jsou obchody nebo produkty, které obdržely pouze pozitivní hodnocení, podezřelé. Je nepravděpodobné, že by si všichni kupující oblíbili produkt nebo obchod stejně. Kromě toho recenze s neobvyklými formulacemi nebo výrazně špatnou gramatikou mohou naznačovat, že je napsal automatický překladatel, což znamená, že falešnou recenzi napsala agentura.
Pokud internetový obchod nikdy nereaguje na recenze, pravděpodobně se jedná o falešný obchod. Pokud se počet recenzí v krátké době skokově zvýší, může to znamenat, že jsou generovány automaticky. Dalším znakem falešné recenze je neuvedený autor.