4 min. doba čtení

Několik tipů při náborových procesech v e-commerce segmentu

Už jsem několik lidí do firmy hledal. Nebyly jich desítky, ale vždycky jsem našel, koho jsem potřeboval. Co jsem se při tom naučil? Že HR je o marketingu, a ne o vyklikání inzerátu na Profesii.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Několik tipů při náborových procesech v e-commerce segmentu

Nezavrhujte HR portály

V marketingu a e-commerce se neustále setkávám s tím, že „pracovní portály nefungují“. To není pravda. Fungují a velmi dobře. Pokud někdo žije v tom, že kreativci, programátoři nebo marketéři nechodí na Profesii, tak se velmi mýlí. Chodí a často mají nastavené i notifikace – protože vědí, co to je, a rádi jsou v obraze. Jenže není inzerát jako inzerát a na to hodně lidí zapomíná.

Jedna moje aktuální ukázka ?

Buďte upřímní a dejte tomu ?

Upřímnost je podle mě klíčová. Jednoduše popsat realitu. Často krutou realitu a nekousat se do jazyka. Ušetříte tím čas sobě při výběrovém řízení a nebudete muset vyhodit/řešit nešťastného člověka, který si to „představoval jinak“. Zhmotněte představu do reality. Nechcete mít ve firmě člověka, který je nešťastný.

Často mi lidé vyčítají, zda to není příliš. Ne, není. Já chci člověka, který bude vědět z prvního kola pohovoru všechno. Úplně všechno. Nechci, aby měsíc objevoval firmu a nakonec zjistil, že se mu nelíbím já, nějaký kolega nebo barva stěn v kanceláři.

Zkuste se vyhnout HR agenturám

Vím, že v jiných segmentech je to nezbytné. Ale v oblasti marketingu a e-commerce bych se tomu vyhnul. Agentura NIKDY nemůže vnímat realitu tak jako majitel či zaměstnanci. Udělejte si sdílený dokument, „vykopněte“ nějaký návrh a společně to ve firmě dolaďujte. To je cesta. A ne několik odrážek, co má člověk dělat a že dostane stravenky. Případně nechte napsat inzerát kolegu, za kterého hledáte náhradu nebo dalšího člena týmu.

Natočte video a vyklikejte landing page

Úplná bomba je natočit i video, na našem Dognet Youtube je máme všechna. Znovu, upřímně, rychle, efektivně a nezapomeňte na titulky. A klidně ho natočte i na mobil (ukázka) ? To, že nemáte studio a nepoznáte kameramana, není výmluva. Video můžete celé sdílet na sociálních sítích a můžete ho dát i do landing page pro pozici, kterou obsazujete. Takový landing se dá vyklikat přes LeadPages za pár minut. Naše aktuální ukázka landingu, ale můžete to dát i do článku.

|

Sociální sítě jsou cesta, ne možnost

Je to klíčové, fakt. Ne, pouze Profesia nestačí. A ne, ani samotné sociální sítě nestačí. Je to o tom, že člověk to vidí tam i tam a přikládá tomu vyšší důležitost.

5Z správného sdílení ?

  • Sdílejte celé video a do statusu dejte proklik na landing page nebo Profesii. Bude to mít vyšší zásah než odkaz.
  • Sdílejte to na firemních profilech a nezapomeňte dát nějaké to € do reklamy na Facebooku. Stačí 30 €, to vás nezabije.
  • Sdílejte to i na soukromých profilech šéfa a zaměstnanců. Vždy je třeba napsat 2 až 3 věty do statusu a proste sdílet. Zkontrolujte si to ?
  • Sdílejte na Facebooku, ale nezapomeňte ani na LinkedIn.
  • Sdílejte to přímo s kámoši z „fochu“ a poproste je, aby to nasdíleli i oni. Příště jim to splatíte vašim přesdílením.

Testujte a dávejte testovací zadání

Velmi se mi osvědčilo dát testovací zadání a hlavně dát vyplnit online testy. Používáme TCC Online a je to fakt super. Mají tam velkou paletu testů, je to opravdu profesionální a můžete si potom účastníky mezi sebou srovnat. Ve firmě jsme se „testovali“ a všechno sedí až příliš dobře. ? Ty multifaktorové jsou „must have“, používáme i numerický test a test pozornosti. Ale to si už vyskládáte individuálně, jak chcete.

Při testovacím zadání se vám ukáže, jak se kdo práci věnuje a jakou tomu dá přidanou hodnotu. Nejde ani tak o to, co tam napíše – nemá takové vědomosti jako vy. Ale vidíte, zda má náběh a jakou kvalitu je zvyklý odevzdat.

Neberte prvního, kdo se vám pozdává

Tuto chybu jsem udělal vícekrát. Jak říká Mišo Hradil, můj společník ve firmě, stále je třeba vyzkoušet trh, zda neexistuje někdo lepší. A věřte mi, skoro vždy je nakonec někdo lepší než ta první volba. ? A pokud by i ne, víte, že máte to nejlepší, co jste mohli mít.

Suma sumárum, dávejte při HR věcem srdíčko a čas. Lidé jsou to, co buduje a formuje vaši firmu.

Sdílet článek
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)
9 min. doba čtení

E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)

Jak říká jedna z marketingových pouček, je třeba zajistit, aby se ten správný výrobek dostal ke správnému spotřebiteli, ve správný čas na správné místo, ve správné kvalitě a za správnou cenu. To je ovšem ideální scénář. Realita ukazuje, že s komplikovanou politikou cookies a dalšími překážkami je to spíše zbožné přání. Naštěstí digitální marketing patří […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?
5 min. doba čtení

88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?

Nejnovější výroční zpráva společnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) přináší nové poznatky o tom, kam se ubírají očekávání současných nakupujících. Průzkum se uskutečnil na vzorku více než 8 000 zákazníků ze zemí jako USA, Velká Británie, Francie, Německo, Kanada, Austrálie a Indie. Proč je omnichannel buzzwordem současnosti? A které strategie si musí značky osvojit, aby […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co je zážitkové nakupování?
4 min. doba čtení

Co je zážitkové nakupování?

Znáte pojem Immersive Shopping? Můžeme jej přeložit také jako zážitkové nakupování. Jedná se o obchodní strategii, která spojuje digitální inovace se zajímavými a hmatatelnými aspekty tradičního retailu. Kombinuje digitální a fyzický svět s cílem vytvořit nezapomenutelné a poutavé zážitky prostřednictvím nejmodernějších technologií, jako jsou virtuální realita (VR), rozšířená realita (AR) a live shopping.

Redakcia Redakcia
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+