5min. doba čtení

Několik tipů při náborových procesech v e-commerce segmentu

Už jsem několik lidí do firmy hledal. Nebyly jich desítky, ale vždycky jsem našel, koho jsem potřeboval. Co jsem se při tom naučil? Že HR je o marketingu, a ne o vyklikání inzerátu na Profesii.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Několik tipů při náborových procesech v e-commerce segmentu

Nezavrhujte HR portály

V marketingu a e-commerce se neustále setkávám s tím, že „pracovní portály nefungují“. To není pravda. Fungují a velmi dobře. Pokud někdo žije v tom, že kreativci, programátoři nebo marketéři nechodí na Profesii, tak se velmi mýlí. Chodí a často mají nastavené i notifikace – protože vědí, co to je, a rádi jsou v obraze. Jenže není inzerát jako inzerát a na to hodně lidí zapomíná.

Jedna moje aktuální ukázka 🙂

Buďte upřímní a dejte tomu 💙

Upřímnost je podle mě klíčová. Jednoduše popsat realitu. Často krutou realitu a nekousat se do jazyka. Ušetříte tím čas sobě při výběrovém řízení a nebudete muset vyhodit/řešit nešťastného člověka, který si to „představoval jinak“. Zhmotněte představu do reality. Nechcete mít ve firmě člověka, který je nešťastný.

Často mi lidé vyčítají, zda to není příliš. Ne, není. Já chci člověka, který bude vědět z prvního kola pohovoru všechno. Úplně všechno. Nechci, aby měsíc objevoval firmu a nakonec zjistil, že se mu nelíbím já, nějaký kolega nebo barva stěn v kanceláři.

Zkuste se vyhnout HR agenturám

Vím, že v jiných segmentech je to nezbytné. Ale v oblasti marketingu a e-commerce bych se tomu vyhnul. Agentura NIKDY nemůže vnímat realitu tak jako majitel či zaměstnanci. Udělejte si sdílený dokument, „vykopněte“ nějaký návrh a společně to ve firmě dolaďujte. To je cesta. A ne několik odrážek, co má člověk dělat a že dostane stravenky. Případně nechte napsat inzerát kolegu, za kterého hledáte náhradu nebo dalšího člena týmu.

Natočte video a vyklikejte landing page

Úplná bomba je natočit i video, na našem Dognet Youtube je máme všechna. Znovu, upřímně, rychle, efektivně a nezapomeňte na titulky. A klidně ho natočte i na mobil (ukázka) 🙂 To, že nemáte studio a nepoznáte kameramana, není výmluva. Video můžete celé sdílet na sociálních sítích a můžete ho dát i do landing page pro pozici, kterou obsazujete. Takový landing se dá vyklikat přes LeadPages za pár minut. Naše aktuální ukázka landingu, ale můžete to dát i do článku.

Sociální sítě jsou cesta, ne možnost

Je to klíčové, fakt. Ne, pouze Profesia nestačí. A ne, ani samotné sociální sítě nestačí. Je to o tom, že člověk to vidí tam i tam a přikládá tomu vyšší důležitost.

5Z správného sdílení 😀

  • Sdílejte celé video a do statusu dejte proklik na landing page nebo Profesii. Bude to mít vyšší zásah než odkaz.
  • Sdílejte to na firemních profilech a nezapomeňte dát nějaké to € do reklamy na Facebooku. Stačí 30 €, to vás nezabije.
  • Sdílejte to i na soukromých profilech šéfa a zaměstnanců. Vždy je třeba napsat 2 až 3 věty do statusu a proste sdílet. Zkontrolujte si to 😉
  • Sdílejte na Facebooku, ale nezapomeňte ani na LinkedIn.
  • Sdílejte to přímo s kámoši z „fochu“ a poproste je, aby to nasdíleli i oni. Příště jim to splatíte vašim přesdílením.

Testujte a dávejte testovací zadání

Velmi se mi osvědčilo dát testovací zadání a hlavně dát vyplnit online testy. Používáme TCC Online a je to fakt super. Mají tam velkou paletu testů, je to opravdu profesionální a můžete si potom účastníky mezi sebou srovnat. Ve firmě jsme se „testovali“ a všechno sedí až příliš dobře. 😀 Ty multifaktorové jsou „must have“, používáme i numerický test a test pozornosti. Ale to si už vyskládáte individuálně, jak chcete.

Při testovacím zadání se vám ukáže, jak se kdo práci věnuje a jakou tomu dá přidanou hodnotu. Nejde ani tak o to, co tam napíše – nemá takové vědomosti jako vy. Ale vidíte, zda má náběh a jakou kvalitu je zvyklý odevzdat.

Neberte prvního, kdo se vám pozdává

Tuto chybu jsem udělal vícekrát. Jak říká Mišo Hradil, můj společník ve firmě, stále je třeba vyzkoušet trh, zda neexistuje někdo lepší. A věřte mi, skoro vždy je nakonec někdo lepší než ta první volba. 🙂 A pokud by i ne, víte, že máte to nejlepší, co jste mohli mít.

Suma sumárum, dávejte při HR věcem srdíčko a čas. Lidé jsou to, co buduje a formuje vaši firmu.

Sdílet článek
Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge

Spoluzakladatel projekt Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6min. doba čtení

Průzkum slovenských e-shopů (E-shop Barometr 2022)

E-shop Barometr je pravidelný průzkum realizovaný mezi slovenskými e-shopy s různorodou nabídkou produktů a služeb. I uplynulý sedmý ročník, pod taktovkou ui42 ve spolupráci s KPMG na Slovensku, přinesl náhled pod pokličku slovenské e-commerce scény. Přečtěte si, jaká očekávání měli e-shopaři od Vánoc poznamenaných energetickou krizí a vysokou inflací. Jaké kroky například plánují podniknout v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek
5min. doba čtení

E-shopy s automatickým doporučovacím nástrojem prodávají efektivněji

Cílem každého e-shopu je prodávat. V moři konkurence, možnostech marketingových nástrojů a narůstajících očekávání zákazníků je však stále náročnější dosáhnout stanovených cílů. Stačí dnes větší rozpočet na reklamu, lepší marketing nebo změna designu webových stránek, aby byli zákazníci spokojenější a prodej efektivnější? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek