4 min. doba čtení

Největší trendy v UI designu v roce 2022

Design uživatelských rozhraní, zejména webových stránek a aplikací, prošel v posledních letech velkými změnami. Jak už to bývá zvykem, ovlivňován je celospolečenskými trendy a aktuálním stavem ve světě. Které prvky se těší největší oblibě v roce 2022? 

Dominika Parajka Dominika Parajka
Content Marketing Specialist at Monkeymedia
Největší trendy v UI designu v roce 2022

UI design má větší moc, než si mnozí myslí. Může ovlivnit, jakou emoci vyvolá webstránka či aplikace v návštěvníkovi nebo uživateli.

Prostřednictvím UI designu se značky dokáží naladit na stejnou vlnu se svými potenciálními zákazníky. Proto je důležité, aby odpovídal nejnovějším trendům. Připravili jsme pro vás krátký přehled těch nejvýznamnějších, které budou v roce 2022 rezonovat světem grafiky.  

Čím je ovlivněn UI design v roce 2022?

V posledních letech se celý svět potýká s řadou závažných společenských problémů. Zpočátku to byla pandemie Covid-19 s lockdowny a velkým počtem úmrtí. Následně začala válka mezi Ruskem a Ukrajinou, kterou doprovází silná inflace spojená s nedostatkem surovin a rostoucími cenami.

Grafický design reaguje na tuto pochmurnou a nejistou společenskou atmosféru tím, že se snaží vyvolat potěšení. Intenzivněji pracuje se svěžími motivy, živými barvami, pohybem, dokonalou nedokonalostí nebo futurismem. Snaží se vyvolat pocit štěstí a naděje. Aby vyvolal tyto pozitivní emoce, využívá několik zajímavých prvků.

Poloprůhledné motivy 

V grafických návrzích se stále častěji objevují poloprůhledné prvky. Ty se vytvářejí například imitací mléčného skla. Vzniká tak jedinečný efekt, kdy jsou vidět základní obrysy určitého objektu, ale nelze rozeznat jeho detaily. 

Poloprůhledné motivy v člověku vzbuzují zvědavost a motivují ho, aby zjistil více. Mohou tak být skvělým řešením například v UI designu prodejních webových stránek.  

Návrat Art Deco

Styl Art Deco zažíval největší rozmach zejména po první světové válce. Bohatí lidé tehdy hledali způsoby, jak se odpoutat od pochmurné doby a ozvláštnit svůj život něčím netradičním.

A tak vzniklo umění, které nebylo založeno na racionalitě. Hlavní roli hrály různé geometrické tvary a barevné kombinace, které evokují bohatství, okázalost nebo luxus.  

Moderní podoba Art Deco

Cítíte i vy tu paralelu mezi pocity lidí v poválečné době a dnes? Právě proto se Art Deco vrací do grafického designu, ale v modernizované podobě. Mezi jeho charakteristické prvky patří například různé geometrické vzory – čtverce, lichoběžníky či pruhy. Typické jsou kombinace neutrálních barev: krémové, čokoládové či černé s výraznějšími barvami. Zejména červenou, žlutou a zelenou. 

Moderní styl Art Deco se nejčastěji objevuje na webových stránkách společností, které prodávají luxusní výrobky nebo prémiové služby.

Používání 3D postaviček 

V poslední době se značky stále častěji snaží šířit pozitivní energii prostřednictvím různých 3D postaviček, které slouží jako maskoti. Obvykle se jedná o vtipné obrázky lidí nebo zvířat.

Grafiky s 3D postavičkami se často využívají v UI designu webstránek. Mnohdy se s nimi ale můžete setkat také v offline grafikách.

Holografický design 

Díky holografickému designu je možné dosáhnout efektu, že se prvky pohybují nebo vystupují do prostoru. Vytváří se uspořádáním jednotlivých barev v grafice tak, aby výsledný vzor byl lidským okem vnímán jako vícerozměrný. 

Zatímco v minulosti se holografický design používal hlavně v módním průmyslu, dnes se s ním stále častěji setkáváme také v UI designech webových stránek či aplikací. Působí totiž futuristickým dojmem a snadno upoutá pozornost člověka. 

Nestandardní typografie 

UI design v roce 2022 stále častěji využívá prvky, které se vymykají standardům a racionalitě. Velmi dobrým příkladem je použití atypické typografie. Ať už jde o různé alternativní fonty nebo netradiční kombinace malých a velkých znaků. Často experimentuje s otáčením písmen do různých poloh a jejich vzájemným spojováním. 

Dobrým příkladem nestandardní typografie plné nápaditých řešení je logo Squid Game.  

Návrat pastelových barev

Pastelové barvy jsou výjimečné, protože doslova vyzařují jemnost a pozitivní energii. Jsou ideálním způsobem, jak oživit dnešní náročnou dobu, vnést do ní hravost a příjemné emoce.

Jejich výhodou je také to, že působí uklidňujícím dojmem a poměrně snadno se vzájemně kombinují. Lze je proto použít i jako barvy pozadí na větších plochách webových stránek nebo aplikací a neunavují oči, ani když se na ně uživatel dívá delší dobu. 

Návrat pastelových barev podporujeme i my. Používáme je při návrhu UI designů či reklamních bannerů. Použili jsme je například v kampani pro společnost Lunys, která měla velmi dobré ohlasy. 

Vzpomínky na dětské časy  

Zajímavým moderním trendem je používání hravých vzorů, které lidi vracejí do jejich mladých let. Například v designech se využívají grafické prvky připomínající dětské výtvory vystřižené z papíru. Tyto prvky mohou sloužit jako zajímavá alternativa ke klasické ikonografii.

Sdílet článek
Dominika Parajka
Content Marketing Specialist at Monkeymedia

Jeho rukama prochází všechen obsah, který se dostává ke klientům – blogové články, webové texty, newslettery nebo příspěvky na sociální sítě. S kreativitou pracuje každý den a stará se o to, aby byl obsah nejen pěkný, ale i výkonný.

Monkeymedia
Tento článek ti přináší

Monkeymedia

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)
9 min. doba čtení

E-commerce jako opravdu inteligentní systém. S personalizovanými kampaněmi pomůže AI (Vladimír Houba, RTB House)

Jak říká jedna z marketingových pouček, je třeba zajistit, aby se ten správný výrobek dostal ke správnému spotřebiteli, ve správný čas na správné místo, ve správné kvalitě a za správnou cenu. To je ovšem ideální scénář. Realita ukazuje, že s komplikovanou politikou cookies a dalšími překážkami je to spíše zbožné přání. Naštěstí digitální marketing patří […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?
5 min. doba čtení

88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?

Nejnovější výroční zpráva společnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) přináší nové poznatky o tom, kam se ubírají očekávání současných nakupujících. Průzkum se uskutečnil na vzorku více než 8 000 zákazníků ze zemí jako USA, Velká Británie, Francie, Německo, Kanada, Austrálie a Indie. Proč je omnichannel buzzwordem současnosti? A které strategie si musí značky osvojit, aby […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co je zážitkové nakupování?
4 min. doba čtení

Co je zážitkové nakupování?

Znáte pojem Immersive Shopping? Můžeme jej přeložit také jako zážitkové nakupování. Jedná se o obchodní strategii, která spojuje digitální inovace se zajímavými a hmatatelnými aspekty tradičního retailu. Kombinuje digitální a fyzický svět s cílem vytvořit nezapomenutelné a poutavé zážitky prostřednictvím nejmodernějších technologií, jako jsou virtuální realita (VR), rozšířená realita (AR) a live shopping.

Redakcia Redakcia
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+