Luxusní obchody na všech hlavních evropských trzích
Společnost Amazon před dvěma lety uvedla na trh ve Spojených státech řadu luxusních módních značek. Nyní se do akce chtějí zapojit i zákazníci na východní straně Atlantiku. Společnost si na těchto pěti trzích již několik let drží silnou pozici. Německo, Velká Británie, Francie, Itálie, Španělsko. První dvě patří k nejsilnějším a jejich tržby dosahují 20, resp. 30 miliard eur.
Luxury Stores je nyní k dispozici na všech pěti trzích. Evropští zákazníci se mohou těšit na přístup k 8 značkám včetně Christopher Kane, Dundas, Elie Saab, Mira Mikati, Rianna+Nina, Bogliogi, Jonathan Cohen a Altazurra. V budoucnu budou přidány další značky. Kolekce prodávají samotné značky, zatímco Amazon zajišťuje distribuci a přepravu.
Očekává se, že luxusní módní značky budou nabízet bezplatné doručení a vrácení zboží a budou si moci vybrat, zda budou zboží distribuovat prostřednictvím vlastních skladů nebo skladů Amazonu.
“Móda je oblast, ve které neustále inovujeme a vyvíjíme nové nabídky, a neustále hledáme způsoby, jak našim rozmanitým zákazníkům, kteří milují módu, nabídnout více jejich oblíbených značek a stylů,” říká viceprezidentka Amazon Fashion Europe Ruth Diazová.
Dodává: “To je teprve začátek a my se těšíme, že budeme i nadále podporovat značky, abychom se každou sezónu mohli podělit o jejich nejnovější kolekce a jedinečné příběhy s našimi evropskými zákazníky.”
Amazon bude v Evropě čelit tvrdé konkurenci
V Evropě bude Amazon čelit hráčům, jako jsou Zalando, Farfetch a Net-a-porter, kteří jsou doma v segmentu luxusní módy. Ačkoli Amazon překonává své konkurenty v rozsahu a tržbách, je otázkou, zda se evropští zákazníci od těchto zavedených multibrandových platforem odkloní.
Odbornice na maloobchod Mary Portasová však zpochybnila schopnost Amazonu prodávat luxusní módu. “Mají Burberry, Gucci, Dries? Nevypadá to jako špičkové značky, které zákazníci najdou na Net-a-Porter.”