2min. doba čtení

Kompenzace uhlíku v e-commerce? Herní gigant Razer přichází s nápadem

Singapurská herní společnost Razer spustila uhlíkově neutrální e-commerce řešení s názvem Restorify. Služba dokáže odhadnout vaši uhlíkovou stopu a následně nabídnout dohledatelnou kompenzaci.

Kompenzace uhlíku v e-commerce? Herní gigant Razer přichází s nápadem

Poplatek za uhlíkovou stopu

Díky této funkci může společnost Razer pomoci hráčům odhadnout uhlíkovou stopu, která vznikne při konkrétní transakci a poskytnout vysledovatelnou kompenzaci uhlíku za daný nákup. Tuto funkci představila její pobočka finančních služeb – Razer Fintech. 

Společnost Restorify dává zákazníkům možnost zaplatit dodatečné náklady na kompenzaci v košíku před dokončením transakce. Množství uhlíkové kompenzace bylo také rozděleno na menší částky a zaznamenáno v registru ESGpedia, aby se dalo snadněji sledovat.

Společnost Razer ve svém prohlášení uvedla, že společnostem umožní bezplatnou integraci jejich řešení.

Razer je jednou z prvních technologických společností, která na své platformě nabízí řešení pro kompenzaci uhlíkových emisí. V loňském roce společnost Grab také zavedla do své aplikace funkci kompenzace emisí oxidu uhličitého. Společnost Shell rovněž nabízí službu kompenzace CO2 a dalších skleníkových plynů (N2O a CH4) uvolňovaných do ovzduší v rámci životního cyklu pohonných látek.

Proč je měření uhlíkové stopy důležité?

Evropská komise představila směrnici o nefinančním reportování, která vstoupí v platnost v roce 2023. Mnoho společností bude nyní povinno vykazovat svou uhlíkovou stopu, tedy celkové množství skleníkových plynů, které odpovídá činnosti nebo výrobkům společnosti.

Uhlíková stopa se tak brzy stane klíčovým ukazatelem udržitelnosti firmy.

Společnosti by se měly zabývat klimatickou krizí a aktivně podnikat kroky ke zmírnění jejích dopadů. Měření emisí by nemělo být vnímáno pouze jako povinnost, ale může jim také přinést konkurenční výhodu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+