2 min. doba čtení

Knihkupectví Knihobot opět prodělalo miliony korun

Digitální antikvariát Knihobot, do něhož Miton investoval, je v rychlém růstu. A to i za cenu milionových ztrát.

Knihkupectví Knihobot opět prodělalo miliony korun
Zdroj: Depositphotos

Knihobot zaznamenal prudký nárůst

Firma v roce 2022 utržila přes 182 milionů korun. V porovnání s rokem 2021 je to růst o 140 procent (!). Je to solidní výkon, obzvláště v kontextu propadu celého českého e-commerce trhu o 12 procent v roce 2022. Stejně tak klesl i tuzemský knižní trh.

Čistý prodělek Knihobotu za sledované období činil 8,4 milionu, stejně jako o rok dříve. Knihobot za poslední čtyři roky kumulativně prodělal přes 15 milionů korun.

“Za nás je to kontrolovaná ztráta, s ohledem na rostoucí obrat a práh marže, který se nám daří držet, nijak neohrožuje náš byznys. Naopak jsme po loňské vnitřní restrukutralizaci stabilní a dokážeme růst i v době dnešního poklesu. To platí i o naší expanzi, kde jsme rozhodně neměli důvod zásadněji slevovat z našich plánů,” uvedl pro Borovan.cz CEO Dominik Gazdoš.

Knižní firma loni zavelela k expanzi kromě českého i na slovenský trh. Investovala do technologií, do náboru nových lidí. Evidentně šlo však o přepálenou expanzi, v jednu dobu Knihobot loni prodělával 3 miliony za měsíc. Následně pak musel třetinu lidí propustit.

Majiteli Knihobotu jsou David Gazdoš (27,3 procenta), Dominik Gazdoš (28,14 procenta) a Miton (44,55 procenta).

Credit: Borovan.cz

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+