2 min. doba čtení

Knihkupectví Knihobot opět prodělalo miliony korun

Digitální antikvariát Knihobot, do něhož Miton investoval, je v rychlém růstu. A to i za cenu milionových ztrát.

Knihkupectví Knihobot opět prodělalo miliony korun
Zdroj: Depositphotos

Knihobot zaznamenal prudký nárůst

Firma v roce 2022 utržila přes 182 milionů korun. V porovnání s rokem 2021 je to růst o 140 procent (!). Je to solidní výkon, obzvláště v kontextu propadu celého českého e-commerce trhu o 12 procent v roce 2022. Stejně tak klesl i tuzemský knižní trh.

Čistý prodělek Knihobotu za sledované období činil 8,4 milionu, stejně jako o rok dříve. Knihobot za poslední čtyři roky kumulativně prodělal přes 15 milionů korun.

“Za nás je to kontrolovaná ztráta, s ohledem na rostoucí obrat a práh marže, který se nám daří držet, nijak neohrožuje náš byznys. Naopak jsme po loňské vnitřní restrukutralizaci stabilní a dokážeme růst i v době dnešního poklesu. To platí i o naší expanzi, kde jsme rozhodně neměli důvod zásadněji slevovat z našich plánů,” uvedl pro Borovan.cz CEO Dominik Gazdoš.

Knižní firma loni zavelela k expanzi kromě českého i na slovenský trh. Investovala do technologií, do náboru nových lidí. Evidentně šlo však o přepálenou expanzi, v jednu dobu Knihobot loni prodělával 3 miliony za měsíc. Následně pak musel třetinu lidí propustit.

Majiteli Knihobotu jsou David Gazdoš (27,3 procenta), Dominik Gazdoš (28,14 procenta) a Miton (44,55 procenta).

Credit: Borovan.cz

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Důvěra, prodeje, reputace: Proč jsou recenze v e-commerce klíčové?
4 min. doba čtení

Důvěra, prodeje, reputace: Proč jsou recenze v e-commerce klíčové?

Online recenze se v posledních letech staly důležitým nástrojem při rozhodování spotřebitelů a budování důvěry mezi firmami a zákazníky. Nejnovější průzkum, který realizovala platforma Trustpilot mezi 600 decision makery v britských malých a středních podnicích a 2 000 spotřebiteli, ukazuje na jejich význam pro ekonomický růst i výzvy, které s sebou přinášejí.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Předpokládá se, že live shopping letos osloví více než 20 % Američanů
4 min. doba čtení

Předpokládá se, že live shopping letos osloví více než 20 % Američanů

Online nakupování se mění a jedním z rostoucích trendů je live shopping – forma prodeje, kde si spotřebitelé mohou v reálném čase prohlížet produkty, klást otázky a okamžitě nakupovat. Podle říjnové předpovědi EMARKETER bude v roce 2025 prostřednictvím livestreamu nakupovat více než 21,7 % digitálních kupujících v USA. Tento trend naznačuje, že interaktivní formy e-commerce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Rekordní rok pro martech, ad tech a digitální obsah: Konsolidace na vzestupu
3 min. doba čtení

Rekordní rok pro martech, ad tech a digitální obsah: Konsolidace na vzestupu

Rok 2024 byl přelomovým obdobím pro digitální marketing, reklamní technologie a digitální obsah. Fúze a akvizice v těchto sektorech dosáhly nejvyššího počtu za posledních pět let, což naznačuje silnou investiční aktivitu a zvýšený zájem o technologické inovace. Firmy se strategicky spojovaly, aby si upevnily svou tržní pozici, rozšířily technologická portfolia a reagovaly na rostoucí požadavky […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+