2min. doba čtení

Kiwi.com opět v mínusu. Za čtyři roky se ztráta vyšplhala na 83 milionů eur

Vedení společnosti očekává růst tržeb, ale ani v letošním roce nepředpokládá ziskové hospodaření.

Kiwi.com opět v mínusu. Za čtyři roky se ztráta vyšplhala na 83 milionů eur

Česká společnost Kiwi.com, která se zabývá prodejem letenek, loni snížila ztrátu o polovinu na 19,6 milionu eur.

V červených číslech se pohybuje poslední čtyři roky, včetně předvánočního roku 2019, a dohromady ztráta za tyto roky činí zhruba 83 milionů eur. Vyplývá to z výročních zpráv ve Sbírce listin.

Společnost skončila v loňském roce v červených číslech, přestože trh zaznamenal v prvním čtvrtletí výrazné zotavení z pandemie a loňské tržby z prodaných vstupenek činily za deset let její existence rekordních 2,1 miliardy eur.

Týdenní podcast UPdate

Návrat k zeleným číslům

Vedení společnosti nepředpokládá ziskové hospodaření ani v letošním roce, a to ani při dalším růstu tržeb. Podle informací ve výroční zprávě s tím počítá až v roce 2025.

Společnost rovněž očekává, že její kapitál, který byl na konci loňského roku záporný, se vrátí do kladných čísel. Nejhůře se společnosti dařilo v prvním roce kovidu, tedy v roce 2020, kdy ztráta přesáhla 41 milionů eur.

Loňská provozní ztráta ve výši šesti milionů eur byla nižší než o rok dříve. Personální náklady firmy meziročně vzrostly z 27 na 44 milionů eur a výdaje na marketing se ztrojnásobily na 60 milionů eur.

Ke zlepšení výsledku nepomohla ani dotace od českého státu ve výši 2,1 milionu eur na kompenzaci provozních nákladů.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Výrazné odlišení od konkurence

Společnost zaměstnává 1 100 lidí po celém světě, hlavní sídlo má v Brně. Byla založena v roce 2012 a jejím spoluzakladatelem je Oliver Dlouhý, který stále vlastní 22 % akcií a je generálním ředitelem.

Společnost působí na globálním trhu a od počátku se snažila odlišit od konkurence tím, že díky vyhledávacímu algoritmu nabízela kombinaci nekooperativních leteckých linek. V loňském roce prodala v průměru 70 tisíc míst denně.

V roce 2019 do společnosti vstoupil americký investiční fond General Atlantic, který dnes vlastní 53,5 % akcií.

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni
3min. doba čtení

Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni

V lednu zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárůst nových internetových obchodů, kdy meziročně vzrostl jejich počet o 30 %. Čelo kategorií letos opanoval segment hobby s 18% podílem na nově vzniklých e-shopech. Následují dlouhodobě oblíbené segmenty oblečení a potraviny. Odborníci také zejména v poslední době registrují zvýšený zájem majitelů kamenných prodejen o vstup do online […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka
2min. doba čtení

Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka

Česká e-commerce se postupně vzpamatovává z loňských poklesů, přesto se pořád potýká s několika problémy. Nedávný příchod zahraničních gigantů na český trh znamená nejen větší konkurenci, ale i drahou online reklamu. Především menší e-shopy bez marketingových agentur a specialistů mají situaci o to těžší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+