2 min. doba čtení

Kiwi.com opět v mínusu. Za čtyři roky se ztráta vyšplhala na 83 milionů eur

Vedení společnosti očekává růst tržeb, ale ani v letošním roce nepředpokládá ziskové hospodaření.

Kiwi.com opět v mínusu. Za čtyři roky se ztráta vyšplhala na 83 milionů eur

Česká společnost Kiwi.com, která se zabývá prodejem letenek, loni snížila ztrátu o polovinu na 19,6 milionu eur.

V červených číslech se pohybuje poslední čtyři roky, včetně předvánočního roku 2019, a dohromady ztráta za tyto roky činí zhruba 83 milionů eur. Vyplývá to z výročních zpráv ve Sbírce listin.

Společnost skončila v loňském roce v červených číslech, přestože trh zaznamenal v prvním čtvrtletí výrazné zotavení z pandemie a loňské tržby z prodaných vstupenek činily za deset let její existence rekordních 2,1 miliardy eur.

Týdenní podcast UPdate

Návrat k zeleným číslům

Vedení společnosti nepředpokládá ziskové hospodaření ani v letošním roce, a to ani při dalším růstu tržeb. Podle informací ve výroční zprávě s tím počítá až v roce 2025.

Společnost rovněž očekává, že její kapitál, který byl na konci loňského roku záporný, se vrátí do kladných čísel. Nejhůře se společnosti dařilo v prvním roce kovidu, tedy v roce 2020, kdy ztráta přesáhla 41 milionů eur.

Loňská provozní ztráta ve výši šesti milionů eur byla nižší než o rok dříve. Personální náklady firmy meziročně vzrostly z 27 na 44 milionů eur a výdaje na marketing se ztrojnásobily na 60 milionů eur.

Ke zlepšení výsledku nepomohla ani dotace od českého státu ve výši 2,1 milionu eur na kompenzaci provozních nákladů.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Výrazné odlišení od konkurence

Společnost zaměstnává 1 100 lidí po celém světě, hlavní sídlo má v Brně. Byla založena v roce 2012 a jejím spoluzakladatelem je Oliver Dlouhý, který stále vlastní 22 % akcií a je generálním ředitelem.

Společnost působí na globálním trhu a od počátku se snažila odlišit od konkurence tím, že díky vyhledávacímu algoritmu nabízela kombinaci nekooperativních leteckých linek. V loňském roce prodala v průměru 70 tisíc míst denně.

V roce 2019 do společnosti vstoupil americký investiční fond General Atlantic, který dnes vlastní 53,5 % akcií.

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+