3 min. doba čtení

Jak rozpoznat text vytvořený umělou inteligencí

Nedávné pokroky v jazykových modelech výrazně ztížily rozlišování textu napsaného strojem od toho lidského. Obzvláště v e-commerce představují nástroje AI značné usnadnění. Umělá inteligence dokáže v okamžiku generovat vše od popisů produktů až po odpovědi zákazníkům. I když tyto nástroje dokáží vytvářet velmi plynulé texty, důkladná analýza odhalí jemné vzorce – od opakování slovní zásoby a strnulé struktury vět až po téměř strojovou dokonalost v gramatice. To ovšem platí zejména pro angličtinu. Texty v češtině či slovenštině mohou naopak vyznít nepřirozeně a strojeně. Text, který vytvořila AI, postrádá kreativní jiskru a přirozené nedokonalosti, které jsou typické pro lidi. V e-commerce však tato přesnost a konzistentnost může být výhodou. Zajišťuje totiž jednotné a srozumitelné poselství značky napříč tisíci produktových stránek.

Jak rozpoznat text vytvořený umělou inteligencí
Zdroj: Depositphotos

Výzkumníci a vývojáři aktivně pracují na nástrojích, které dokážou automaticky rozpoznat text generovaný AI. V popředí těchto snah stojí renomované univerzity, jako MIT a Harvard.

Jedním z prvních nástrojů je OpenAI’s AI Text Classifier, který analyzuje lingvistické a statistické aspekty textu. Jeho spolehlivost se však ukázala jako problematická, zvláště pokud jsou texty generovány v jiném jazyce, než angličtina.

Novější nástroje se mohou pochlubit vyšší přesností:

  • Originality.ai podporuje několik jazyků a tvrdí, že v režimu Lite dosahuje přesnosti až 98 %. Poskytuje tři režimy analýzy s různou mírou přesnosti.
  • Winston AI byl navržen zejména pro firmy a pedagogy. Má přesnost až 99,98 % a dokáže rozpoznat i parafrázovaný text.
  • IGPTZero je určen pro pedagogy a odborníky na kybernetickou bezpečnost. Analyzuje metriky jako „burstiness“ a „perplexity“ pro rozlišení mezi lidským a AI-generovaným textem. Navzdory efektivitě má problém s jasností výsledků.
  • Scribbr’s Premium AI Detector se vyznačuje přesností 84 % a patří mezi nejspolehlivější na trhu.
  • Copyleaks dosahuje přesnosti nad 99 %. Identifikuje vzorce typické pro lidské psaní a odhalí odchylky, které naznačují autorství AI. Podporuje více než 30 jazyků a dokáže rozpoznat i kombinovaný text od lidí a AI.

Jak rozpoznat AI: Problémy a omezení

Nevýhody současných systémů

Zatím neexistuje stoprocentní způsob, jak jednoznačně určit, zda text vytvořil člověk nebo umělá inteligence. Tento proces vyžaduje kombinaci kritického myšlení a technických nástrojů.

Přestože současné nástroje mají slibné výsledky, mohou se mýlit. Stává se dokonce, že nesprávně označí text napsaný člověkem jako generovaný AI.

Lidský faktor

Vědomí, empatie a tvořivost – to je to, co odlišuje lidské psaní od textů vytvořených AI.

Pokrok v této oblasti bude záviset na naší schopnosti rozpoznat tyto drobné rozdíly.

Přestože jazykové modely AI výrazně pokročily v napodobování lidské tvorby textu, další výzkum metod pro odhalování AI textů je nezbytný. Můžeme si být jisti, že s rostoucím vývojem těchto technologií bude rozdíl mezi lidskou tvořivostí a umělou inteligencí stále ústředním tématem debat o budoucnosti komunikace.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6 nejlepších příkladů retargetingových reklam
10 min. doba čtení

6 nejlepších příkladů retargetingových reklam

Když se řekne retargeting, většině z nás napadnou jednoduché bannerové reklamy zobrazující produkty, o které jsme se nedávno zajímali. Retargeting však dokáže mnohem více. Se správnými daty a technologiemi můžeme oslovit velmi specifické skupiny uživatelů nebo dosáhnout složitých cílů. Podívejme se na několik příkladů retargetingových reklam a co nám říkají o retargetingu obecně. Dozvíte se, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Přečíst článek
AI Chatbot v Magento e-shopu. Dokáže zvýšit prodej?
8 min. doba čtení

AI Chatbot v Magento e-shopu. Dokáže zvýšit prodej?

V současné době zákazníci stále více očekávají personalizovaný přístup a okamžité odpovědi na jejich otázky. Řešením pro každý e-shop je implementace AI chatbota. Nejenže zlepšuje zákaznický servis, ale dokáže také zvýšit prodeje, šetřit čas zákaznické podpory a sbírat cenná data o chování zákazníků. Chatbot je zákazníkům k dispozici 24/7, což zvyšuje jejich spokojenost. Zákazníky provede […]

Mário Babej Mário Babej
CEO, WAME s.r.o.
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+