3min. doba čtení

Jak probíhá naplnění e-shopu reálným obsahem

Naplnění e-shopu dokáže být často stresujícím a náročným procesem. Tuto aktivitu si však můžeme často ulehčit, udělat ji příjemnější a hlavně rychlejší. Při plnění obsahu se často setká i více lidí v týmu, kteří mohou mít na starosti různé části, jako například technická správnost textů, prodejnost popisů a v neposlední řadě samozřejmě SEO.

Michal Greguš Michal Greguš
Managing Director v Invelity
Jak probíhá naplnění e-shopu reálným obsahem

Vyklikávání, nebo import?

Jako první věc je nutné se rozhodnout, zda budete e-shop naplňovat ručně, tedy „vyklikáváním“ přes administraci, nebo využijete import. V případě, že máte jen pár produktů, tak to bez problémů zvládnete přes administraci, což je technicky i mnohem snadnější řešení.

Pokud ale plánujete e-shop, kde budou stovky nebo tisíce produktů, určitě se vyplatí investovat do importu, který vás zbaví klikání. Tento import určitě využijete i v budoucnosti, když budete chtít vaše produkty updatovat. Samotný import už potom závisí na vašem CMS (administrace).

Některé tzv. krabicové e-shopy (e-shopy k pronájmu bez přístupu ke kódu) už mohou mít různé typy importů v sobě. Pokud vám ale nesedí, moc s tím nenaděláte.

Pro nejrozšířenější řešení WooCommerce existuje více pluginů, které umí dělat různé importy a exporty. Mezi ty populárnější určitě patří WP All Import.

Je to však robustní plugin, a pokud chcete jednoduše importovat jen určité části, můžete si ho s pomocí programátora i relativně rychle naprogramovat. Jednodušší importy se dají zvládnout za pár hodin.

E-shop vytvořený na míru

Pokud máte e-shop naprogramovaný úplně na míru, máte jen jedinou cestu, a to si celý import naprogramovat. Každý import bude muset obsahovat jedinečný identifikátor produktu, který se nemůže opakovat.

Často se na to používá SKU (skladové číslo), nebo když máte více dodavatelů, kde se SKU mohou shodovat, tak si můžete založit vlastní ID. Další sloupce v importu jsou už pak volitelné a může to být ať už popisek, různé prvky, sklad, příbuzné produkty, nebo i přímo věci pro SEO, jako meta title či description.

Když už máte strukturu vytvořenou a máte v plánu spolupracovat s kolegy, doporučujeme ho uploadnout například do Google Sheets. Takto můžete link sdílet s kolegy, vidíte v reálném čase, kdo něco upravuje, a také to pak jednoduše exportovat do CSV.

Je důležité tvořit nový obsah, když už nějaký vytvořený máte?

Tímto byste tedy měli zvládnutou technickou část a můžete začít pracovat na té krásnější. Pokud jste už předtím e-shop měli, můžete jako základ použít starší obsah a postupně ho upravovat k vaší spokojenosti.

Každý váš produkt, pokud na to máte kapacitu, by měl obsahovat originální fotografii. Když prodáváte unikátnější produkty, ideálně i galerii. Tímto se odlišíte od konkurence a také budete vypadat důvěryhodněji.

Správná textová část je často u e-shopů velkým problémem. Texty produktů se kopírují od dodavatelů nebo konkurence a není problém najít i 20 stejných textů na různých e-shopech. Snažte se mít popisky k produktům unikátní. Když se budou líbit vám, budou se líbit i vašim zákazníkům.

Sdílet článek
Michal Greguš
Managing Director v Invelity

Ředitel a spolu-zakladatel digitální agentury Invelity. Má za sebou projekty pro Seznam, Unilever, Universal, VÚB, Muscle & Fitness, X-Bionic, O2 nebo i GLS.

Invelity
Tento článek ti přináší

Invelity

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
8 tipů pro optimalizaci feedů a úspěšnou online expanzi
8min. doba čtení

8 tipů pro optimalizaci feedů a úspěšnou online expanzi

Feedy zůstávají pro mnoho e-shopů atraktivní volbou produktového propojení v rámci online expanze na nové trhy. Jak s feedy pracovat efektivně a na co si dát pozor? Objevte svět produktových feedů a zjistěte, jak specializované aplikace mění pravidla hry ve správě feedů a usnadňují digitální expanzi e-shopů.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+