7min. doba čtení

Jak na efektivní remarketing

Představte si, že dokážete nabídnout svým zákazníkům přesně to, co právě potřebují. Pokud se nemohou rozhodnout, dáte jim nabídku, která se neodmítá. O něco později je upozorníte na příslušenství k produktu, který si u vás už koupili. V jiném ročním období jim zas připomenete, že je na čase opět nakoupit. Všechna tato marketingová „kouzla“ označujeme pojmem remarketing nebo retargeting.

Jakub Šindler Jakub Šindler
PPC Consultant v AdVisio
Jak na efektivní remarketing

Retargeting vs. Remarketing

Oba termíny jsou zaměnitelné. Jedná se o marketingové strategie, které pracují s lidmi tak, aby navštívili váš web nebo e-shop. Z těchto návštěvníků pak vytváříte publika rozdělená podle toho, kdy naposledy navštívili váš web a jakou konkrétní podstránku nebo produkt si prohlíželi. Množiny těchto uživatelů můžete různě prolínat nebo vylučovat. Lze na ně cílit vaše PPC kampaně, posílat newslettery, popřípadě je kontaktovat telefonicky. Remarketing je pojem, který používá Google. Zatímco retargeting označuje tentýž druh kampaní, ale setkáte se s ním především na seznamovském Skliku.

Jak dělat Remarketing správně?

Ze všeho nejdříve musíte umístit na váš web remarketingové kódy. Nejčastěji se nasazují HTML kódy pro Google Ads, Sklik.cz od Seznamu a tzv. Pixel pro remarketing na Facebooku. Reklamní systémy od výše zmiňovaných dodavatelů pak kontrolují kódy na vašem webu. Vy si vytvoříte seznamy návštěvníků, kteří jsou pro vás zajímaví a těm přiřadíte odpovídající reklamní sestavy. Nejčastěji můžete cílit reklamu na uživatele, kteří:

  • prohlíželi vaše stránky s nabídkou produktů či služeb, ale neuskutečnili žádný nákup, nebo nákup nedokončili,
  • zakoupili nějaký produkt či službu a vy jim následně k těmto produktům chcete nabídnout příslušenství nebo jiné doplňkové služby. (např. sluchátka k telefonu)
  • budou pravděpodobně nákup opakovat (např. nákupy potravin, zdravotních pomůcek určených k rychlé spotřebě apod.),
  • navštívili váš informační web a nyní jim chcete nabídnout produkt či službu,
  • použili časově omezenou bezplatnou verzi vašeho produktu a vy jim chcete nabídnout placenou verzi.

Nezapomeňte si vždy zkontrolovat, zda kódy fungují správně pomocí nástrojů Google Tag Assistant nebo Facebook Pixel Helper. Ušetříte si tím spoustu času s nefunkčními kódy, špatně popsanými parametry produktů, nebo s měřením konverzí.

Správně vytvořené remarketingové kampaně se zobrazují uživatelům v obsahové síti Googlu, Seznamu respektive Facebooku.

Pro české publikum je zajímavá obsahová síť Skliku.

Vaši remarketingovou kampaň můžete vidět na portálech, jako jsou Novinky.cz. Super.cz, Sport.cz, iHned.cz a dalších. Partnerských portálů je více než 4 000.

Google Ads se chlubí ještě větší obsahovou sítí. Najdete tu například YouTube.com, na kterém můžete využít velice efektivní formáty videoreklamy v rámci vaší remarketingové strategie.

Úspěšnost vašich kampaní záleží na synergii vaší kreativy, správně zvoleného („sesbíraného“) remarketingového publika a obchodního modelu vašeho podnikání. Kampaně musí být relevantní. Například pokud prodáváte pneumatiky, můžete nabídnout zimní model uživatelům, kteří si u vás dříve zakoupili letní gumy. Popřípadě jim můžete nabídnout další vybavení do auta. Jindy lze uživatelům, kteří produkt do košíku vložili, ale nákup nedokončili, nabídnout akční slevu na něj. Tato nabídka však bude trvat jen 24 hodin od opuštění košíku. Nejefektivnější způsob práce s návštěvníky ale přichází až s dynamickým remarketingem.

Co je to dynamický remarketing?

Práci s dynamickým remarketingem umožňují všechny tři výše zmiňované platformy. Fungují na podobném principu, ale každá trochu jinak. My si pro zjednodušení vysvětlíme princip dynamického remarketingu na českém Skliku a rozšířeném Google Ads.

Sklik

Ke každému e-shopu, na kterém chcete vytvářet dynamický retargeting (DRTG), potřebujete validní XML feed a registraci na Zbozi.cz. Systém automaticky zobrazuje návštěvníkům vašeho e-shopu zboží, které si prohlíželi, včetně obrázku a aktuální ceny. Díky propojení s XML feedem není třeba upravovat kódy nebo zadávat hodnoty manuálně. Systém ví, co si uživatel prohlížel, a díky feedu nemusíte vypisovat inzeráty, nahrávat bannery nebo hlídat ceny. Sklik je prostřednictvím feedu vytváří sám. Na vybraných webech dokonce inzeráty zobrazuje čistě v textové formě.

Google Ads:

Na platformě Googlu také musíte propojit váš Google Ads účet s Google Merchant Centrem. Ten slouží jako katalog vašich produktů. Opět si musíte zkontrolovat, zda máte na webu správně umístěné značky (tagy). Ty sbírají data o uživatelích a informace o tom, jako podstránku si uživatel prohlížel. Vámi vytvořené kampaně poté tahají z XML feedu aktuální data o vašich produktech. Systém je následně zobrazuje vámi nastavenému publiku.

Tip: Nezapomeňte využívat informace z vašich značek efektivně! Lidem, kteří dokončili objednávku nabídněte doplňkové produkty či služby. Těm, kteří opustili košík na nějakém mezikroku, nebo si jen prohlíželi produkt, zas nabídněte jiné reklamy.

Remarketing na Youtube

Videoreklama na YouTube je jedním z nejvyužívanější formátů pro budování povědomí o brandu. Na rozdíl od Facebooku se vám neúčtují tři sekundy za zhlédnutí videa, ale až celková délka videa či interakce s vaší videoreklamou. YouTube má také vychytané cílení na vaše potenciální zákazníky. Nejenže má širokou skupinu uživatelů rozdělenou podle různých zájmů, ale také můžete cílit na uživatele, kteří zadali konkrétní klíčová slova do vyhledávače na YouTube nebo Googlu. Nejvýhodnější je ale cílit kampaně na návštěvníky vašeho webu nebo na uživatele, kteří viděli například váš videotutoriál a vy jim nyní nabízíte produkty relevantní k tomuto videu. Pokud zvolíte správnou kreativu, je takováto remarketingová kampaň velice funkční.

Remarketing aplikací

Aplikace jsou všudypřítomným fenoménem moderní doby. Díky dynamickému remarketingu můžete pro aplikace nastavovat remarketingové události a monitorovat aktivitu uživatele, jako je např. rezervace hotelového pokoje v určitém termínu apod. Můžete tak například uživatele vrátit zpět k dokončení rezervace hotelového pokoje.

Proč bychom se měli soustředit právě na remarketing?

Google se chlubí statistikou, podle které 97 % nových návštěvníků nenakoupí během své první návštěvy. Díky remarketingu máte šanci dostat potenciální zákazníky zpět na váš web a udělat na ně dojem. Narozdíl od běžných kampaní v obsahové síti vykazuje remarketing pro většinu inzerentů opravdu nadprůměrené výsledky. Máte možnost pracovat přímo s lidmi, kteří o vás projevili zájem, nakoupili u vás v minulosti, nebo je zaujal konkrétní produkt nebo služba. Prostřednictvím remarketingových kamapní jim můžete pomoct rozhodnout se.

Sdílet článek
Jakub Šindler
PPC Consultant v AdVisio

V digitálním marketingu jsem jako doma. Denně pracuji v Google Ads, Skliku, FB ads. Optimalizuji, vyhodnocuji a plánuji kampaně pro e-shopy a weby.

Tento článek ti přináší

advisio.cz

<span style="font-weight: 400;">Jsme lidé, kteří žijí digitálním marketingem. Pomáháme, optimalizujeme, navrhujeme a konzultujeme. Jsme AdVisio.</span>

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek
6min. doba čtení

Jak vylepšit výkon Shopping a Performance Max kampaní v Google s pomocí CSS programu

Každý inzerent se vždy snaží optimalizovat rozpočty v kampaních tak, aby dosáhl svých cílů. Tyto cíle se u každého inzerenta liší, ať už jde o určité procento ROAS, větší prodeje, menší PNO atd. Samozřejmě není snadné dosáhnout cílů, a kromě znalostí potřebujete i nástroje, které vám pomohou splnit očekávání. Jedním z těchto nástrojů je CSS […]

Darko Ďurica Darko Ďurica
Global Account Manager
Přečíst článek
7min. doba čtení

Značky, které zvýší výdaje za marketing v roce 2023, porostou

Co všechno ovlivní digitální marketing v tomto roce? Už stačilo zpráv o krizi a špatných vyhlídkách pro rok 2023. Tak to pojďme vzít z jiného konce. Prozradíme vám, co letos v digitálním marketingu nepřehlédnout a jak čerpat z toho “zlého”. Protože jak řekl závodník Formule 1 Ayrton Senna: „Za pěkného počasí nemůžete předjet 15 aut. […]

Lucie Marková Lucie Marková
Marketing Manager
Přečíst článek