3 min. doba čtení

Inzerenti utrácejí až čtyřikrát více díky umělé inteligenci

MediaRadar analyzoval klíčové trendy a poznatky o výdajích na reklamu na umělou inteligenci od ledna 2022 do srpna 2023. Inzerenti v tomto období utratili 40,2 milionu dolarů, což je téměř čtyřnásobek investic v porovnání s loňským rokem.

Inzerenti utrácejí až čtyřikrát více díky umělé inteligenci

Inzerenti podporují boom umělé inteligence výdaji souvisejícími s umělou inteligencí. Podle nové zprávy platformy MediaRadar, která se zabývá reklamním zpravodajstvím a podporou prodeje, investovaly společnosti do reklamy na produkty s podporou AI v roce 2023 téměř čtyřikrát více než ve stejném období loňského roku.

Zadávatelia reklamy do septembra 2023 minuli na propagáciu produktov a riešení AI 40,2 milióna dolárov – pre porovnanie, za rovnaké obdobie v minulom roku to bolo 10,9 milióna dolárov. Len v 3. kvartále roku 2023 minuli zadávatelia reklamy na AI 35 miliónov dolárov, čo predstavuje 550 % nárast v porovnaní s letom 2022.

V průběhu roku technologické společnosti všech velikostí rozšířily své platformy o funkce AI a vydaly nové nástroje genAI. Mnohé z nich nyní vynakládají prostředky na reklamu a propagaci těchto produktů a aktualizací.

Inzerenti investují miliony do reklam s umělou inteligencí

Průzkumu MediaRadaru se zúčastnilo více než 360 inzerentů. Mezi největší inzerenty patřily společnosti IBM (IBM watsonx), Microsoft (Microsoft 365 Copilot), Dialpad, Salesforce (Slack GPT) a YourHana.AI. 6 % inzerentů utratilo za reklamy s umělou inteligencí více než 100 000 USD, což představuje více než 36 milionů USD v reklamních výdajích.

V rámci digitálního prostředí se na online video vynaložilo 11,7 milionu. Na digitální zobrazení a placené příspěvky na sociálních sítích připadly výdaje ve výši přibližně 3 milionů dolarů.

Zdroj: MediaRadar

Zadavatelé reklamy zaznamenávají v letošním roce obrovský nárůst investic

Po výrazném posunu v samotné umělé inteligenci vzrostl počet inzerentů využívajících umělou inteligenci ve 3. čtvrtletí 2023 meziročně o 135 %, přičemž ve stejném období roku 2022 jich bylo více než 180, zatímco ve stejném období roku 2016 jich bylo přibližně 80, zjistila studie společnosti MediaRadar.

V červenci 2023 došlo k meziměsíčnímu nárůstu o téměř 200 % na 2,9 milionu dolarů, zatímco srpen skončil s 19% meziročním nárůstem na 3,5 milionu dolarů.

V září vzrostl oproti srpnu o více než 730 %. Přispěli k tomu noví inzerenti a společnost IBM watsonx, která ve 3. čtvrtletí výrazně zvýšila své výdaje na reklamu. Podle MediaRadaru investovala 54 % výdajů do televize a 32 % do online videa.

Podle průzkumu společnosti Matter Communications téměř 85 % osob s rozhodovací pravomocí v oblasti marketingu a marketingových ředitelů tvrdí, že již nástroje umělé inteligence používají, přičemž 41 % je používá pravidelně. Informovanost prostřednictvím reklam a v celom odvetví diskusí spolu s rozšířeným používáním a záměrem investovat do AI v příštím roce dále vytváří předpoklady pro výrazný růst. Pokud marketéři tyto nástroje skutečně implementují do svých pracovních postupů již nyní, mají v novém roce příležitost dosáhnout více.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
10 revolučních trendů v e-commerce, které nás čekají v roce 2025
4 min. doba čtení

10 revolučních trendů v e-commerce, které nás čekají v roce 2025

Evropský e-commerce se připravuje na nové trendy, které jej v roce 2025 čekají. Skloňuje se například automatizace poháněná umělou inteligencí či udržitelné postupy. Tyto změny slibují revoluci v nakupování spotřebitelů a jak firmy fungují. S využitím umělé inteligence a rychle rostoucími trhy s AR/VR, spolu se silným tlakem na udržitelnost, kde 68 % spotřebitelů upřednostňuje […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Češi chtějí nakupovat, ale hlídají si rozpočet
2 min. doba čtení

Češi chtějí nakupovat, ale hlídají si rozpočet

Čechům se postupně vrací chuť nakupovat, přestože důraz na ceny a kontrolu výdajů zůstává vysoký. Mnozí zákazníci pečlivě zvažují každý nákup, avšak často ruší nebo odkládají naplánované výdaje. Běžnou součástí nákupního procesu se staly slevy. Ty zákazníci vyhledávají, ale podle panelu společnosti SkipPay by nakoupili i bez nich.

Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+