5 min. doba čtení

Internetový obchod jako vaše příležitost

Provozovat vlastní online obchod vám přinese spoustu příležitostí, naučíte se nové věci a můžete se stát úspěšní v něčem, co vás baví. Jak se do toho pustit? A jaký je vlastně slovenský trh? Pojďte se na to s námi podívat.

Zuzana Zicháčková Zuzana Zicháčková
Copywriter, Editor
Internetový obchod jako vaše příležitost

Proč se pustit do e-shop businessu?

Internetový obchod je jedna z forem online podnikání, kdy na webu nabízíte produkty a služby, pokud to vezmeme stručně. Jestli se nad tím ale zamyslíte víc, zjistíte, že to pro vás osobně může znamenat mnohem víc než jen prodej přes internet.

Může se to pro vás stát splněným snem. Už jen ten pocit, že jste něco dokázali, je velmi uspokojující. Stejně tak jako radost z vytvoření něčeho vlastního, seberealizace nebo například neocenitelná nezávislost.

E-shopy mají budoucnost

Na Slovensku je internetových obchodů čím dál tím více. Dnes to dělá kolem 12 tisíc e-shopů. Meziroční změna v roce 2018 znamenala nárůst 23 % (zdroj: Forbes.sk). A meziročně také stoupá podíl e-commerce na celém maloobchodním trhu.

E-shopům se prostě daří. A očekává se, že se jim dobře povede i nadále. Objednat si z pohodlí domova má jednoduše svoje výhody, které denně využívají miliony lidí. A ti se mohou stát i vašimi zákazníky.

Nezávislost

Je jen na vás, jestli chcete internetový obchod dělat kvůli menšímu přivýdělku (k práci, mateřské, důchodu a pod.), jestli vám nahradí zaměstnání a budete podnikat jenom na vlastní pěst nebo jestli časem svůj e-shop se ziskem prodáte.

Všechno je možné a všechno lze uskutečnit, pokud si půjdete za svým cílem a zároveň budete otevření novým příležitostem. Využijte toho, že můžete být svým vlastním pánem.

Seberealizace

Nechce se vám pracovat jen na cizích projektech? Váš vlastní e-shop je věc, na které se budete moci dosyta realizovat. To, jestli vám s tím budou pomáhat další lidé a třeba i specialisté, už je vedlejší. Pořád jsou pod vaší taktovkou a mohou vám pomoci zazářit.

Dokažte něco sami a rozjeďte svůj vlastní projekt, na který budete moci být pyšní. Vaše seberealizace je ve vašich vlastních rukou.

Jak začít s internetovým obchodem

Samotné založení e-shopu je hotové hned. Ale před i po vás čeká práce. Nepodceňte ani přípravu, ani kvalitní vybudování (nastavení) správně fungujícího obchodu. Díky tomu se pak nebudete dostávat do zbytečných nesnází, které by vám podnikání komplikovaly.

E-shop na míru nebo na předpřipraveném řešení?

Pokud budete chtít e-shop na míru naprogramovaný přímo pro vás, pravděpodobně za něj zaplatíte velmi mnoho peněz. A navíc budete muset ohledně každé změny programátora znovu oslovovat a opět vynakládat finanční prostředky.

Dnes si postavíte slušně vypadající a fungující e-shop klidně sami, bez externího odborníka. Kvalitně k tomu poslouží krabicové řešení postavené na šablonách. V administraci si svůj e-shop kdykoli upravíte nebo nahrajete nové produkty a nemusíte čekat, až bude mít programátor čas.

Co všechno si předem připravit?

Důkladná příprava je důležitá. Poslouží vám jako maják pokaždé, když budete řešit nějaké problémy nebo začnete ztrácet motivaci. A co tedy zahrnuje?

V prvé řadě si především rozmyslete, co budete prodávat. S tím se úzce váže poznání toho, kdo je vlastně váš zákazník. Podle toho se pak nastavuje také celkové vyznění vaší značky, textace, design e-shopu

Důležité je si udělat aspoň hrubý finanční plán, ve kterém budete počítat i s případnou rezervou. Zároveň byste měli mít nějakou představu o tom, kam chcete s online obchodem směřovat, nějakou vizi, jak by měl vypadat a kam byste ho chtěli postupem času rozvíjet.

Praktická příprava internetového obchodu

Svému e-shopu musíte dát nějakou právnickou podobu a rozmyslet si, jestli chcete začít platit DPH. Pro vybraný sortiment je samozřejmě potřeba si zajistit dodavatele. Pokud se vám nedaří se domluvit, můžete si ho zkusit najít na Obchodišti – tržišti s nabídkou velkoobchodních partnerů pro Česko a Slovensko.

Stejně tak si musíte ujasnit, které druhy přepravy a plateb budete chtít zákazníkům nabízet, a opět si k tomu zajistit vše potřebné. Rozmyslete si i všechno ohledně skladu a zajistěte si prostory pro odbavování objednávek.

Další náležitosti a užitečné rady najdete na mojprvyeshop.sk.

Specifika internetového prodeje na Slovensku

Jak se prodává na slovenských e-shopech? Obrázek vám pomůže si udělat třeba zpráva ze slovenské Heureky: Rok 2018 bol pre e-shopy rekordným, Slováci minuli takmer 1,13 miliardy eur, která mluví o obratech slovenské e-commerce scény za poslední roky a také o sortimentu, který se nejvíce prodává.

Na české scéně je situace zmapovaná ještě o něco lépe, a tak může částečně předvídat vývoj slovenského trhu. Pro svůj vlastní přehled se můžete podívat třeba na web Česká e-commerce, který čerpá z dat Shoptetu a Zboží.cz.

Sdílet článek
Zuzana Zicháčková
Copywriter, Editor

Píšu texty pro online svět od roku 2015 pro velké i malé klienty. Psané slovo nás umí rozesmát i rozplakat, umí nám zatajit dech. Zkrátka vzbudit emoce. A PRODÁVAT. Pomohu vám toho využít.

Shoptet
Tento článek ti přináší

Shoptet

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?
4 min. doba čtení

Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?

Spotřebitelské návyky se dlouhodobě mění ve prospěch zdraví a wellness. Počet lidí, kteří investují do svého zdraví, roste. A to vytváří nové příležitosti pro e-commerce značky. Analýza společností Experian a Reward, vychází z více než 1,4 miliardy kartových transakcí a ukazuje, že výdaje na fitness a výživu meziročně vzrostly o 6 %. Prodejci, kteří se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+