Více příležitostí prorazit
Poznáte to. Profil, který se dokázal svézt na vlně trendu, algoritmus úspěšně táhne vpřed. V doporučeních převládal obsah od tvůrců s velkou sledovaností, zatímco menší profily musely o zviditelnění bojovat.
Instagram chce tomuto jevu zabránit novým hodnocením, které umožní menší tvůrce více distribuovat. Místo toho, aby se spoléhalo pouze na zapojení sledujících, bude každý způsobilý obsah zobrazován malému publiku a postupně rozšiřován na základě jeho výkonu.
Originální obsah je zlato
Originální obsah bude mít přednost před repostami. Když Instagram zaznamená identický obsah, doporučuje jen originály. K tomu přidá repostovaný obsah označený s odkazem na původního tvůrce.
„Vytváření originálního obsahu vyžaduje spoustu času a úsilí, takže ti, kteří jej vytvářejí, by měli získat uznání a distribuci, i když jej repostují jiné účty,“ uvedla platforma.
Koniec odporúčania zoskupeného obsahu
Podle Instagramu nejsou pro doporučení přípustná seskupení obsahu. Účty, které často opakovaně publikují obsah bez přidané hodnoty, budou z doporučení vyloučeny. Nebude se to však týkat účtů s licenčními smlouvami nebo souhlasem tvůrců obsahu.
Co očekávat?
Nový přístup bude zaveden v nadcházejících měsících. Změny znamenají posun směrem ke spravedlivější platformě, kde mají všichni tvůrci příležitost prosperovat. Důležité bude také, aby se i strategie e-commerce přizpůsobily novému vývoji a poskytovaly originální a vysoce kvalitní obsah. Citlivá témata, nekvalitní obsah, nepravdivé nebo zavádějící informace a politický obsah budou i nadále hlídány a odsouvány na okraj.