2 min. doba čtení

Instagram odhaluje strategické priority pro rok 2025

Po týdnu plném změn ve společnosti Meta a živých diskusích přišel Instagram s představením svých strategických priorit. Generální ředitel Adam Mosseri nastínil ambiciózní vizi platformy pro rok 2025, která se zaměřuje hlavně na nové kreativní nástroje a lepší propojení uživatelů.

Instagram odhaluje strategické priority pro rok 2025
Zdroj: Depositphotos

Využití umělé inteligence pro vylepšení kreativních nástrojů

Platforma se zavázala výrazně inovovat své nástroje pro tvorbu obsahu.

„Instagram vznikl s myšlenkou umožnit každému sdílet něco kreativního, na co může být hrdý. Chceme na tom stavět a zajistit, aby naše kreativní nástroje byly špičkové ve všech oblastech, což momentálně nejsou,“ říká Mosseri.

Zdůrazňuje, že technologie umělé inteligence vylepší současné nástroje, aby pomohly tvůrcům produkovat kvalitnější obsah. Instagram začal již loni v dubnu upřednostňovat menší tvůrce před účty, které pouze přebírají a sdílejí cizí obsah. Následně přišly významné změny v algoritmu.

Zprávy se stávají hlavním způsobem sdílení obsahu

Druhým klíčovým pilířem je komunikace mezi uživateli. Překvapivě, hlavním kanálem pro sdílení obsahu se staly zprávy. Tento poznatek mění pohled na tradiční metriky úspěchu – přímá komunikace se stává důležitější než lajky a sledující.

„Co se týče propojení s přáteli, soustředíme se na zprávy, které jsou mimochodem dnes hlavním způsobem sdílení na Instagramu, i když nás takto mnozí nevnímají,“ uvedl Mosseri k důrazu na messaging.

Zajímavé je, že více než polovinu obsahu na Instagramu dnes tvoří AI doporučení, hlavně ve formátu Reels. Toto číslo je o to pozoruhodnější, že Meta nedávno zpřísňuje pravidla pro ověřování faktů a přijatelný obsah. Podle Mosseriho platforma plánuje testovat nové způsoby interakce uživatelů.

Mění se faktory úspěchu obsahu spolu s chováním uživatelů

Ačkoli ještě není jasné, jak přistupovat k obsahu, který vytvořila umělá inteligence, tvůrci by měli nadále klást důraz na originalitu. Výzkumy ukazují, že největší šanci na virální šíření a konverze má obsah, který vyvolává pocity dominance, vzrušení a potěšení.

Všechny tyto změny reagují na nový trend – lidé na sociálních sítích stále častěji upřednostňují soukromé sdílení obsahu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Růst Pinterestu potvrzuje jeho marketingový potenciál
3 min. doba čtení

Růst Pinterestu potvrzuje jeho marketingový potenciál

Pinterest uzavřel rok 2024 s rostoucími tržbami, rostoucím počtem aktivních uživatelů a lepším hodnocením reklamy. Platforma se stále více dostává do povědomí jako prostor pro objevování a nakupování produktů a potvrzuje svůj význam v digitálním marketingu i e-commerce. Co stojí za jejím úspěchem a jaké příležitosti přináší značkám a inzerentům?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Video na LinkedIn získává více prostoru. Jak toho využít?
4 min. doba čtení

Video na LinkedIn získává více prostoru. Jak toho využít?

Video obsah poutá pozornost – vidíme to v podstatě na všech platformách. Na Instagramu dominují Reels, Facebook je plný videí, dokonce YouTube, který je založen na videích, má své Shorts. A nakonec se s nimi setkáváme i v e-shopech při prezentaci produktů. Také byznysová síť LinkedIn informovala, že meziročně sledovanost videí vzrostla o 36 %, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+