2 min. doba čtení

Instagram odhaluje strategické priority pro rok 2025

Po týdnu plném změn ve společnosti Meta a živých diskusích přišel Instagram s představením svých strategických priorit. Generální ředitel Adam Mosseri nastínil ambiciózní vizi platformy pro rok 2025, která se zaměřuje hlavně na nové kreativní nástroje a lepší propojení uživatelů.

Instagram odhaluje strategické priority pro rok 2025
Zdroj: Depositphotos

Využití umělé inteligence pro vylepšení kreativních nástrojů

Platforma se zavázala výrazně inovovat své nástroje pro tvorbu obsahu.

„Instagram vznikl s myšlenkou umožnit každému sdílet něco kreativního, na co může být hrdý. Chceme na tom stavět a zajistit, aby naše kreativní nástroje byly špičkové ve všech oblastech, což momentálně nejsou,“ říká Mosseri.

Zdůrazňuje, že technologie umělé inteligence vylepší současné nástroje, aby pomohly tvůrcům produkovat kvalitnější obsah. Instagram začal již loni v dubnu upřednostňovat menší tvůrce před účty, které pouze přebírají a sdílejí cizí obsah. Následně přišly významné změny v algoritmu.

Zprávy se stávají hlavním způsobem sdílení obsahu

Druhým klíčovým pilířem je komunikace mezi uživateli. Překvapivě, hlavním kanálem pro sdílení obsahu se staly zprávy. Tento poznatek mění pohled na tradiční metriky úspěchu – přímá komunikace se stává důležitější než lajky a sledující.

„Co se týče propojení s přáteli, soustředíme se na zprávy, které jsou mimochodem dnes hlavním způsobem sdílení na Instagramu, i když nás takto mnozí nevnímají,“ uvedl Mosseri k důrazu na messaging.

Zajímavé je, že více než polovinu obsahu na Instagramu dnes tvoří AI doporučení, hlavně ve formátu Reels. Toto číslo je o to pozoruhodnější, že Meta nedávno zpřísňuje pravidla pro ověřování faktů a přijatelný obsah. Podle Mosseriho platforma plánuje testovat nové způsoby interakce uživatelů.

Mění se faktory úspěchu obsahu spolu s chováním uživatelů

Ačkoli ještě není jasné, jak přistupovat k obsahu, který vytvořila umělá inteligence, tvůrci by měli nadále klást důraz na originalitu. Výzkumy ukazují, že největší šanci na virální šíření a konverze má obsah, který vyvolává pocity dominance, vzrušení a potěšení.

Všechny tyto změny reagují na nový trend – lidé na sociálních sítích stále častěji upřednostňují soukromé sdílení obsahu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+