4min. doba čtení

Infografika – co to vlastně je?

Infografika, neboli informační grafika, je metoda vizuálního zobrazení informací, dat nebo vztahů mezi nimi. Prostřednictvím grafů, map, symbolů a ilustrací umožňuje rychlou a přehlednou prezentaci údajů za účelem jejich rychlejšího porozumění. V současnosti se považuje za jeden z nejlepších způsobů, jak interpretovat větší množství údajů a dat.

Lucia Majková Lucia Majková
Senior copywriter v Texto
Infografika – co to vlastně je?

Jak využít infografiku v content marketingu?

  • Zobrazení výsledků průzkumů

Rozličné statistiky a čísla v textu dokáží čtenáře doslova zahltit. Snadno tak ztrácejí na významu. Infografika umožňuje jejich přehledné uspořádání. Dosáhnete trefnější a jednoznačnější zobrazení potřebných informací.

  • Zjednodušení složitých informací

Tvorba grafů, diagramů, schémat či obrázků nabízí oproti prostému textu výhodu vyšší přehlednosti, čitelnosti i srozumitelnosti obsahu.

  • Vysvětlení toho, jak něco funguje

Výrobci často využívají infografiku na grafické znázornění jednotlivých funkcí.

  • Při porovnávání

Pokud mluvíme o porovnávání, tak infografika výborně poslouží na vizuální zobrazení vzájemných podobností a rozdílů porovnávaných subjektů.

Důvody, proč byste měli dělat infografiky i vy

Infografika je inovativní způsob, jak můžete proměnit informace v obyčejném textu na vizuálně přitažlivý formát.

S pomocí infografiky můžete snadněji zaujmout pozornost cílové skupiny. Lidé jsou mnohem vnímavější na obrázky a různé vizuální elementy, než na klasický text.

Díky infografice můžete zlepšit povědomí o své značce. Na rozdíl od jiných nástrojů v obsahovém marketingu, infografika nemluví prvoplánově o tom, kdo jste, nebo jaké služby či produkty nabízíte. Prostřednictvím vizuálního obsahu infografika tyto informace doslova ukazuje, což je mnohem efektivnější, než kvanta jakéhokoliv propracovaného textu.

Infografika pomůže zvýšit návštěvnost, a to hlavně ze sociálních sítí, jejichž uživatelé mnohem raději sdílejí infografiky, než obyčejné posty. Díky infografice se obsah stránky může stát virálním. Hlavní charakteristikou infografiky je přesvědčivost vizuálního ztvárnění obsahu. Ta může motivovat lidi natolik, že se rozhodnou sdílet obsah prostřednictvím zmíněných sociálních sítí. Zajímavé obrázky a kvalitně zpracované infografiky zvyšují množství lajků, komentářů a sdílení.

Díky infografikám se může stát obsah stránky virálním.

Infografika pomůže čtenářům lépe pochopit obsah. To, co dělá z infografiky tak silný nástroj v oblasti content marketingu, je její schopnost předávat informace jednoduchou a snadno stravitelnou formou. Obyčejný graf nebo obrázek dokáže obsáhnout na menší ploše podstatně více informací než text, a navíc v mnohem zajímavější formě bez zbytečných řečí.

Chcete vypadat jako expert? Použijte infografiku. Prezentace obsahu v snadno srozumitelné formě vyžaduje použití dat. Infografika plná šťavnatých ukazatelů z vás udělá profesionála, který se vyzná a kterému se vyplatí důvěřovat.

Zásady tvorby infografiky

Dříve, než s infografikami začnete, promyslete si, pro koho je určena a jaký účel by měla splňovat. Usnadní vám to rozhodování, jak by měla přibližně vypadat. Dávejte si pozor především na následující prvky.

  • Písmo musí být čitelné. Nepoužívejte příliš mnoho textu, jinak bude celá infografika nepřehledná.
  • Barevnost – zvolte si kontrastní, ale ne příliš křiklavé barvy.
  • Rozvržení a celkový design – jednotlivé prvky by na sebe měly harmonicky navazovat. Vyhněte se prázdným místům, ale zároveň dodržujte celkovou přehlednost.

Infografika online – dostupné nástroje pro tvorbu infografiky

A co tak infografika online? Vyzkoušejte některý z následujících nástrojů, které vám pomohou jednoduše infografiku vytvořit.

Infogr.am

Patří k nejznámějším nástrojům pro tvorbu infografik. Jednoduchý online tool obsahuje několik základních šablon a podporuje také množství interaktivních grafů. Umožňuje vkládání obrázků, videí a textů.

Easel.ly

Umožňuje nahrávat vlastní objekty a měnit rozměry ploch, na které se nanášejí jednotlivé prvky. Kompletní infografika se tak skládá z menších prvků, které jsou navzájem propojeny do jednoho celku.

Piktochart

Piktochart obsahuje velké množství šablon a ikonek, čímž dává velký prostor kreativitě. Aplikace má jednoduché ovládání systémem „táhni a pusť”.

Inspirace na závěr

  • Interaktivní infografika od NeoM Studios vyjadřuje, proč je v současnosti tato metoda zobrazování informací tak oblíbená. Její výjimečnost spočívá hlavně v jednoduchém designu a pohyblivém provedení.
  • Dalším příkladem jsou infografiky od společnosti InfoBrandz, která nabízí 25 nápadů a námětů, jak vytvořit infografiku a jaká témata jsou pro ni jako stvořené.
  • Infographic of infographics je trošku matoucí název pro jednu z nejlepších infografik roku 2018. Pokud se chystáte vytvořit si svou vlastní, přehledně vám ukáže, na co byste si měli dávat pozor při designu a co je důležité při tvorbě obsahu.
Sdílet článek
Lucia Majková
Senior copywriter v Texto

Lucia pracuje jako senior copywriter v digitální agentuře TEXTO, která se specializuje na komplexní obsahový marketing. Její vášní jsou především reklamní texty a příběhy, které uživatele chytají za srdce.

TEXTO
Tento článek ti přináší

TEXTO

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak vytvořit úspěšný online kurz v 5 jednoduchých krocích?
9min. doba čtení

Jak vytvořit úspěšný online kurz v 5 jednoduchých krocích?

Online kurz je perfektní forma, jak předávat své zkušenosti a ještě tím přilepšit svému finančnímu rozpočtu. Jak vytvořit úspěšný kurz? Kromě správně vybraného tématu je důležitá také strategie a plán. Kdo je vaše cílovka? Je o vybrané téma zájem? Jak svůj kurz prodat? Jak jej vylepšit a posunout ještě o úroveň výš? To všechno se […]

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Přečíst článek
Proč při tvorbě blogů vždy citovat odborníky?
4min. doba čtení

Proč při tvorbě blogů vždy citovat odborníky?

Současná situace na trhu není díky využití umělé inteligence pro copywritery nejrůžovější. Každá firma si dvakrát rozmyslí, zda se jí vyplatí investovat do kvalitního textu od odborníka, nebo zda jí postačí text generovaný umělou inteligencí. Aby se tato profese udržela na výsluní, potřebuje nadstavbu v podobě něčeho, co AI zatím nabídnout nemůže. Ptáte se, co […]

Andrea Bercik Andrea Bercik
Přečíst článek
Síla korektury při tvorbě kvalitních textů
3min. doba čtení

Síla korektury při tvorbě kvalitních textů

Korektura je jednou z nejdůležitějších fází tvorby kvalitních textů pro různé formy komunikace. Nejde jen o odstranění gramatických chyb a pravopisných nedostatků z webových stránek a blogů, ale týká se i tištěných propagačních materiálů a dokonce i knih. Díky korektuře bude váš text bez chyb, přehledný a důvěryhodný.

Denisa Hajdúková Denisa Hajdúková
Copywriter
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+