Lepší dostupnost služeb
Balíkový přepravce GLS zlepšuje před vánoční sezónou dostupnost služeb v České republice. V rámci pilotního provozu přidává na svá výdejní místa 85 sběrných a expedičních boxů. Zákazníci je najdou na různých místech po celé zemi – od sídlišť přes okolí veřejných institucí, jako jsou školy, radnice a nemocnice, až po historické centrum Prahy. Postupně budou přibývat další balíkomaty.
“V uplynulém roce jsme investovali do vývoje zcela nového softwaru, který umožní snadnou integraci jakéhokoli balíkomatu od jakéhokoli výrobce nebo provozovatele sdílené sítě do standardního procesu přepravy GLS. Současně zajistí snadné používání nejen pro provoz GLS, ale především pro zákazníky. V novém widgetu mohou snadno nastavit typ výdejních míst nebo boxů, které chtějí pro své zásilky používat. Značné úsilí jsme věnovali také vývoji nové generace balíkových boxů s důrazem na jejich spolehlivost, kvalitu a možnost sofistikované vzdálené správy,” vysvětluje Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.
Každý pátý Čech používá balíkomat
Zavedením vlastních samoobslužných boxů reaguje dopravce na jejich rostoucí popularitu a zvýšenou poptávku spojenou s fenoménem černého pátku. Před sedmi lety používala balíkomaty aktivně pouze tři procenta lidí, zatímco dnes je to již pětina (20 %). Oceňují možnost vyzvednout si zásilku kdykoli během dne (85 %), rychlejší doručení bez čekání ve frontě (46 %), nižší cenu (26 %) a rychlejší doručení (20 %). Údaje vycházejí z průzkumu GLS, který provedla společnost Ipsos s využitím agentury Instant Research v březnu 2022 na vzorku 1 000 respondentů.
Vzhledem k tomu, že obliba doručování zásilek na výdejní místa celkově roste, zahájila společnost GLS letos v České republice kampaň “Kamkoli potřebujete”, jejímž cílem je rozšířit síť výdejních míst podle potřeb zákazníků.