3min. doba čtení

GLS se připravuje na Vánoce. Instalace nových balíkomatů v České republice

Dopravce GLS se připravuje na zvýšenou poptávku během hlavní sezóny a rozšiřuje svou síť dodávek o vlastní samoobslužné boxy. Podle mam.cz instaluje po celé zemi 85 balíkomatů.

GLS se připravuje na Vánoce. Instalace nových balíkomatů v České republice

Lepší dostupnost služeb

Balíkový přepravce GLS zlepšuje před vánoční sezónou dostupnost služeb v České republice. V rámci pilotního provozu přidává na svá výdejní místa 85 sběrných a expedičních boxů. Zákazníci je najdou na různých místech po celé zemi – od sídlišť přes okolí veřejných institucí, jako jsou školy, radnice a nemocnice, až po historické centrum Prahy. Postupně budou přibývat další balíkomaty.

“V uplynulém roce jsme investovali do vývoje zcela nového softwaru, který umožní snadnou integraci jakéhokoli balíkomatu od jakéhokoli výrobce nebo provozovatele sdílené sítě do standardního procesu přepravy GLS. Současně zajistí snadné používání nejen pro provoz GLS, ale především pro zákazníky. V novém widgetu mohou snadno nastavit typ výdejních míst nebo boxů, které chtějí pro své zásilky používat. Značné úsilí jsme věnovali také vývoji nové generace balíkových boxů s důrazem na jejich spolehlivost, kvalitu a možnost sofistikované vzdálené správy,” vysvětluje Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.

Každý pátý Čech používá balíkomat

Zavedením vlastních samoobslužných boxů reaguje dopravce na jejich rostoucí popularitu a zvýšenou poptávku spojenou s fenoménem černého pátku. Před sedmi lety používala balíkomaty aktivně pouze tři procenta lidí, zatímco dnes je to již pětina (20 %). Oceňují možnost vyzvednout si zásilku kdykoli během dne (85 %), rychlejší doručení bez čekání ve frontě (46 %), nižší cenu (26 %) a rychlejší doručení (20 %). Údaje vycházejí z průzkumu GLS, který provedla společnost Ipsos s využitím agentury Instant Research v březnu 2022 na vzorku 1 000 respondentů.

Vzhledem k tomu, že obliba doručování zásilek na výdejní místa celkově roste, zahájila společnost GLS letos v České republice kampaň “Kamkoli potřebujete”, jejímž cílem je rozšířit síť výdejních míst podle potřeb zákazníků.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Virtuální obchod Lacoste chce měnit e-commerce

Lacoste považuje svůj virtuální projekt za ambiciózní a nabízí pohlcující interaktivní cestu, která podle značky znamená „znovuobjevení elektronického obchodu“. Ať už to znamená cokoliv, Lacoste nastoupila do vlaku, ve kterém už jedou Gucci, Adidas a další.

Redakce Redakce
Přečíst článek
4min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Dnes vám přineseme pohled předsedy představenstva společnosti Tesco Johna Allana na současné dodavatelské praktiky, povíme si o službě Amazon Smile a prozradíme vám něco málo o novém online tržišti, které ještě letos otevře společnost Kaufland. 

Redakce Redakce
Přečíst článek