7 min. doba čtení

E-shopaři, troufáte si zdolat vrchol tržeb během Black Friday?

Black Friday otevírá naše peněženky rok co rok. Stačí se svézt na vlně nákupního šílenství. Určitě vyděláte, ale nečekejte rekordní zisky. Ty jsou za odměnu e-shopům, které se poctivě připravily. Přidejte se k nim.

Martin Bartl Martin Bartl
Content Marketing Manager, Dexfinity
E-shopaři, troufáte si zdolat vrchol tržeb během Black Friday?
Zdroj: iStock

Dali jsme dohromady několik rad, které se nám a našim partnerům osvědčily. Díky nim budou vaše prodeje růst jako houby po dešti.

Black Friday na Slovensku

  • Až 94 % Slováků ví, co je Black Friday, a téměř 40 % z nich ho každoročně s nadšením využívá.
  • Více než 63 % lovců slev nakupuje na internetu i v kamenných obchodech.
  • Průměrný Slovák utratí za oblečení, elektroniku a obuv více než 200 eur.

Lidé během Black Friday ušetří stovky eur

Černý pátek není jen o výprodejích, ale také o slevách. Ty občas dosahují 80 % a více. V posledních letech nejvyšší slevy na Black Friday zaznamenali Američané (v průměru 68 %), Kanaďané (66 %) a Ukrajinci (66 %).

Celosvětový průměr slev je 55 %.

Kdy zákazníci nejčastěji nakupují?

Během Black Friday je aktivita zákazníků vyrovnaná po celý den. K výraznějšímu poklesu dochází mezi 22. hodinou večerní a 7. hodinou ranní. Mírné výkyvy zaznamenávají e-shopy v době oběda a večeře. Nejvíce lidí nakupuje kolem 20. hodiny.

Aktivita Slováků během Black Friday na hodinové bázi.

Jak zvýšit prodej?

Na základě našich zkušeností s mnoha e-shopy víme, že některým z nich se během Black Friday daří lépe. Analyzovali jsme data, různé metriky a zjistili proč.

Vytvářejte očekávání předem

Zasévejte, abyste mohli sklízet. V prípadě Black Friday to platí dvojnásob. Na speciální výprodeje je třeba zákazníky předem připravit. Dejte jim vědět o prodejní akci již v říjnu. Můžete využít sociální média, offline kanály nebo e-mail. Ujistěte se, že váš e-mail neskončí ve spamu.

Vypracujte se svým týmem plán, jak postupně budovat očekávání. Absolvujte těsně před Black Friday a odhalte nejatraktivnější nabídky.

Black Friday potřebuje vlastní podstránku

Samostatná stránka se slevami má několik výhod. Především na ni můžete snadno cílit PPC reklamu.

Kromě toho dokážete:

  • Přesně měřit výkonnost akce.
  • Analyzovat chování uživatelů.

Využijte data pro vánoční prodej a příští rok na Černý pátek.

Nezapomeňte na Facebook Pixel

Klíčem k úspěchu specializované webové stránky je správně nasazený Facebook Pixel. Díky němu máte přehled o výsledcích remarketingu z Facebooku.

Podle našich zkušeností je návštěvnost z této sociální sítě levná, dobře cílená a často konvertuje lépe než studená návštěvnost (lidé, kteří váš e-shop ještě nenavštívili).

Remarketing generuje návštěvnost

Remarketing sice nevytváří obrat, ale přivede potenciální zákazníky na váš web. Aby nakoupili, potřebujete vyladěnou produktovou a objednávkovou stránku. Nákupní proces musí být přehledný a jednoduchý.

Pohodlné nakupování láká k přidávání dalších produktů do košíku.

Nepodvádějte zákazníky

Na falešné propagační akce každoročně naletí spousta lidí. Podobné zkušenosti vedou zákazníky k obezřetnosti. Ujistěte se, že si vaši nabídku a její poměr ceny a kvality ověřili. Ceny si obvykle ověřují na Heurece, Amazonu nebo Googlu.

Jak by měla vypadat Black Friday akce?

  • Důvěryhodná akce je především výhodná koupě. Ujistěte se, že skladový sortiment má opravdu skvělé ceny. V ideálním případě jsou po dobu trvání Black Friday nejnižší na trhu.
  • Stanovte datum, kdy speciální nabídky nenávratně skončí. Po tomto datu musí z nabídky zmizet.

Optimalizace akcí pro mobilní zařízení

Polovina světa nakupuje přes mobilní telefon. Služba Google Analytics vám poskytne poměr návštěv z mobilních a stolních zařízení. Porovnejte zejména dokončené transakce. Snadno tak zjistíte, zda je váš e-shop optimalizován pro chytré telefony.

Chcete-li z Black Friday vytěžit maximum, doporučujeme vytvořit speciální stránku pro mobilní uživatele. Optimalizujte ji a nasměrujte na ni relevantní návštěvnost pouze z mobilních zařízení.

Stále více lidí nakupuje přes mobil. Je váš e-shop připraven?

Připravte a promujte relevantní obsah

V období výprodejů využijte texty na budování očekávání. Mluvili jsme o nich v prvním bodě. Skvělým způsobem jsou kampaně na sociálních sítích, které pomáhají s výběrem dárků.

Mnozí lidé využívají Black Friday právě k nákupu vánočních dárků. Obvykle jsou nerozhodní a hledají doplňující informace. Dejte jim je, hezky zabalené v zajímavém videu, infografice nebo v textu a jejich objednávka bude vaše.

Pozor na výčitky kupujícího

Přepadá vás lítost, když utratíte příliš mnoho peněz? Měli jste nutkání vrátit nějakou věc z nepochopitelného důvodu? Vaše pocity jsou normální. Zmocnily se vás „výčitky svědomí“, známý fenomén psychologie prodeje.

Je to forma lítosti nad tím, že jste utratili peníze, většinou impulzivně. Vaši zákazníci se cítí stejně. V tu chvíli mají tendenci zneužívat záruku vrácení peněz ve snaze získat své peníze zpět.

V e-commerce světě se výčitky svědomí kupujícího projevují neoprávněnými „reklamacemi“ a nechtěné refundy (vrácení peněz).

Jak minimalizovat dopad výčitek?

  • Poskytněte zákazníkům bonusy a dárky zdarma, které zvyšují hodnotu objednávky.
  • Dodejte zboží co nejrychleji.
  • Zajistěte expresní vyřízení stížností a reklamací.
  • Pokud je to možné, zařaďte klienty s vysokou hodnotou objednávky do VIP klubu s dalšími výhodami a benefity.

K tomuto tématu doporučujeme knihu Happiness Delivered (Tony Hsieh).

Povzbuďte kupující k okamžité reakci

U časově omezených propagačních akcí je nejdůležitější rychlá akce zákazníka. Dejte jim jasně najevo, že pokud slevu propásnou, výhodná nabídka je navždy pryč.

Použijte techniku nedostatku a sociální důkaz:

  1. Nedostatek sděluje, že slevy nabízíte pouze na krátkou a omezenou dobu. K urgenci pomáhá i odpočet skladových zásob na produktové stránce.
  2. Techniku sociálního důkazu používají také velké srovnávače cen. Ukažte potenciálním zákazníkům, kolik dalších lidí se o produkt zajímá.

Uložení obratů z opuštěného košíku

Kolik obratu získáte, pokud snížíte míru opuštění košíku o 1 %?

Zákazníkům, kteří nedokončí objednávku, je třeba se připomenout. Za každou cenu. K tomu slouží remarketingové kampaně. Zákazníci často ocení připomenutí a dokončí objednávku.

Kromě remarketingu fungují také profesionální e-mailové kampaně při opuštění košíku.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Vsaďte na data

Pro remarketing a personalizované e-maily potřebujete správné nastavení analytiky, včetně modulu Enhanced Ecommerce. Ten poskytuje další údaje o chování uživatelů během nákupního procesu.

Připravte se na velký provoz

Zkontrolujte spolehlivost svého hostingu nebo investujte do stabilnějšího a robustnějšího řešení. Zvýšenou návštěvnost pocítíte již při šíření povědomí o slevách, které obvykle trvá ještě několik dní po skončení Černého pátku.

V rámci dojezdu kampaní může být silná i sobota, tzv. Black Saturday.

Vysoká návštěvnost není jen o technologii. Možná budete potřebovat brigádníky na balení a expedici zboží. Předem si promyslete, kde je můžete získat.

Během Black Friday očekávejte nápor zákazníků.

Black Friday podložte čísly

E-commerce událost roku potřebuje obchodní plán. Nebuďte jako většina e-shopů, které dělají ceny a kampaně naslepo.

Byznys plán pro Black Friday musíte podložit skutečnými čísly. Podstatné jsou metriky jako odhadovaný počet objednávek, průměrná marže nebo odhadovaná průměrná hodnota objednávky. Od předpokládaných zisků odečtěte náklady na Black Friday.

Jste v plusu, když od vytvořené hrubé marže odečtete nemarketingové náklady?

Lámejte rekordy s Dexfinity

Aby se váš e-shop neztratil v záplavě konkurence, udělejte z Black Friday profesionální záležitost. Pokud nevíte, kde získat data nebo jak vytvořit lákavý obsah, využijte bezplatné hodinové konzultace.

Možná skončíte jako jeden z našich partnerů. Pár týdnů po nastavení nové kampaně nám zavolal, abychom je zastavili. Nestíhal balit a odesílat.

Překročit všechny hranice dnes na www.dexfinity.com

Sdílet článek
Martin Bartl
Content Marketing Manager, Dexfinity
Dexfinity
Tento článek ti přináší

Dexfinity

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?
4 min. doba čtení

Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?

Spotřebitelské návyky se dlouhodobě mění ve prospěch zdraví a wellness. Počet lidí, kteří investují do svého zdraví, roste. A to vytváří nové příležitosti pro e-commerce značky. Analýza společností Experian a Reward, vychází z více než 1,4 miliardy kartových transakcí a ukazuje, že výdaje na fitness a výživu meziročně vzrostly o 6 %. Prodejci, kteří se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+