Zajímá mě
18. prosince 2019

Vladimír Macko

Zakladatel agentury Marketing For You
18. prosince 2019

E-shop zdarma – jaké jsou možnosti, na co si dávat pozor, v jakých případech se vyplatí a je opravdu zdarma?

3 min čtení

Přemýšlíte nad svým vlastním e-shopem, ale nemáte dostatek financí, abyste si zaplatili řešení na míru? Nevadí! Existuje několik možností, jak si vytvořit e-shop zcela zdarma. Nebo se nakonec rozhodnete investovat do kvalitnějšího řešení? Všechno má své plusy i mínusy a řešení zdarma nemusí být právě to, co hledáte.

1. možnost: pronájem e-shopu zdarma

Pokud chcete e-shop zdarma, můžete ho mít. Zamyslete se ale nad tím, co získáte a zda to naplní vaše očekávání. E-shopy zdarma nejsou běžnou záležitostí a mají několik zásadních omezení:

  • zdarma můžete přidat jen určitý počet produktů (například 10), pokud už teď víte, že vám to nestačí, pronájem e-shopu zdarma není ta správná volba;
  • získáte doménu třetí úrovně vasadomena.domena.sk, při doméně druhé úrovně získá váš e-shop vyšší důvěryhodnost. Domény nejsou vůbec drahé, proto tuto investici zvažte;
  • e-shop zdarma je v některých případech jen na určitou zkušební dobu, pak platíte měsíční pronájem. Náklady tak najednou budou vyšší, než byste chtěli;
  • máte omezené možnosti správy e-shopu (například nemáte přístup k pokročilým vlastnostem, které byste možná potřebovali);
  • e-shop je v pronájmu, nemáte tedy přístup k databázi nebo souborům na disku;
  • pronajímatelé e-shopů vás tímto způsobem chtějí nalákat ke koupi některého z nabízených balíčků. Následně platíte většinou měsíční pronájem (od pár desítek korun měsíčně podle balíčku a poskytovatele).

Na druhé straně, má e-shop zdarma i několik pozitiv:

  • velmi rychlé zřízení;
  • nepotřebujete mít programátorské dovednosti – zřídit si takový e-shop dokáže každý;
  • nemusíte se starat o funkčnost, tu má na starost pronajímatel;
  • poslouží vám, pokud potřebujete zjistit, co od e-shopu očekáváte, jako testovací e-shop.

Níže jsou uvedeny dvě hlavní možnosti, které jsou z mého pohledu nejpřijatelnější, pokud chcete e-shop zdarma. Stále je však třeba přemýšlet nad tím, jaké výhody a nevýhody s sebou pronájem e-shopu zdarma přináší.

BISNISWEB

– doména 3. úrovně: mojeweb.flox.sk
– rychlá registrace
– omezení na 10 produktů a 100 objednávek

SHOPTET

– spíše na testovací provoz
– pro 10 položek, 1 email a 1 uživatele
– web ve tvaru https://238668.myshoptet.com

Mezi další možnosti patří například zahraniční weby, jako je freewebstore.com nebo wix.com. Mnoho poskytovatelů zas nabízí pouze verze zdarma na určité období, například 15 dní a podobně (WEBAREAL, e-shop-rychlo.sk nebo fastcentrik.sk).

Vždy si však pořádně promyslete, zda je pro vás výhodné jít do takového řešení. Je to sice zdarma, ale máte pořádně zúžené možnosti. Podívejte se také na další možnosti získání e-shopu zdarma, případně vám nabízíme možnost levného řešení.

 

2. možnost: pronájem hostingu zdarma?

Další možností je získání hostingu zdarma a tím pádem i e-shopu zdarma.

Tato možnost je však náročnější, nejen časově, ale i na znalosti a dovednosti. E-shop si na hosting musíte dát svépomocí. Toto řešení není pro všechny.

Pokud si nedokážete svépomocí připravit e-shop nebo nainstalovat řešení zdarma (Prestashop, WordPress a další), do tohoto řešení se nepouštějte.

Nevýhodou bývá opět fakt, že máte doménu třetí úrovně. Často hostingy zdarma nemají dostatečné kvality, aby bylo možné e-shop zprovoznit. Mezi hostingy, kde si dokážete nainstalovat například Prestashop, patří endora.cz.

Hosting zdarma můžete získat také jako podporu při podnikání. Ten poskytuje například Websupport.

3. možnost: Ne zdarma, ale levně a kvalitně!

Pokud nemáte peníze, ale máte čas a elán.

Tento článek píšeme o tom, jak získat e-shop zdarma, ale jak jste už vytušili, není to tak jednoduché. Opět platí pravidlo, že pokud je něco zdarma, něco za tím bude. Proto jsme vám jako bonus připravili stručný popis toho, jak můžete mít e-shop, který sice nebude zdarma, ale na jeho správu vám postačí pá stovek ročně a budete mít prakticky neomezené možnosti.

Pokud máte alespoň základní programátorské dovednosti, případně čas a chuť se učit nové věci, můžete mít nový, levný a kvalitní e-shop. A to není všechno. Takový e-shop vám nabízí prakticky neomezené možnosti funkcionalit.

Jak postupovat:

1. Vyberte si open-source CMS systém – ty jsou nejlepší pro začínající podnikatele, kteří nemají finance na několikatisícová řešení. Finance vám však nemusí bránit v začátku podnikání. Mezi nejpopulárnější patří WordPress, Prestashop, Magento a jiné. To je zcela zdarma.

2. Vaše náklady se budou skládat jenom z koupě domény a hostingu. Doména.cz stojí kolem 250 Kč na rok. Cena hostingu také nemusí být vysoká, počítejme s cenou kolem 1 000 Kč na rok.

3. Na hostingu si můžete zprovoznit svůj nový e-shop. Žádné další náklady nejsou potřebné a můžete začít klidně prodávat. Některé hostingy umožňují instalaci open-source jedním kliknutím, čímž zrychlíte celou instalaci.

4. Následně si potřebujete se systémem pořádně vyhrát, abyste si web upravili do podoby, se kterou budete
spokojený a můžete přidávat neomezený počet produktů.

Na závěr

Pokud je něco zdarma, zřejmě to má i svůj háček – i e-shop zdarma.

Ten poslouží začínajícím podnikatelům. Doporučuji e-shop zdarma spíše jen jako první krok, kdy si potřebujete určit, co od e-shopu očekáváte a jaké funkce byste potřebovali.

Následně přejděte do řešení pronájmu e-shopu, pokud si netroufáte nějaký vytvořit samostatně. Nebo využijte open-source systém. Pokud se vám bude následně dařit začněte přemýšlet nad e-shopem na míru.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Vladimír Macko

Zakladatel agentury Marketing For You

Zakladatel agentury Marketing For You, která nabízí online marketingová řešení. Pracuju v oblasti online marketingu už přes 8 let. Mezi mé specializace patří SEO, AdWords a porovnávače cen.

Tento článek přináší

Marketingová agentura zabývající se komplexními marketingovými řešeními. SEO, AdWords, Facebook, porovnávače či budování brandu. S velkým odhodláním pro spokojenost klienta.