
Společnost Rival IQ představila komplexní Social Media Benchmarks zprávu, která poskytuje přehled o průměrné míře zapojení na Facebooku, Instagramu, TikToku a X – a to pro různá odvětví.
Méně lidí se aktivně zapojuje do sociálních médií, což může ovlivnit účinnost marketingových strategií.
Značky mají menší organické zapojení
Míra zapojení na TikToku letos klesla přibližně o 50 %. Ve srovnání s ostatními sítěmi však stále kraluje s průměrnou mírou zapojení 2,63 %. Facebook svou míru zapojení mírně zvýšil, ale stále zaostává.
Značky sledují trendy a aktivně vyhledávají své zákazníky. Svědčí o tom skutečnost, že zvýšily frekvenci zveřejňování příspěvků na Instagramu a TikToku, ale stáhly se z Facebooku a X, kde počet aktivních uživatelů dlouhodobě klesá.
Pokud na Instagramu nezveřejňujete příspěvky typu Reels, přicházíte o nejzajímavější typ příspěvku.
Odvětví, jako je vysokoškolské vzdělávání a sportovní týmy, překonávají své konkurenty díky chytré kombinaci kvalitního obsahu a častého zveřejňování.
Zpráva analyzovala vzorek příspěvků od národních a mezinárodních společností z jednotlivých odvětví – alkohol, móda, finanční služby, potraviny a nápoje, krása a zdraví, vyšší vzdělávání, domácí doplňky, influenceři, média, nevládní organizace, maloobchod, sportovní týmy, technologie a cestování. Jedná se o náhodný výběr 150 společností z každého odvětví z široké databáze více než 200 000 společností. Tyto vybrané společnosti měly v lednu 2023 aktivní přítomnost na sociálních sítích. Kromě toho bylo podmínkou mít ke stejnému datu minimálně 25 000 až 1 000 000 fanoušků na Facebooku a alespoň 1 000 sledujících na Instagramu a X.