5min. doba čtení

Co je to content marketing a jak k němu přistupovat

O content marketingu je v současnosti slyšet opravdu hodně. Ale co vlastně content marketing je? Obyčejné psaní textů? Vytváření příspěvků?

Co je to content marketing a jak k němu přistupovat

Velmi odborně by to mohlo znít nějak takto: Obsahový marketing je marketingová strategie, při které značka vyvolává poptávku a zájem a potom udržuje kontakt se svými spotřebiteli vytvářením (nebo sdílením) obsahu, který je hodnotný a uspokojuje zájem spotřebitele.

Cílem obsahového marketingu je proto oslovit potenciální zákazníky, kteří se tak dostanou na vrch marketingového trychtýře. Samozřejmě se nemusí všichni stát skutečnými kupujícími. Mnohokrát se stává, že prostřednictvím lidí, kteří k nám takto přicházejí, můžeme budovat vztahy, které dál rozšiřují náš obsah.

Obsahový marketing není pouze synonymem pro blogování nebo psaní příspěvků na Facebooku. Obsahový marketing je na to, aby pomohl vaší firmě růst. To znamená, že obsahový marketing představuje víc než několik článků na blogu a příspěvků na sociálních sítích.

Content marketing uspořádaný do strategie by měl přispět ke zvýšení návštěvnosti vašich webových stránek, zvýšení návštěvnosti na vašich stránkách sociálních médií, ke zvýšení počtu odběratelů newsletteru a samozřejmě postupně ke zvýšení prodeje. Ale jak?

Změna v chování spotřebitelů přinutila společnosti přizpůsobit se. Teď musíte lidi přesvědčit jinými prostředky, například tím, že jim dáte obsah, který pro ně znamená hodnotu.

Rozsah nástrojů inbound marketingu je, samozřejmě, mnohem širší, ale teď zůstáváme v oblasti obsahového marketingu. Jde o to, že jsme přešli z éry push marketingu do éry pull marketingu, který nechce něco nutit spotřebiteli, ale právě spotřebitel musí chtít, co mu nabízíte. Inbound marketing však vyžaduje použití sofistikovanějších technik, jako je i content marketing.

Připadá vám nelogické nabízet obsah, informace, rady nebo cokoliv zdarma? V případě obsahového marketingu by se však tyto obsahy „zdarma“ měly považovat za pozdější návratnost investicí. Pokud to děláte dobře, vytvoříte tak už uvedený konverzní trychtýř, jehož prostřednictvím lidé najdou vaši firmu a stávají se potenciálními zákazníky.

Proč je content marketing potřebný?

Díky obsahovému marketingu si dokážete vybudovat silné a loajální publikum. A v neposlední řadě si vás uživatelé najdou snadněji.

Obsahový marketing vás neustále nutí vytvářet pro publikum hodnotný obsah. Čím víc článků a příspěvků zveřejníte, tím víc klíčových slov budete přirozeně používat a tím dokážete zvýšit návštěvnost, zlepší se tak míra prokliknutí, což je dobré pro SEO.

Při tvorbě obsahu je však důležité pochopit, že uživatelům se musí nabídnout určitá hodnota, rozmanitost a množství, které nabízíte, také není na posledním místě. Nestačí jen psát o vašem produktu, namísto toho byste měli vytvářet příběhy, ve kterých bude hlavním hrdinou sám zákazník.

Musíte jim ukázat, jak váš produkt nebo služba pozitivně ovlivňuje jejich životy. Rozmanitost obsahu se netýká jen zpracovávaných témat, ale také jejich poskytování, to znamená, že nestačí zveřejňovat pouze textové příspěvky, ale je potřebné je obohatit obrázky, videi či zvukovými materiály!

Je potřebné poznamenat, že obrazový obsah přináší o 94 % procent víc návštěv. Vizuální obsah vede ke zvýšení angažovanosti na Facebooku o 65 %. Někdy může být také potřebné změnit tón vašich příspěvků, například zveřejnit občas i vtipné věci.

Nakonec je tu ještě otázka množství. Může být vhodné zveřejňování obsahu každý den, ale jen v případě, pokud dodržíte výše uvedené atributy příspěvků, tedy že vaše příspěvky budou rozmanité a hodnotné pro publikum.

Nemůžete zapomínat, že content marketing znamená neustálou práci, nejde o jednorázovou příležitost, stejně jako to je i v případě ostatních odvětví marketingu. To znamená, že není řešením jednorázově vytvořit hodnotný obsah ve větším množství a potom čekat na výsledky.

Abyste z toho vytěžili maximum, musíte si přesně určit, jak tento typ marketingu zahrnout do vašeho celkového marketingového plánu a jak přesně provádět tento druh práce.

Určitě vám proběhla myslí otázka, jak dokážete změřit jejich úspěšnost. Mnoho lidí si myslí, že v případě obsahového marketingu je dokonce nemožné odhadnout, zda vůbec přináší nějaký zisk: 22 % marketingových pracovníků neví, jak měřit ROI, zatímco dalších 35 % si není jistých, jak je správně změřit. Toto však neznamená, že je to nemožné.

Obtížnost je způsobená skutečností, že samotný obsah neprodává nic, protože neslouží přímo k tomuto účelu, proto tato činnost musí být vnímaná ze širšího hlediska. Musíte si promyslet, jak konverzní trychtýř funguje v případě těchto obsahů a jak nakonec vede k nákupu.

Při počítání konverzí byste měli brát do úvahy také počet zobrazení stránky a sdílení daného obsahu.

Myslíme si, že zabývat se content marketingem je v dnešní době nezbytné pro růst vašeho podnikání. Proto, když je to možné, tak se určitě vrhněte do světa sociálních médií a udělejte tak důležitý krok pro vaši firmu.

Pokud si však myslíte, že potřebujete pomoc v této oblasti, tak se směle obraťte na nás: https://www.wado.sk/

Sdílet článek
WADO
Tento článek ti přináší

WADO

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak vytvořit úspěšný online kurz v 5 jednoduchých krocích?
9min. doba čtení

Jak vytvořit úspěšný online kurz v 5 jednoduchých krocích?

Online kurz je perfektní forma, jak předávat své zkušenosti a ještě tím přilepšit svému finančnímu rozpočtu. Jak vytvořit úspěšný kurz? Kromě správně vybraného tématu je důležitá také strategie a plán. Kdo je vaše cílovka? Je o vybrané téma zájem? Jak svůj kurz prodat? Jak jej vylepšit a posunout ještě o úroveň výš? To všechno se […]

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Přečíst článek
Proč při tvorbě blogů vždy citovat odborníky?
4min. doba čtení

Proč při tvorbě blogů vždy citovat odborníky?

Současná situace na trhu není díky využití umělé inteligence pro copywritery nejrůžovější. Každá firma si dvakrát rozmyslí, zda se jí vyplatí investovat do kvalitního textu od odborníka, nebo zda jí postačí text generovaný umělou inteligencí. Aby se tato profese udržela na výsluní, potřebuje nadstavbu v podobě něčeho, co AI zatím nabídnout nemůže. Ptáte se, co […]

Andrea Bercik Andrea Bercik
Přečíst článek
Síla korektury při tvorbě kvalitních textů
3min. doba čtení

Síla korektury při tvorbě kvalitních textů

Korektura je jednou z nejdůležitějších fází tvorby kvalitních textů pro různé formy komunikace. Nejde jen o odstranění gramatických chyb a pravopisných nedostatků z webových stránek a blogů, ale týká se i tištěných propagačních materiálů a dokonce i knih. Díky korektuře bude váš text bez chyb, přehledný a důvěryhodný.

Denisa Hajdúková Denisa Hajdúková
Copywriter
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+